Ринок космічних пускових послуг: лідерство Ілона Маска переоцінено
1801

Ринок космічних пускових послуг: лідерство Ілона Маска переоцінено

Після закінчення холодної війни та боротьби за космос між США та СРСР, сфера пускових послуг зазнавала певних труднощів із припливом нових талантів, ідей та інвестицій. Але вже з початку 2000-х був помічений тренд на становлення нової ери в цьому сегменті ринку, названої NewSpace. Її особливості полягають у комерціалізації сфери, здобутті незалежності від державних програм та значному зниженні вартості космічного польоту.

Pro-Consulting спеціалізується на дослідженні фінансових, товарних та ринків послуг України та світу. У каталозі представлено понад 2000 кейсів аналізу ринків

Лідерами нових космічних перегонів є Китай та США, причому Китай знаходиться на першому місці за кількістю запусків – 55, що становить близько 38% від усіх 145 пусків за 2021 рік. Однак у США активно розвиваються комерційні компанії, що надають послуги з доставки вантажів у космос. Так, 76% всіх пусків приватних компаній у 2021 році було здійснено у Сполучених Штатах. Усього 11 комерційних компаній здійснили пуски своїх ракет, безумовним лідером серед яких є SpaceX.

Можна сказати, що компанія Ілона Маска здійснила революцію в галузі комерційних пускових послуг, забезпечивши суттєве зниження витрат на запуск вантажних і комунікаційних супутників на низьку навколоземну орбіту завдяки додаванню модулів, що повертаються, до своїх ракет Falcon 9. Ці модулі дозволили повторно використовувати ракети-носії, що привело до значної економії на експлуатаційних витратах та витратах на запуск.

Готовий аналіз світового ринку супутникових технологій (2022 рік) – ознайомтеся зі структурою готового звіту по ринку

Незважаючи на те, що SpaceX є фактичним монополістом, її розробки представлені лише в сегментах важких та надважких ракет-носіїв. На даний момент цей сегмент займає близько 90% ринку в грошах, але це пов'язано, у тому числі, зі застарілими та неефективними, а отже, дорогими технологіями, використання яких призводить до значного завищення цін. Наразі SpaceX виграла конкуренцію за рахунок вирішення проблеми високої вартості послуг.

Але сегмент малих і надмалих ракет, хоч і займає незначну частку ринку, є набагато перспективнішим, тому що такі компанії виходять на ринок із технологіями та рішеннями, актуальними на сьогоднішній день. До 2030 року свої перші пуски запланували вже 69 компаній, що працюють у цьому сегменті, більшість із них відбудуться у 2022-2023 роках.

Щоб дізнатися, скільки коштує глибинна аналітика вашого ринку, зв'яжіться з нашим консультантом-аналітиком

Серед факторів, що впливають на розвиток цього напряму, можна виділити такі:

  1. Тенденція зменшення розміру супутників та його компонентів. Зараз все більшого поширення набувають стандартизовані супутники формату CubeSat (10х10х10см), в майбутньому можуть бути розроблені та впроваджені ще мініатюрніші супутники. Таке зменшення систем значно знижує їхню вартість і збільшує надійність. Це відкриває доступ до космосу новим стартапам, університетам, школам і навіть приватним особам.
  2. Розвиток унікальних технологій. Одним із таких нововведень стало адитивне виробництво ракет та їх частин із використанням 3D-принтерів. Однією з перших компаній, які використали адитивне виробництво ракет, стала Rocket Lab, яка виготовила двигун Rutherford з більшою частиною деталей, надрукованих на 3D принтері. Зараз RocketLab має найбільший успіх серед компаній сегменту малих ракет-носіїв, і посідає друге місце серед усіх комерційних компаній за кількістю запусків відразу після SpaceX.

Аналітичне дослідження ринку – подивіться типову структуру звіту

  1. Прискорення виробництва та гнучкість налаштування. У той час як SpaceX має величезний ракетобудівний завод, виробництво однієї ракети Falcon9, за різними джерелами, може займати до 18 місяців. Тоді як малі ракети можуть бути зроблені за 2-3 місяці та швидше. Наприклад, ще одна успішна компанія Astra планує вийти на 300 запусків на рік за наступні 3-4 роки. RocketLab ставить за мету запускати в середньому одну ракету на тиждень. І такі запуски будуть набагато зручнішими для клієнтів, більшість з яких складають компанії-виробники наносупутників, через свою незалежність, регулярність, гнучкість і доступність.

На сайті доступно понад 50 готових звітів по ринках машинобудування України та світу

Таким чином, SpaceX, що успішно впровадила технологію повторного використання у свої важкі ракети, домінує на ринку сьогодні, але в наступні 10 років може стати більш нішевим гравцем, сфокусувавшись на польотах у глибокий космос, зокрема для колонізації Марса. Крім того, очікується, що ринок пускових послуг падатиме до 2032 року у грошовому вираженні у зв'язку зі зниженням цін на послуги. А сфера виведення вантажів на орбіту буде зайнята великою кількістю відносно невеликих компаній, що значно підвищить конкуренцію та призведе до активнішого розвитку технологій, зробивши космос трохи ближче для кожного з нас.

Ознайомтеся зі структурою готового аналізу світового ринку пускових космічних технологій (2022 рік)

Джерело: Pro-Consulting

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами