Аналіз ринку курятини в Болгарії. 2022 рік

Аналіз ринку курятини в Болгарії. 2022 рік
Загальна характеристика
Дата підготовки: Червень 2022 року
Кількість сторінок: 40, Arial, 1 інтервал, 10 кегль
Графіків і діаграм: 26
Таблиць: 17
Спосіб оплати: передоплата
Спосіб отримання: электронной почтой либо курьером в электронном или в печатном виде
Мова звіту: українська, російська, англійська
29500 грн.
  • Ви можете замовити актуалізацію або адаптацію даного звіту під ваші цілі і завдання, а також придбати частину звіту (не менш 50%) по більш доступній ціні
  • Не знайшли дослідження вашого ринку? Зв'яжіться з нашими консультантами – перейти в контакти
  • Так само ви можете замовити бізнес-план для вашої бізнес-ідеї

Анотація до аналізу ринку:

Аналітиками Pro-Consulting проведено дослідження ринку курятини у Болгарії у 2020-2021 роках. У ході дослідження виділено основні тенденції розвитку ринку курятини в Болгарії, розраховано ємність ринку, проведено його сегментацію, проаналізовано сировинну базу курятини в Болгарії, державне регулювання галузі, представлено дані про виробництво та зовнішню торгівлю курятиною, виділено основні оператори, їх ринкові частки, сформовано асортимент представленої продукції, проаналізовано динаміку середніх цін, позиціонування конкурентів та споживання курятини в Болгарії, оцінено канали збуту, виведено висновки та прогнози.

Раніше сільськогосподарський сектор був важливою частиною економіки Болгарії. Однак після її приєднання до Європейського союзу частка аграрного сектору поступово знижувалася на тлі інтенсивнішого розвитку інших галузей. Наразі сільське господарство займає менше 5% ВВП.

До 2019 року сектор курятини демонстрував стабільне зростання. Однак у 2020 році під впливом пандемії COVID-19 та спалаху пташиного грипу обсяги ринку впали. Вплив COVID-19 переважно був пов'язаний із тимчасовою відсутністю поставок до закладів громадського харчування. У 2021 році спостерігалося деяке повернення обсягів, зокрема у сегменті курячих тушок.

Ситуація змінилася після вторгнення Росії до України у лютому 2022 року. Інфляційне зростання спостерігалося у світі і до початку повномасштабної війни, зокрема, на тлі обмеження росією постачання газу до Європи. Із запровадженням санкцій проти росії та призупиненням постачання зерна та кукурудзи з України світовий індекс інфляції рекордно зріс, що позначилося на національних ринках, постачання газу з росії до країни було припинено. Прямий вплив на ринок курятини має ситуація з кормом для птиці, що складається переважно з кукурудзи та зернових. Індекс цін на товари та послуги, що споживаються нині у сільському господарстві Болгарії, у першому кварталі 2022 року був вищим на 37,6% порівняно з аналогічним кварталом попереднього року та на 24,8% порівняно з 2021 роком. Так, сталося збільшення цін на електроенергію та паливо – на 32,2%, корми для тварин – на 18,2%. Якщо ж порівнювати з показниками на кінець року, то сталося збільшення цін на електроенергію та ПММ – на 18,7%, корми для тварин – на 13,1%.


У порівнянні з іншими видами м'яса курятина перебуває у вигіднішому становищі через свої особливості. Так, середня тривалість циклу становить сім місяців, що дає виробникам велику гнучкість та здатність адаптуватися до ринкових сигналів. Крім того, це дозволяє швидко реагувати на кризи та знижує ризик надвиробництва та неефективності ринку. До того ж, м'ясо птиці доступне, готове до приготування, позбавлене релігійних обмежень та має здоровий імідж. Проте, у першому кварталі 2022 року ринок курятини у Болгарії перебуває у стані стагнації.

Тенденції розвитку ринку

Зміна конкурентного середовища

Останні кілька років ринок курячого м'яса поступово перетворюється на брендовий сегмент. У 2016-2017 рр., у лідера ринку – бренду Gradus – практично не було конкурентів серед брендів, оскільки на ринку переважали безбрендові продажі від дрібних виробників та імпортерів. У 2021 році можна було вже спостерігати нарощування позицій інших гравців, які вкладаються в розвиток та підвищення впізнаваності бренду. Зараз на тлі зростання собівартості продукції невеликі оператори ринку потенційно можуть вийти з нього або зменшити свою частку. Теж стосується і імпортерів, які роблять ставку на дешевий продукт. Утримати ринкові позиції зможуть оператори, які мають замкнутий цикл виробництва та здатні диверсифікувати ризики.

Зміна споживчої поведінки

Частка роздрібних мереж у загальному обсязі продажів м'яса за останні кілька років неухильно зростала і нині випереджає традиційну торгівлю (ринки та невеликі приватні магазини). Покупці в Болгарії стали більш вимогливими до якості продукту і схильні до купівлі місцевого продукту, особливо після фіксації 300 випадків виявлення сальмонели в курці польського виробництва в 2021 році. Зміцнюється прихильність до бренду. Крім якості, споживач воліє знати про повний цикл виробництва продукції: умови утримання тварин, склад кормів, вплив ферми на навколишнє середовище та ін.

Що стосується тенденції відмови від м'яса, що спостерігається у світі, в рамках дотримання вегетаріанської або веганської дієти, в Болгарії даний тренд не має істотного впливу. Населення країни близько 7 млн. чоловік, а кількість веганів серед них оцінюється приблизно в 4000 осіб, тобто менше 1%. Інтерес до вегетаріанської культури безперечно зріс за останні кілька років, особливо серед молодого покоління: відкриваються спеціалізовані кафе та магазини, створюються тематичні громадські організації, розширюється асортимент у роздрібних мережах. Однак м'ясо та молочні продукти, як і раніше, залишаються основою раціону більшої частини населення Болгарії.

Детальний зміст:

1. Загальна характеристика ринку
1.1. Аналіз тенденцій розвитку ринку (чинники впливу, проблеми розвитку)
1.2. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку в 2019-2021 (виробництво + імпорт – експорт) – в цілому по ринку курятини, свіжої та замороженої
1.3. Сегментація та структурування ринку
- Свіже / заморожене м'ясо
- Споживання В2С/переробка
- Вітчизняна/імпортна продукція
1.4. Сировинна база
1.4.1. Аналіз поголів'я курей
1.4.2. Місткість ринку кормів для курей та частка імпортної продукції; географія імпорту
2. Державне регулювання галузі
2.1. Основні податки у країні
2.2. Податкові пільги для сільгоспвиробників
2.3. Експортні та імпортні мита на курятину
3. Виробництво продукції у 2019-2021 роках.
3.1. Динаміка виробництва у кількісних показниках
3.2. Динаміка виробництва у вартісних показниках
3.3. Частки виробників
4. Основні оператори ринку (виробники та імпортери)
4.1. Перелік основних операторів ринку та їх опис (основна інформація, спеціалізація; товарні групи (крім курки), торгові марки та асортимент; регіональна представленість та експорт)
4.2. Частки ринку основних операторів
5. Зовнішня торгівля
5.1. Експорт курки з Болгарії у 2019-2021 роках. (Обсяги, структура, географія, частки експортерів)
5.2. Імпорт курки до Болгарії у 2019-2021 роках. (Обсяги, структура, географія, частки імпортерів)
6. Асортимент продукції, представлений на ринку (формати упаковки, частка розважного м'яса на ринку)
7. Ціна та ціноутворення на ринку
7.1. Середні поточні ціни на курятину
7.2. Частка енергоносіїв та кормів у вартості продукції
8. Брендинг та реклама (аналіз позиціонування конкурентів на ринку)
9. Аналіз споживання на ринку. Порівняння споживання курки з іншими видами м'яса в Болгарії та порівняння з іншими країнами (оцінка потенціалу ринку)
10. Канали збуту продукції (опис та оцінка структури продажів по каналах)
11. Висновки. Прогнозні показники
11.1. Висновки та прогнозні тенденції розвитку ринку
11.2. Побудова гіпотез розвитку. Прогнозні показники розвитку ринку у 2022-2026 роках.
11.2.1. Ємність ринку
11.2.2. Ціни
11.2.3. Частка споживання курки порівняно з іншими видами м'яса
11.3. Рекомендації щодо розвитку на ринку
12. Інвестиційна привабливість галузі
12.1. SWOT-аналіз ринкового спрямування
12.2. PESTLE-аналіз факторів впливу на ринок
12.3. Існуючі ризики та бар'єри входу на ринок. Побудова картки ризиків на ринку

Перелік таблиць:

1.1.1 Індекси цін на товари та послуги, що споживаються нині у сільському господарстві (виробництво курятини), 1 квартал 2022 р, %
1.2.1 Місткість ринку курятини в Болгарії, 2019 – 2021 рр., у кількісних показниках, тис. т
1.2.2 Ємність ринку курятини в Болгарії, 2019 – 2021 рр., у вартісних показниках, млн євро
1.4.1.2 Кількість та заповненість бройлерних ферм, за обсягом поголів'я, шт.
1.4.2.1 Місткість ринку кормів для курей, 2019-2021 рр., у вартісних показниках, млн євро
3.1.1 Виробництво курятини в Болгарії 2019 – 2021 рр., у кількісних показниках, тис. т
3.1.2 Виробництво курятини в Болгарії 2019 – 2021 рр., у вартісних показниках, млн євро
5.1.1 Обсяги експорту курятини з Болгарії, 2019 – 2021 рр., у кількісних показниках, тис. т
5.1.2 Обсяги експорту курятини з Болгарії 2019 – 2021 рр., у грошових показниках, млн євро
5.2.1 Обсяги імпорту курятини до Болгарії, 2019 – 2021 рр., у кількісних показниках, тис. т
5.2.2 Обсяги імпорту курятини до Болгарії, 2019 – 2021 рр., у вартісних показниках, млн євро
6.1 Асортимент курятини на ринку Болгарії, формати упаковки
7.1.1 Аналіз роздрібних цін на курятину в асортименті, червень 2022 року, євро/кг
8.1 Представленість операторів у соціальних мережах
8.2 Порівняльна таблиця основних брендів курятини у Болгарії
12.3.1 Сегментація ринкових ризиків
12.3.2 Карта ризиків для ринку курятини у Болгарії

Перелік графіків і діаграм:

1.3.1 Сегментація ринку на кшталт продукції, %
1.3.2 Сегментація ринку на кшталт споживання продукції, %
1.3.3 Сегментація ринку з походження продукції, %
1.4.1.1 Обсяг та структура поголів'я курей, 2019-2021 рр., тис. шт.
1.4.2.2 Географія імпорту кормів до Болгарії, 2021 р., млн євро
3.1.1 Динаміка обсягів виробництва курятини, 2019-2021 рр., у натуральному вираженні, тис. т
3.1.2 Динаміка обсягів виробництва курятини, 2019-2021 рр., у вартісних показниках, тис. т
3.3.1 Частки виробників курятини в Болгарії, оцінка, %
4.2.1 Частки ринку основних операторів ринку курятини в Болгарії (виробники та імпортери), оцінка, %
5.1.1 Динаміка обсягів експорту курятини з Болгарії, 2019 – 2021 рр., у кількісних показниках, тис. т
5.1.2 Динаміка обсягів експорту курятини з Болгарії, 2019 – 2021 рр., у вартісних показниках, млн євро
5.1.3 Географія експорту курятини з Болгарії, 2021 р., у грошових показниках, млн євро
5.2.1 Динаміка обсягів імпорту курятини до Болгарії, 2019 – 2021 рр., у кількісних показниках, тис. т
5.2.2 Динаміка обсягів експорту курятини з Болгарії, 2019 – 2021 рр., у вартісних показниках, млн євро
5.2.3 Географія імпорту курятини до Болгарії, 2021 р., у грошових показниках, млн євро
6.2 Структура асортименту курятини за форматом упаковки, %
7.1.1 Середня ціна свіжого курячого м'яса у розрізі вибраних країн ЄС, березень 2022 р., євро/кг
7.1.2 Зміна ціни на курятину у Болгарії за грудень 2021 року – червень 2022 року, євро/кг
7.2.1 Частка корму у вартості
9.1 Обсяг споживання курятини у Болгарії, 2019 – 2021 рр., тис. т
9.2 Порівняння споживання курятини з іншими видами м'яса в Болгарії та окремих країнах, кг на людину (з урахуванням харчування поза домом), з виділенням частки курятини у споживанні
11.2.1.1 Прогноз ємності ринку курятини у Болгарії, 2022-2026 рр., у вартісних показниках, млн євро
11.2.2.1 Прогноз середньої роздрібної ціни на курятину в мережах та невеликих магазинах, 2022 – 2026, євро/кг
11.2.3.1 Прогноз зміни частки споживання курки та інших видів м'яса в Болгарії, 2022 – 2026 рр., кг на особу
12.1.1 Матриця SWOT-аналізу ринку курятини в Болгарії
12.2.1 Матриця PESTEL-аналізу факторів впливу на ринок курятини в Болгарії

Вас може зацікавити

Зв'язатися з нами