Смачне хмільне: огляд українського ринку пива
4102

Смачне хмільне: огляд українського ринку пива

Немає в Україні настільки популярного у народі алкогольного напою, як пиво. В даний час у нашій країні випускається понад 900 найменувань даного продукту. Поряд з великими пивзаводами, пінний напій роблять і невеликі пивоварні. Вони в 2017 році зварили 17 млн ​​літрів крафтового пива.

Криза, негативно відбилася на багатьох галузях економіки, не обійшла стороною і пивоваріння. Найбільший спад виробництва був відзначений у 2015 році, і склав він 19,6%. У наступні, 2016 і 2017 роки, ситуація стала вирівнюватися і темпи падіння зменшилися до 7,4% і 1,3% відповідно.

Крім загального зниження купівельної спроможності українців, на пивну галузь гнітюче подіяло збільшення акцизів, які з 2014 року зросли з 0,78 грн до 2,48 грн. Аналіз ринку пива свідчить про те, що після подій 2014 року українським пивоварам довелося міняти і географію експорту своєї продукції. Зійшли нанівець поставки в Росію, але зате додалися такі екзотичні раніше напрямки, як Алжир.

Завдяки розширенню старих і знаходженню нових каналів збуту за кордон, обсяг експорту, після падіння на 48,2% в 2015 році, збільшився в 2017-му відразу 49,4%. Причому в уже згаданий Алжир поставки зросли з 5 млн літрів в 2016 році до 18 млн літрів в 2017-му.

Незважаючи на успіхи на зовнішніх ринках, основна кількість виробленого пива споживається всередині країни. І ми за його обсягом на одного жителя все ще сильно відстаємо від інших країн. Наприклад, в Чехії рівень пивного споживання в 2,7 рази більше, ніж в Україні, і становить 147 л проти 54 л на людину в рік.
Цільову аудиторію покупців пива на 67% складають чоловіки, більшості з яких від 21 до 29 років. Лише 4% споживачів п'ють пиво щодня, інші вживають цей напій раз на тиждень або рідше. 80% любителів попити пивка роблять це вдома, і лише 20% вважають за краще кафе.

Перспективним є ринок крафтового пива. Він поки займає лише 1% від загального обсягу, але має великий потенціал для зростання, незважаючи на більш високі ціни на ньому. Так, в США відносний обсяг ринку крафтового пива перевищує 12%.

Проведений аналіз ринку пива в Україні показує, що його виробництво в короткостроковій перспективі буде залежати в основному від динаміки внутрішнього споживання, яка, в свою чергу, залежить від рівня доходів населення. На другому місці за значимістю - пошук і реалізація можливостей в експортних напрямках. Серед факторів, які можуть негативно вплинути на галузь - державне регулювання у вигляді збільшення акцизів, а також обмеження торгівлі даними напоєм по місцю і часу. Основний обсяг пива на ринку як і раніше буде займати продукція великих підприємств з іноземними інвестиціями. Крафтове і дороге імпортне пиво залишаються нішевими продуктами.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами