Україна, поряд з Італією, Іспанією і Грецією, сьогодні входить в першу десятку країн Європи за обсягами ринку побутових кондиціонерів. Попит на дані товари безпосередньо залежить від кліматичних умов різних країн. Саме тому лідерство по споживанню і використання кондиціонерів утримують Північна Америка, Азія і Європа (на них припадає близько 70% всього світового ринку кондиціонерів). У той же час, найбільший попит на дану категорію продукції відзначається (і прогнозується в майбутньому) в Індії.
На українському ринку представлені, в основному, кондиціонери китайського виробництва (80% сегмента) наступних брендів: Gree, Midea, Hair, Chigo, Gree, Kelon, Galanz, Hisense і т.д.
В останні три роки український ринок кондиціонерів демонстрував нестабільну динаміку. Причинами стрибків показників стали девальвація національної валюти, зростання цін і появу неплатоспроможного попиту на ринку. Найбільший вплив на поточну ситуацію зробила девальвація гривні, яка призвела до скорочення офіційних поставок кондиціонерів в Україну і зростання цін на імпортовані раніше товари, що, в свою чергу, спровокувало зростання залишків на складах. В результаті, в країні в 2015 році відзначалося зростання тіньового сегмента ринку кондиціонерів і збільшення відвантажень зі складів.
Ще однією проблемою, з якою зіткнулися дистриб'ютори кондиціонерів, стала відстрочка платежів за поставлені роздрібним продавцям кондиціонери, що призвело до вимивання обігових коштів дистриб'юторів.
Варто відзначити, що кондиціонери є сезонним товаром. Пік поставок досягається до початку теплого періоду року, щоб постачальники встигли відвантажити товари і розмістити їх в точках продажів.
Розвиток і динаміка ринку кондиціонерів залежить від ситуації, що склалася в будівельній сфері, оскільки при, наприклад, купівлі нового житла, споживачі роблять ремонти, закуповують техніку і досить часто встановлюють кондиціонери. Разом з тим, попит на кондиціонери дуже часто може бути відкладеним, оскільки дана продукція не відноситься до товарів першої необхідності. У підсумку, люди часто відмовляються або відкладають покупку кондиціонера на користь більш потрібної техніки.
Експорт кондиціонерів з України залишається досить маленьким - скорочення даного параметра в 2016 році склало 90%. Це пояснюється, по-перше, низькою значимістю експорту при оцінці ринку кондиціонерів України, а також тим, що експорт досліджуваних товарів з України є реекспортом. Вітчизняне виробництво кондиціонерів відсутнє і представлене тільки у вигляді збірки товарів за імпортованими запчастинах.