Дата підготовки: | Червень 2020 року |
Кількість сторінок: | 9, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 3 |
Таблиць: | 5 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Компанія Pro-Consulting підготувала аналіз ринку мінеральних матеріалів для ремонту та будівництва доріг в Україні в 2019-2020 рр.
Фактори впливу на тенденції досліджуваного ринку України:
• Необхідність ремонту 90% доріг України. Загальна протяжність доріг України 169,6 тис. км, з яких 152,6 тис. км потребують капітального ремонту.
• Природні ресурси. Основу дорожнього покриття складають пісок, щебінь, піщано-гравійна суміш. Для результуючих шарів у випадку асфальтобетону ще потрібні бітуми, у випадку цементобетону – цемент, для виготовлення якого необхідні, піски, вапняки, гіпси, мергелі, глини та суглинки. Державним балансом запасів корисних копалин обліковується 944 будівельного каменю, 652 родовища будівельного піску, 61 цементної сировини (мергель, вапняк, крейда), 47 гіпсу та ангідриту та інших.
Загальні запаси пісків будівельних промислових категорій в Україні оцінюються в 2 984 453.73 тис. м3, будівельного каменю – 7 898 112.40 тис. м3. При стандартній ширині дорожньої смуги у 3,5 м для основи дорожнього покриття потрібно 161 4592 тис. м3 піску і 95 320,2 тис. м3 щебню. За умови, якщо перерахувати потреби ресурсів на чотири і шести смугові дороги, наявних запасів необхідних копалин вистачить для повного забезпечення потреби.
• Волатильність національної валюти. Ринок бітуму на 80% залежить від імпорту. Тому ринок залежний від коливання курсу валют.
• Політична нестабільність
• Загальний рівень соціально-економічної ситуації в країні, яка визначає обсяги, цільові програми і регіони для ремонту і підтримки транспортної інфраструктури на належному рівні.
• Вартість капіталу в Україні
• Будівництво доріг і інженерних споруд. На розвиток ринку досліджуваної продукції значною мірою вплинув проект Президента України «Велике будівництво». Так, за результатами проекту в 2020 р. було побудовано і ремонтовано 4056 км доріг державного значення, 2527 км. доріг місцевого значення, а також збудовано, реконструйовано та капітально відремонтовано 158 мостів.
• Фактори вартості виробництва - вартість енергоресурсів, впровадження енергоефективних технологій.
• Зміна норм будівництва доріг. 1 вересня 2019 р. вступили в дію зміни до ДБН В.2.3-4-2015 “Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво”, розроблені ДП “ДерждорНДІ”, згідно з якими допустимий час на транспортування асфальтобетону для будівництва доріг має бути не більше 3 годин. Завдяки цьому якість покриття доріг зросте. Відповідно до цього документу максимальні відстані транспортування асфальтобетонних сумішей мають становити:
• в межах населеного пункту - 75 км;
• на ґрунтових дорогах або дорогах з каменю чи бруківки поза населеним пунктом - 110 км;
• на асфальтобетонних, цементобетонних дорогах або з чорного щебеню поза населеним пунктом - 150 км.
Проблеми розвитку досліджуваного ринку України:
• Високий ступінь корупції і бюрократичної складової в питанні фінансування будівництва і ремонту доріг. Тривалість державних тендерів, невигідні умови оплати за поставки продукції і зайва документарна завантаження не дозволяє в повній мірі і в терміни виконувати заданий обсяг робіт як підприємствами Укравтодору, так і постачальниками цільових категорій продукції;
• Нееластичність державного бюджету до мінливих умов ринку (зміна цін на нафту курс національної валюти, зростання тарифів на енергоресурси);
• Нерівномірність розподілу попиту в розрізі регіонів;
• Низька якість реалізації цільових програм.
1. Загальна характеристика ринку
1.1. Аналіз тенденцій розвитку ринку (фактори впливу, проблеми розвитку, ключові події галузі за 2019-2020)
1.2. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку в 2019-2020 (в грошових показниках, за виручкою виробників і імпортерів)
1.3. Сегментація і структурування ринку (за видами, походженням - в цілому по ринку)
2. Виробництво та динаміка реалізації основних позицій в натуральних показниках в 2019-2020 рр.
3. Інвестиційна привабливість галузі
3.1. SWOT-аналіз ринкового спрямування
3.2. PESTLE-аналіз факторів впливу на ринок
1. Ємність ринку мінеральних матеріалів для ремонту та будівництва доріг у вартісному вираженні (за обсягами виручки виробників і імпортерів у 2019-2020 рр.), млн. грн.
2. Обсяги виробництва досліджуваної продукції в Україні в 2019-2020 рр, в натуральному вираженні, тис. Т
3. Обсяги реалізації досліджуваної продукції в Україні в 2019-2020 рр, в натуральному вираженні, тис. Т
4. SWOT аналіз ринку мінеральних матеріалів для ремонту та будівництва доріг в Україні
5. PEST – аналіз ринку мінеральних матеріалів для ремонту та будівництва доріг в Україні
1. Частки ринку основних операторів досліджуваної продукції в Україні, в вартісному вираженні, млн. грн, %
2. Структура досліджуваного ринку в Україні в 2019-2020 рр. за походженням, у натуральному вираженні, тис. т, %
3. Структура досліджуваного ринку в Україні в 2019-2020 рр. за видом продукції, у натуральному вираженні