| Дата підготовки: | Червень 2025 року |
| Кількість сторінок: | 35, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
| Графіків і діаграм: | 3 |
| Таблиць: | 37 |
| Спосіб оплати: | передоплата |
| Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
| Мова звіту: | українська, російська, англійська |




Аналітиками компанії Pro-Consulting було проведене дослідження ринку печива в Україні. В роботі було проаналізовано: тенденції на ринку, імпорт, експорт та виробництво, продажі, ціни, асортимент, брендинг. Під роботою були підведені висновки та розроблені прогнози, SWOT та PESTLE аналізи.
Печиво до кави – це солодкі кондитерські вироби, розфасовані в малі упаковки, розраховані для легкого перекусу під час споживання гарячих напоїв. Зазвичай це цукрове печиво зі смаком масла, пряженого молока, ванілі та інші.
Зростання собівартості виробництва та цін на ринку
Через підвищення вартості сировини, енергоресурсів та логістику зросли ціни на готову продукцію, у тому числі печиво.
З початку 2024 року до травня 2025 року ціни на борошно зросли на 40% (з 15 до 21 грн/кг), на цукор — на 6% (з 15 до 21 грн/кг). Також спостерігається зростання цін на електроенергію на 50% (з 3,65 до 5,07 грн/кВт на ринку РДН) та газ на 37% (з 15,3 до 21 грн/м3). Ціни на паливо зросли на 5–7% залежно від типу та марки. Складська логістика в центральних та західних регіонах подорожчала на 15–21%. Загалом, за даними Держстату, ціни на харчові продукти у 2024 році зросли приблизно на 21%.
Вплив на ринок: Зростання споживання в грошовому вираженні за умови стабільного обсягу в натуральних показниках.
Зниження споживання на внутрішньому ринку
Станом на 2025 рік населення України оцінюється на рівні 32,9 млн осіб, що на 8,5 млн менше, ніж у 2021 році. Це зумовлено війною, міграцією та зниженням народжуваності. На тлі скорочення внутрішнього споживання великі виробники печива, реагуючи на низький попит на внутрішньому ринку з початку війни, активно шукають можливості збуту за кордоном і вже збільшили частку експорту з 20 % до 45 % від загального обсягу виробництва.
Вплив на ринок: Пошук нових ринків, зростання обсягів експорту.
Зміна споживчих вподобань
Через зниження доходів споживачі віддають перевагу великим сімейним упаковкам для економії, а також малим компактним упаковкам через їхню доступність.
Вплив на ринок: Адаптація виробників до змін у споживчих вподобаннях, зміна формату упаковки.
Розвиток сегменту ВТМ
Зростає частка печива під власними торговельними марками супермаркетів. Виробництво продукції під ВТМ забезпечують великі українські конлитерські підприємства.
Вплив на ринок: Зміцнення позицій супермаркетів як основного каналу збуту, посилення конкуренції для інших виробників.
Канали збуту Основним каналом збуту залишаються супермаркети, які є головним джерелом придбання продуктів харчування для більшості споживачів. Значну частку займають також магазини у малих містах та селах, а також спеціалізовані магазини – кондитерські та фірмові точки від операторів. Попри малу частку, B2B та B2G-сегменти залишаються перспективними напрямками розвитку.
Ємність ринку Ринок печива на 90 % забезпечується продукцією внутрішнього виробництва. Імпорт в основному представлений відомими торговими марками, що вже закріпилися на ринку. До 2021 року значна частина імпорту припадала на дорогі товари маловідомих брендів, однак з початком війни їх обсяги скоротилися майже до нуля. Експорт української продукції становить близько 40 % від обсягів виробництва. Українські товари добре зарекомендували себе на зовнішніх ринках і мають стабільний попит.
Прогнозні тенденції на ринку:
– Посилення позицій великих гравців і консолідація ринку. Через складні умови для старту нового бізнесу (високі витрати на запуск і просування, низьке споживання) існуючі компанії продовжать укріплювати позиції, заповнюючи вільні ніші.
– Збільшення експорту. Через зниження внутрішнього попиту дедалі більше виробників орієнтуються на експорт. Очікується приріст обсягів експорту на 10–15 %.
– Подальше зростання цін. У 2024 році спостерігалося зростання вартості сировини, енергоресурсів і палива, що зумовлює подальше підвищення цін на кондитерські вироби у 2025 році.
1. Загальна характеристика ринку
1.1 Опис дослідження (вступний пункт з описом товарних меж, цілей та задач дослідження, використаної сегментації ринку, методології дослідження, класифікаторів та джерел інформації)
1.2. Аналіз основних тенденцій ринку
2. Загальні показники ринку
2.1. Розрахунок місткості ринку в 2024 році у натуральних показниках
2.2. Обсяг продажів продукції на ринку у грошових показниках
2.3. Сегментація і структурування ринку (за видами)
3. Основні оператори ринку (виробники та імпортери)
3.1. Перелік основних операторів ринку і їх структурування (загальна інформація, види діяльності і спеціалізація; товарні групи, торгові марки і асортимент; представленість у мережах і каналах збуту)
3.2. Частки ринку основних операторів ринку (виробників з урахуванням експорту та імпортерів)
3.3. Ступінь конкуренції і ризики. Факторний аналіз ринкових часток конкурентів
4. Зовнішня торгівля та ЗЕД
4.1. Експорт печива з України в 2024 році (обсяги)
4.2. Імпорт печива в Україну в 2024 році (обсяги, структура, географія, частки імпортерів)
5. Асортимент продукції, представлений на ринку (побудова асортиментних карт для визначення насиченості сегментів ринку – за видом тіста, добавками, форматом упаковки)
6. Ціна і ціноутворення на ринку
7. Брендинг і реклама (аналіз позиціонування конкурентів на ринку, присутність в каналах просування)
8. Канали збуту продукції (опис і оцінка структури продажів по каналах)
9. Інвестиційна привабливість галузі
9.1. Аналіз ринкових можливостей та загроз для подальшої побудови SWOT-аналізу
9.2. PEST LE - аналіз факторів впливу на ринок та оцінка ймовірності і ступеня їх впливу. Побудова карти ризиків на ринку
9.3. Існуючі ризики і бар'єри входу на ринок
10. Висновки. Прогнозні показники ринку
10.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
10.2. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку в 2025-2026 рр.
10.3. Рекомендації по розвитку на ринку
1. Коди УКТЗЕД та НПП досліджуваних товарів
2. Основні тенденції ринку печива
3. Ємність ринку печива в Україні в 2024 році, в натуральних показниках, тис. тонн
4. Обсяги продажів печива в Україні в 2024 році, в грошових показниках, млрд грн
5. Асортимент і торгові марки Х
6. Асортимент і торгові марки Х
7. Асортимент і торгові марки Х
8. Асортимент і торгові марки Х
9. Асортимент і торгові марки Х
10. Асортимент і торгові марки Х
11. Асортимент і торгові марки Х
12. Асортимент і торгові марки Х
13. Асортимент і торгові марки Х
14. Асортимент і торгові марки Х
15. Опис та частки малих операторів на ринку печива в Україні в 2024 році в натуральному вираженні, тонн, %
16. Оцінка конкурентного середовища на ринку печива за методикою М. Портера
17. Частки ринку основних операторів печива в Україні, у натуральному вираженні, тис тонн
18. Експорт печива з України в 2024 році, в натуральному та грошовому вираженні, тис. тонн, млрд грн
19. Імпорт печива в Україну в 2024 році, в натуральному та грошовому вираженні, тис. тонн, млрд грн
20. Структура імпорту печива в Україну в 2024 році, в натуральному вираженні, тис. тонн
21. Географія імпорту печива в Україну в 2024 році, в натуральному вираженні, тис. тонн
22. Основні імпортери печива в Україну в 2024 році, в натуральному вираженні, тис. тонн
23. Асортимент продукції, представлений на ринку станом на травень 2025 року
24. Оптові та роздрібні ціни на печиво в Україні, станом на травень 2025 року, грн з ПДВ
25. Результативна таблиця застосування ІМК на досліджуваних ринках
26. Використання основних каналів реклами на досліджуваних ринках по операторах
27. Порівняльна таблиця застосування відео-реклами операторами ринку по брендам
28. PR-діяльність основних операторів ринку та їх співпраця зі ЗМІ
29. Аналіз присутності операторів ринку в онлайн-каналах комунікації
30. Аналіз активності операторів ринку в онлайн-каналах комунікації
31. Аналіз брендингу основних операторів ринку кондитерських виробів
32. Перелік та опис майбутніх галузевих виставок
33. Оцінка структури продажів печива по каналах, %
34. Можливості і загрози для виведення бренду на ринок печива в Україні
35. PEST LE аналіз ринку печива в Україні
36. Карта ризиків для виходу бренду печива на ринок України
37. Бар’єри для входу бренду печива на ринок України
1. Структура ринку печива до кави за видами в Україні в 2024 році, в натуральних показниках, %
2. Частки основних операторів на ринку печива в Україні в 2024 році в натуральному вираженні, %
3. Прогнозна оцінка ємності ринку печива в Україні в 2025-2026 роках, в натуральному вираженні, тис тонн