Час збирати каміння: за результатами аналізу ринку щебеню в Україні
4336

Час збирати каміння: за результатами аналізу ринку щебеню в Україні

Збільшення обсягів будівельних робіт, яке спостерігається в останні роки в Україні, сприяє зростанню ринків відповідних матеріалів. Одним з них є подрібнений граніт - щебінь або щебінка. Це базовий матеріал для будівельної галузі, який застосовується при виготовленні залізобетонних виробів, залізничних насипів, асфальту, дорожньої подушки та іншого.

Дрібний щебінь - від 5 до 20 мм - використовується в складі високоякісного бетону з якого проводиться заливка конструкцій споруд, мостових полотен, дорожніх і аеродромних покриттів. Більший щебінь - 20-40 мм - незамінний при спорудженні фундаментів, виробничих будівель, залізних і автодоріг, трамвайних ліній. Ще більші фракції щебеню - до 70 мм - застосовуються при створенні підстав залізничних колій і масивних бетонних конструкцій.

На території України досить виходів граніту, які можна розробляти кар'єрним способом, для того щоб не тільки задовольнити потреби в щебені вітчизняних будівельників, але експортувати його. Найбільш перспективні регіони з точки зору виробництва щебеню - це Вінницька та Волинська області. Зважаючи на насиченість ринку вітчизняним щебенем, його імпорт незначний і здійснюється для задоволення специфічного попиту.

Криза 2014-2015 років вдарила по будівельній галузі і, як наслідок, на виробництво щебеню. Його обсяг в 2015 році впав відразу на 15,7% в порівнянні з 2014-м. Однак уже в наступному, 2016 році, почалося відновлення ринку. В результаті, в 2017 році видобуток щебеню перевищив показник 2014 го і продовжив рости в 2018-му.

Виробники щебеню цілком можуть сподіватися на продовження сприятливого періоду для розвитку свого бізнесу. Це пов'язано зі збільшенням обсягу ринку будівельних робіт, особливо пов'язаних з прокладанням і ремонтом автомобільних доріг. Так, в минулому році витрати на дороги виросли на 60,1% в порівнянні з позаминулим і склали 47,7 млрд гривень. На ці гроші побудовано і відремонтовано 3,8 тис. км, в кожен з яких пішло близько 800 тонн щебеню. У 2019 заплановано витратити з дорожнього фонду 55,1 млрд гривень, а подальшому - вже до 70 млрд грн на рік, тому, навіть з урахуванням зростання собівартості будівництва, обсяги робіт на дорогах будуть значними. Крім дорожнього, спостерігається зростання будівництва будівель та споруд, особливо в Київському регіоні, Львівській та Одеській областях. Таким чином, навіть не дивлячись на падіння експортних поставок, пов'язане зі складнощами на російському ринку, українським виробника щебеню варто подумати над збільшенням виробничих потужностей для покриття зростаючого попиту в найближчі роки.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами