Експортний потенціал: бізнес-план підприємства по переробці меду
5712

Експортний потенціал: бізнес-план підприємства по переробці меду

Ринок меду в Україні вважається найперспективнішим та швидко розвиваючимся  серед інших галузей АПК. На частку нашої країни припадає близько 6% від загального обсягу виробництва меду в світі. У 2015 році українські компанії-виробники меду вийшли на нові ринки збуту - Бельгії, Китаю, Угорщини та Азербайджану. Сьогодні Україна постачає мед в 22 країни світу.

З огляду на останні тенденції, можна говорити про те, що українські компанії прагнуть до лідерства на світовому ринку меду і планують зробити нашу країну провідним експортером даного продукту в світі. В Європі Україна вже займає 1-е місце за обсягами поставок меду, в світі ж вітчизняні компанії досягли 3-го місця. За останнє десятиліття експорт українського меду зріс в 7 разів завдяки поставкам на ринок ЄС - найбільший покупець меду в світі. Щорічно в країнах ЄС споживається близько 150 тис. тонн меду, що складає 27% від загального споживання меду в світі.

Щорічно Україна виробляє близько 60 тис. тонн меду. В останні кілька років (в період з 2014 по 2016 роки) цей показник знизився до 59,3 через анексію Криму. Більш детально дана динаміка представлена ​​на графіку нижче:

Рисунок. Виробництво меду в Україні за 2010-2016 рр, тонн

За даними Державної служби статистики

До найбільш медоносних областей відносять Миколаївську, Житомирську і Донецьку області, які в сукупності забезпечують близько 70% загального обсягу виробництва меду

Бізнес-план, розроблений фахівцями компанії Pro-Consulting, передбачає створення підприємства по переробці меду потужністю в 20 тис. кг на добу або 5 тис. тонн щорічно.

Організація подібного підприємства передбачає інвестиції в розмірі €1-1,2 млн. 60-65% загального обсягу фінансування будуть потрібні для закупівлі меду, 18-19% будуть витрачені на придбання виробничої лінії, ще 7-8% - на купівлю виробничо-складського комплексу, 10% - інші витрати.

При плануванні роботи даного підприємства необхідно враховувати фактор його майбутнього розташування. Подібне виробництво доцільно розміщувати біля приватних пасік. Другим важливим моментом, що визначає вибір географічної локації, є екологічна ситуація в регіоні, оскільки мед повинен бути екологічно чистим продуктом. Промислове забруднення навколишнього середовища вплине на смак і якість меду, а також можеь стати причиною невідповідності кінцевого продукту стандартам ЄС. Придбана для підприємства виробнича лінія повинна бути оснащена цілим комплексом функцій - від вичавлювання меду до його фасування в упаковки. На малюнку нижче представлена ​​модульна лінія виробництва продуктів циліндричної форми:

Також для безперебійної роботи підприємства необхідно буде організувати наступні ділянки і виробничі зони:

• склад сировини та витратних матеріалів;
• ділянку розпуску меду;
• ділянку підготовки упаковки;
• ділянку фасування і упаковки;
• склад зберігання готової продукції.

Рентабельність продажів продукції підприємства з урахуванням дисконту становить 23-25%, тобто кожен євро доходу принесе підприємству € 0,23-0,25 чистого прибутку.

Реалізація даного проекту в поточних умовах є актуальною, своєчасною і доцільною, на що вказує позитивний показник чистої приведеної вартості проекту (NPV). Крім того, сумарний грошовий потік, згідно з розрахунками, також залишається позитивним протягом всього проектного періоду, що свідчить про збалансованість дохідних і видаткових статей проекту.

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами