Після закінчення холодної війни та боротьби за космос між США та СРСР, сфера пускових послуг зазнавала певних труднощів із припливом нових талантів, ідей та інвестицій. Але вже з початку 2000-х був помічений тренд на становлення нової ери в цьому сегменті ринку, названої NewSpace. Її особливості полягають у комерціалізації сфери, здобутті незалежності від державних програм та значному зниженні вартості космічного польоту.
Pro-Consulting спеціалізується на дослідженні фінансових, товарних та ринків послуг України та світу. У каталозі представлено понад 2000 кейсів аналізу ринків
Лідерами нових космічних перегонів є Китай та США, причому Китай знаходиться на першому місці за кількістю запусків – 55, що становить близько 38% від усіх 145 пусків за 2021 рік. Однак у США активно розвиваються комерційні компанії, що надають послуги з доставки вантажів у космос. Так, 76% всіх пусків приватних компаній у 2021 році було здійснено у Сполучених Штатах. Усього 11 комерційних компаній здійснили пуски своїх ракет, безумовним лідером серед яких є SpaceX.
Можна сказати, що компанія Ілона Маска здійснила революцію в галузі комерційних пускових послуг, забезпечивши суттєве зниження витрат на запуск вантажних і комунікаційних супутників на низьку навколоземну орбіту завдяки додаванню модулів, що повертаються, до своїх ракет Falcon 9. Ці модулі дозволили повторно використовувати ракети-носії, що привело до значної економії на експлуатаційних витратах та витратах на запуск.
Готовий аналіз світового ринку супутникових технологій (2022 рік) – ознайомтеся зі структурою готового звіту по ринку
Незважаючи на те, що SpaceX є фактичним монополістом, її розробки представлені лише в сегментах важких та надважких ракет-носіїв. На даний момент цей сегмент займає близько 90% ринку в грошах, але це пов'язано, у тому числі, зі застарілими та неефективними, а отже, дорогими технологіями, використання яких призводить до значного завищення цін. Наразі SpaceX виграла конкуренцію за рахунок вирішення проблеми високої вартості послуг.
Але сегмент малих і надмалих ракет, хоч і займає незначну частку ринку, є набагато перспективнішим, тому що такі компанії виходять на ринок із технологіями та рішеннями, актуальними на сьогоднішній день. До 2030 року свої перші пуски запланували вже 69 компаній, що працюють у цьому сегменті, більшість із них відбудуться у 2022-2023 роках.
Щоб дізнатися, скільки коштує глибинна аналітика вашого ринку, зв'яжіться з нашим консультантом-аналітиком
Серед факторів, що впливають на розвиток цього напряму, можна виділити такі:
Аналітичне дослідження ринку – подивіться типову структуру звіту
На сайті доступно понад 50 готових звітів по ринках машинобудування України та світу
Таким чином, SpaceX, що успішно впровадила технологію повторного використання у свої важкі ракети, домінує на ринку сьогодні, але в наступні 10 років може стати більш нішевим гравцем, сфокусувавшись на польотах у глибокий космос, зокрема для колонізації Марса. Крім того, очікується, що ринок пускових послуг падатиме до 2032 року у грошовому вираженні у зв'язку зі зниженням цін на послуги. А сфера виведення вантажів на орбіту буде зайнята великою кількістю відносно невеликих компаній, що значно підвищить конкуренцію та призведе до активнішого розвитку технологій, зробивши космос трохи ближче для кожного з нас.
Ознайомтеся зі структурою готового аналізу світового ринку пускових космічних технологій (2022 рік)
Джерело: Pro-Consulting