Дата підготовки: | Жовтень 2014 року |
Графіків і діаграм: | 10 |
Таблиць: | 1 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром |
Огляд ринку ковбасних виробів України, проведений аналітиками компанії Pro-Consulting, починається з дослідження сировинної бази зазначеного сегмента м’ясної промисловості. Динаміка поголів’я худоби показує, що за обсягом стада переважають свині, кількість яких у 2013 р. становило близько 7,58 млн голів і дорівнювала показнику 2010 р. Максимальне же значення за аналізований період (2009–2013 рр.) мало місце у 2011 р. і становило 7,96 млн. Поголів’я ВРХ, що падало після 2009 р. від значення 5,08 млн голів, у 2013 р. продемонструвало невеликий приріст до попереднього року (на 5%, до 4,65 млн). Наведені дані щодо числа овець і кіз не є характерними для ринку ковбасних виробів, оскільки м’ясо цих тварин набагато рідше використовується при виготовленні ковбаси. Птахівництво ж є галуззю, що активно розвивається в Україні. Невелике скорочення в 2012 р. (на 1,5%) змінилося попередньою тенденцією, і в 2013 р. приріст склав 6,5%. За розглянутий період ємність ринку коливалася в діапазоні 271,6–285,7 тис. тонн, за перше ж півріччя порівняно з АППГ відбулося невелике зменшення, що в умовах різкого погіршення економічної ситуації в країні та зниження купівельної спроможності її громадян дозволяє прогнозувати скорочення ємності ринку на середньострокову перспективу. У контексті зовнішньоекономічної діяльності головною проблемою для українських виробників є відсутність якісної сировини. Провівши модернізацію виробничих потужностей, підприємства змушені закуповувати сировину за кордоном, щоб мати можливість здійснювати поставки на експорт. У 2013 р. експорт не перевищував 0,6% виробленої продукції, при цьому абсолютний показник у 8 разів перевищував значення 2010 р. Зовнішні ринки недиверсифіковані, у 2013 р. більше двох третин продукції (67,8% в натуральному і 73,7% у грошовому вираженні) надходило до Росії, практично вся інша ковбаса закуповувалася Молдовою. На інші ринки залишалося, відповідно, 1,3% і 2,6%. Зазначимо, що зазначені дві країни є стійкими лідерами-експортерами, однак якщо в 2013 р. співвідношення поставок (у натуральних показниках) склало 2,2:1, то в 2011 р. воно дорівнювало приблизно 1:1, а в 2009 р. молдавські поставки домінували (приблизно з сорокакратним перевищенням). У зустрічних потоках у 2013 р. лідирують іспанські та італійські поставки, в сумі вони складають 40% (приблизно порівну). Відмітимо також, що ще два роки тому 79,2% ковбас надходило з Білорусі. Регіоном, де виробляється найбільше ковбасних виробів України, є Кіровоградська область. Серед критеріїв вибору варених ковбас приблизно по третині складають смак (якість) і ціна продукції.
1. Динаміка основних показників ринку ковбасних виробів України в натуральному вираженні в 2009–2014 рр., тис. тонн