Молоко - дуже популярний продукт, попит на який не змінюється в залежності від економічної або політичної ситуації в країні. Ринок цього продукту завжди насичений, проте, на ньому легко знаходиться місце для нових гравців, здатних надати покупцям якісний і, що найголовніше, свіжий товар. Сьогодні можна з упевненістю говорити про те, що організація молочної ферми - це відмінний напрямок для власного бізнесу. Він не потребує великих вкладень і максимально швидко почне давати віддачу.
Загальна ситуація на ринку
Незважаючи на стійкий попит, на ринку молока України незабаром може з'явитися дефіцит сировини. Подібна ситуація викликана зниженням загального поголів'я рогатої худоби. Так, станом на початок грудня 2014 року загальне поголів'я великої рогатої худоби в нашій країні налічувало 4580,2 тис. голів, зокрема корів – 2414,3 тис. голів, що на 94,5 тис. голів менше показників минулих періодів.
Причин скорочення поголів'я худоби може бути досить багато. Проте, до основних варто віднести збільшення вартості кормів, падіння закупівельних цін на молочну сировину, неповернення ПДВ для фермерських господарств, а також низьку продуктивність наших корів в порівнянні з показниками європейських країн.
Ложка меду
Проте, ринок виробництва молока в Україні не стоїть на місці. Індустріалізація сільського господарства і поява великої кількості зручного, але в той же час не дуже дорого інвентарю та технічного оснащення сприяють збільшенню виробництва. В Україні на сьогоднішній день працюють кілька великих тваринницьких ферм. Крім того, здійснюється програма модернізації і вдосконалення існуючих підприємств.
Подібні зміни уможливлять збільшення обсягів виробництва молока до 14,5 млн т. З них 9,2 млн т підуть на забезпечення продовольчих потреб держави, 4 млн т – будуть експортовані за кордон.
Особливості бізнес-плану
Створення молочної ферми – досить серйозний процес, який, тим не менш, не потребує великих витрат часу. Провести необхідні розрахунки і визначитися з ключовими нюансами вам допоможуть фахівці компанії Pro-Consulting.
Основна мета проекту – створення сучасної молочної ферми і задоволення ринкового попиту на якісну продукцію. Необхідна кількість голів худоби – 500 корів голштинської породи.
У реалізації проекту передбачено використання європейського обладнання. Загальна вартість запуску проекту становить $2,3-2,6 млн. Ключові інвестиції будуть спрямовані на покупку стада корів і первісток, здатних відразу ж давати молоко (близько 30%). Друга стаття витрат – оснащення ферми і будівництво виробничих будівель (по 21% відповідно).
Основний дохід ферма буде отримувати від реалізації незбираного молока і ВРХ в живій вазі. Щорічна виручка може досягати $ 1 млн. Таким чином, майбутнє підприємство вийде на самоокупність через 5,5-6 років.
При складанні бізнес-плану також рекомендується враховувати наступні параметри і характеристики:
· середній рівень надоїв становить 833,3 кг/(міс*гол);
· товарність молока – 94%;
· базова ціна реалізації молока - $227/т;
· ціна реалізації м’яса - $1455/т.