Старий кінь, нові підкови: огляд ринку онлайн-продажів автозапчастин України
3710

Старий кінь, нові підкови: огляд ринку онлайн-продажів автозапчастин України

Продаж автозапчастин в інтернет-магазинах приречений на постійне розширення своїх обсягів. Справа в тому, що вій базується на двох зростаючих ринках - автомобільному та електронної комерції. Зокрема, в минулому році обсяг Інтернет-торгівлі досяг 50 млрд гривень, тоді як ще 2015-му цей показник був в два рази нижчий. Людям сьогодні зручніше замовити потрібні їм запчастини, не виходячи з дому, ніж їхати за ними в магазини і авторинки. Тим більше, що знайти потрібну деталь в інтернеті часто легше.

З більш ніж 9,2 млн зареєстрованих в нашій країні легкових автомобілів, більше половини випущені в країнах СНД, а часто - ще в період існування Радянського Союзу. Середній вік українського автопарку становить 22 роки. В останній час різко збільшилося завезення старих машин на іноземних номерах. У минулому році їх було ввезено майже 1 млн штук. А постійно на території країни знаходяться до півмільйона автомобілів з іноземною реєстрацією.

Зрозуміло, що при такому стані легкового автопарку, необхідна значна кількість запчастин. Власникам інтернет-магазинів на цьому ринку слід враховувати поточний розподіл автомобілів по маркам.

Тенденцією останніх років стало прагнення автомобілістів економити на ремонті своїх засобів пересування. Найчастіше вони віддають перевагу або оригінальним запчастинам, але що були у використанні, або більш дешевим аналогам. Купівля комплектуючих ускладнюється ще й тим, що деталі до старих автомобілів, особливо радянських, вже не випускаються в оригінальному вигляді. Тому покупка б/у запчастин на розборках є часом єдиним виходом для їх власників.
Автодеталі на українському ринку в основному зарубіжного походження. Хоча вітчизняне виробництво зростає, і в минулому році склало більше 10% від загального обсягу ринку, але поки його потужності занадто малі для того, щоб справляти на ринок автозапчастин України істотний вплив. Основним драйвером його розвитку залишається імпорт, сегмент якого становить 88%.

Закупівлею запчастин за кордоном займаються здебільшого дистриб'ютори. Серед них лідером є компанія «Омега-Автопоставка», яка 2017 році ввезла в Україну товару на суму 880 млн гривень. Працюючи в форматі B2B, даний імпортер забезпечує запчастинами більше 11 тис. роздрібних магазинів і СТО. Великими дистриб'юторами на українському ринку автозапчастин також є «Есо-Автотехникс», «Inter Cars Ukraine», «ТОВ Еліт-Україна», які спільно імпортували їх в минулому році майже на 1,4 млрд гривень.

Аналіз ринку онлайн-продажів автозапчастин в Україні свідчить про те, що переважна частка імпорту залежить від стабільності курсу гривні. З одного боку, продавці намагаються уникнути курсових втрат, встановлюючи ціни з урахуванням можливого ослаблення національної валюти. З іншого, учасники ринку змушені враховувати рівень платоспроможності своїх клієнтів і конкуренцію, що посилюється.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

 

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами