Футбольні фани не врятували пивний ринок України - коментар Олександра...
1511
Футбольні фани не врятували пивний ринок України - коментар Олександра Соколова, директора аналітичного департаменту компанії Pro-Consulting. Информационный портал IPress
За п'ять місяців 2012 року у порівнянні з аналогічним періодом 2008 року скорочення ринку склало більше 14%, або 16,4 млн. дол., що відповідає річному обсягу виробництва досить великого пивоварного заводу. Однак підсумки червня ще більше протверезили ринок і його учасників.
Директор аналітичного департаменту компанії Pro-Consulting Олександр Соколов зазначає, що найбільше продажів пива під час проведення чемпіонату Євро-2012 - а це 250 тис. літрів, або близько 50% - припало на фан-зону у Києві. В умовах негативної тенденції до скорочення споживання пива на ринку в 2012 році продаж пива у фан-зонах можна розглядати як додатковий, хоча і тимчасовий канал збуту для виробників.
За даними Pro-Consulting, обсяги споживання пива в першому півріччі 2012 року скоротилися на 5% у порівнянні з показниками 2011 року. Основними причинами цього експерти називають підвищення середньої відпускної ціни до 13 гривень за літр пива разом зі зниженням купівельної спроможності, а також прохолодну погоду.
Споживання пива у фан-зонах лише трохи покращило ситуацію "Незважаючи на негативні тенденції, ми очікуємо збереження обсягів споживання пива в 2012 році на рівні показників 2011 року", - прогнозує Соколов.
Пивовари також підкреслюють невеликий вплив Євро-2012 на ринок в цілому. Директор з правових питань та корпоративних відносин "САН ІнБев Україна" Денис Хренов, зазначає, що незважаючи на проведення чемпіонату, тенденція зниження споживання пива не змінюється. Обсяги відвантажень підприємств пивоварної галузі за червень 2012 року з порівнянні з аналогічним період 2011 року впали на 2,3%. "Незважаючи на те, що в Україні відбувся чемпіонат з футболу, який у суспільній свідомості асоціюється з пивом, про зростання обсягів продажу пива говорити не можемо", - зазначив Хренов.
Виправдались надії хіба що компаній, які мали преференції продажів у фан-зонах та на стадіонах. Як повідомляє компнія Carlsberg, обсяги продажів пива під час проведення Євор-2012 перевищили на 40% обсяги Євро-2008. Нагадаємо, що Україні теж не вдалося заробити на Євро-2012. Як повідомив Борис Колесніков, витрати з державного бюджету на проведення чемпіонату у 5 разів перевищили прибутки. Іноземні фани залишили в Україні один мільярд доларів.