«Евробляхи» наступають: огляд ринку легкових авто України
3268

«Евробляхи» наступають: огляд ринку легкових авто України

Фраза «Автомобіль - не розкіш, а засіб пересування» дуже актуальна для України останні роки. Про це свідчать процеси, що відбуваються на вітчизняному ринку легкових автомобілів. Якщо дивитися в цілому, то динаміка зміни його обсягу в 2015-2017 роках вражаюче позитивна. У 2016 році ринок виріс на 36%, а в 2017 році - на 69%.

Однак, при розгляді структури ринку з'ясовується, що його зростання відбувалося в основному за рахунок імпорту старих автомобілів іноземного виробництва. Якщо в 2015 році частка старих авто в загальному обсязі поставок автомобілів з-за кордону становила 30%, то в 2017 році вона збільшилася до 52%, а за підсумками трьох кварталів 2018 року сягнула 63%. Такі зміни відбулися через спрощення процедури розмитнення вживаних авто в 2016 році. Це оживило імпорт б\у машин і, одночасно, зробило гнітючий вплив на поставки нових легкових авто, а також їх виробництво в Україні.

Так, в 2017 році в нашу країну було імпортовано 71,5 тис. нових машин. За дев'ять місяців цього року нових авто було ввезено 38,5 тис., що на 14,5 тис. менше, ніж за аналогічний період минулого року. Імпорт старих автомобілів за той же період виріс з 51,4 тис. у 2017 році і до 65,7 тис. - в 2018-му.

Що стосується вітчизняного автопрому, то в 2017 році він виготовив 7296 легкових автомобілів, що на 68% більше, ніж роком раніше. Цим займалися дві компанії: «Єврокар» - 6145 авто марки «Škoda» і «УкрАВТО» - 1151 машин марки «Daewoo». На жаль, позитивна тенденція не була продовжена в поточному році. Корпорація «УкрАВТО» припинила збірку легковиків, а «Єврокар» випустила 4388 машин за станом на вересень. Загальне зниження обсягу виробництва легкових автомобілів за дев'ять місяців 2018 року склало 9% в порівнянні з таким же періодом 2017 го.

Однак полегшення розмитнення б\у авто не зробило настільки значний вплив на український ринок легковиків, як їх масовий приплив взагалі без митних платежів за схемами «транзит» і «тимчасове ввезення». Такі машини з іноземними номерами отримали народну назву евробляхи.

Першою зі схем в основному користуються жителі прикордонних регіонів, так як по ній потрібно періодично виїжджати на машині за кордон. Друга популярна по всій території країни.

Так, за даними ДФС, в режимі «транзит» було ввезено в 2016 році 127,5 тис. легкових авто, в 2017 - 212 тис., за 9 міс. 2018 - 202,2 тис. За схемою тимчасового ввезення в Україну надійшло: в 2016 році - 616 тис., в 2017-му - 753,3 тис., а за три квартали 2018 го - 634,2 тис. авто. Порівняння зазначеної кількості з об'ємом українського ринку легковиків, який у 2017 році склав 155 тис. автомобілів, дає уявлення про масштаб впливу фактора «евроблях» на ринок.

Тому законодавче закриття напівлегальних схем ввезення автомобілів без розмитнення, хоч не популярне серед залучених до них громадян, матиме позитивний вплив на офіційний імпорт і виробництво автомобілів, а також дозволить отримати додаткові платежі до бюджету.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами