Дата підготовки: | Травень 2016 року |
Кількість сторінок: | 48, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 59 |
Таблиць: | 9 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Компанія Pro-Consulting підготувала аналіз ринку гофротари (гофроупаковки) Прикаспійського регіону (Азербайджану, Казахстану, Грузії, Ірану). Було проаналізовано нинішній стан і перспективи розвитку в цих країнах.
Історія використання гофрованого картону налічує понад сто років. На сьогоднішній день картонні упаковки знайшли застосування в багатьох галузях промисловості. Завдяки нескладній конструкції гофрокартон залишається найвигіднішим і екологічно чистим сучасним пакувальним матеріалом, з якого можна створювати тару будь-якої конфігурації, міцності та оздоблення.
Азербайджан
Ринок поліграфії, гофротари в Азербайджані представлений широким асортиментом продукції. Вироби з гофротари застосовуються в споживчих, виробничих і транспортних цілях. Їх основними споживачами є виробники різних товарів і логістичні компанії. Перевагою цієї пакувальної тари є безвідходність її виробництва: виготовлення здійснюється, як правило, з уже перероблених продуктів, що значно зменшує витрати на сировину.
Баку сьогодні - центр ділового життя країни. Попри те, що в столиці існує величезна кількість пропозицій поліграфічних послуг, існує й попит на них.
Специфікою ринку є переважно внутрішнє виробництво цих товарів. Малі обсяги експорту, а також невелику кількість імпортного продукту на ринку можна розглядати з різних боків. З одного - у виробника обмежений збут. З іншого боку вітчизняний продукт буде дешевшим за імпортний, його доставка до замовника займе меншу кількість часу.
Існує низка факторів впливу на ринок, як зовнішніх, так і внутрішніх, серед яких фіскальний тиск і надмірне державне регулювання галузі.
Казахстан
Казахстанський ринок упаковки приблизно в 25 разів менший за російський і майже в 4,5 раза менший за український.
У країні виробляють такі види упаковки: паперова і картонна, полімерна, скляна, металева, а також засоби закупорювання. Структурно ринок упаковки Казахстану на 40% представлений полімерною упаковкою, на 30% - паперовою і гофро-картонною, ще на 30% - скляною, металевою тарою та закорковувальними засобами.
Основними споживачами є компанії фармацевтичної та будівельної галузей, харчової промисловості та сектору FMCG.
Специфіка та наявні проблеми казахстанського ринку гофротари:
- залежність від сировини та її дефіцит (60% макулатури вивозиться з країни, що формує ризикові умови із забезпеченням внутрішнього виробництва сировиною. Компанії змушені робити закупівлі з сусідніх країн, стикаючись з високими митними зборами і транспортними витратами);
- зростаючий імпорт готової гофротари (вітчизняні виробники витісняються дешевою упаковкою з Киргизстану, України, Росії, Китаю, відзначається нечесна конкуренція і демпінг цін на ринку);
- відсутність захисту ринку (незважаючи на важливість упаковки у виробництві, держава не кваліфікувала "Тару та упаковку (включно з пакувальними матеріалами та закорковувальними засобами)" як окрему галузь промисловості та не приділяє їй достатньої уваги, що може призвести до втрати цілого сегмента ринку тари, упаковки та зупинки заводів).
- слабка розвиненість технології та обладнання;
- низька якість продукції порівняно з імпортною.
Основними факторами впливу на ринок є:
1) харчова промисловість, яка використовує 50-85% різних видів пакування: металевого, паперового та картонного, полімерного та скляного, при цьому найбільшу частку споживання становить гофротара (близько 25% від усього пакування, близько 70% від усього досліджуваного ринку). Гофрований картон найчастіше використовують для кондитерської, молочної, м'ясної, консервної, рибної, бакалійної, овочевої продукції;
2) ціни на імпортні ресурси (є причиною зростання цін на товари, вироблені в Казахстані);
3) дефіцит власної сировини;
4) недостатнє державне регулювання галузі.
Грузія
Основні споживачі гофрокартону в Грузії - компанії з виробництва електроприладів, хімічної та алкогольної галузі, а також харчового та агропромислового комплексу.
Специфікою ринку є сезонний попит на картонну упаковку в період збору врожаю цитрусових, яблук тощо. Підприємства упаковують фрукти в картонні, дерев'яні, пластмасові тари та готують товар для експортування.
Проблемами, що обмежують ділову активність підприємств на грузинському ринку гофротари, є висока конкуренція з боку виробників з Росії, США, Китаю, імпортозалежність країни.
До основних факторів, що впливають на ринок, належать обсяги виробництва продуктів харчування, сезонні коливання попиту, інфляція, результати процесів девальвації, високий рівень безробіття.
Іран
Іран посідає 17-те місце у світі за територією, будучи однією з найбільших держав регіону Близького Сходу і Північної Африки. Країна має перспективний споживчий сектор, оскільки населення становить близько 80 млн. жителів. Серед розвинених галузей економіки - будівництво, текстильна та харчова промисловість, які є основними споживачами гофротари.
Специфікою Ірану є те, що практично все промислове виробництво вибудувано для роботи на внутрішній ринок - позначається закритість країни. Порівняльна закритість економіки країни під захистом тарифного і нетарифного сприяння, відсутність мотиву для підвищення якості внутрішніх продуктів, ненадходження нових технологій, відсутність потреби в дотриманні міжнародних стандартів і правил може бути причиною виробництва продукції низької якості.
Ще однією проблемою є поглиблення технологічного розриву через відсторонення від процесів глобалізації та тривалого перебування під економічними санкціями.
Фактори впливу на ринок:
Зі скасуванням міжнародних санкцій у 2015 році розпочався процес відкриття економіки, що стимулюватиме появу нових партнерів, приплив інвестицій і, як наслідок, зростання промислового виробництва загалом і гофротари зокрема.
1. Загальна характеристика ринку на розрізі досліджуваних країн
1.1. Опис ринку (історія розвитку, специфіка, проблеми, фактори впливу на ринок)
1.2. Аналіз тенденцій розвитку ринку у 2012-2015 роках.
1.3. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку у 2012-2014 роках.
2. Динаміка виробництва та реалізації продукції у 2012-2014 pp.
2.1. Динаміка виробництва продукції в натуральному вираженні у 2012-2014
2.2. Динаміка реалізації продукції в грошах у 2012-2014
3. Основні оператори у межах досліджуваних країн
3.1. Основні оператори ринку та їх опис
3.2. Сегментація та структурування основних операторів ринку (за сегментами, групами, спеціалізацією та регіонально)
3.3. Частки ринку основних операторів
3.4. Ступінь конкуренції та ризики
4. Зовнішня торгівля на ринку у межах досліджуваних країн
4.1. Експорт продукції у 2012-2014 роках. (обсяги, ціни, географія поставок країнами)
4.2. Імпорт продукції у 2012-2014 роках. (обсяги, структура, ціни, географія поставок країнами)
5. Ціна та ціноутворення на ринку
5.1. Динаміка цін на продукцію у 2012-2015 роках.
5.2. Опис факторів, що впливають на формування ціни, структура
6. Висновки та рекомендації. Прогнозні показники розвитку ринку у 2016-2018; оцінка потенціалу у розвитку ринку
7. Інвестиційна привабливість ринку загалом для Прикаспійського регіону
7.1. SWOT – аналіз ринкового спрямування
7.2. Ризики та бар'єри виходу на ринок
1. Місткість ринку гофротари в Азербайджані в 2012-2015 роках. у натуральному вираженні, тис. тонн
2. Місткість ринку гофротари в Грузії в 2012-2015 роках. у натуральному вираженні, тис. тонн
3. Місткість ринку гофротари в Ірані в 2012-2015 роках. у натуральному вираженні, тис. тонн
4. Місткість ринку гофротари в Казахстані в 2012-2015 роках. у натуральному вираженні, тис. тонн
5. Географічне структурування операторів ринку гофротари Прикаспійського регіону
6. Основні параметри оцінки конкурентного середовища на ринку
7. Основні параметри оцінки конкурентного середовища на ринку гофротари (гофроупаковки) Прикаспійського регіону (Азербайджан, Казахстан, Грузія, Іран)
8. Результати оцінки конкурентного середовища на ринку гофротари (гофроупаковки) Прикаспійського регіону (Азербайджан, Казахстан, Грузія, Іран)
9. SWOT-аналіз на ринку гофрокартону та гофротари Прикаспійського регіону (Азербайджан, Казахстан, Грузія, Іран)
1. Динаміка обсягів виробництва пакувального паперу та картону в Азербайджані (в натуральному вираженні, тис. Тонн)
2. Динаміка обсягів виробництва пакувального паперу та картону в Казахстані (у натуральному вираженні, тис.тонн)
3. Динаміка обсягів виробництва пакувального паперу та картону в Грузії (в натуральному вираженні, тис. Тонн)
4. Динаміка обсягів виробництва пакувального паперу та картону в Ірані (в натуральному вираженні, тис. тонн)
5. Динаміка обсягів реалізації пакувального паперу та картону в Азербайджані у грошовому вираженні, тис. дол. США
6. Динаміка обсягів реалізації пакувального паперу та картону в Казахстані у грошовому вираженні, тис. дол. США
7. Динаміка обсягів реалізації пакувального паперу та картону в Грузії у грошовому вираженні, тис. дол. США
8. Динаміка обсягів реалізації пакувального паперу та картону в Ірані у грошовому вираженні, тис. дол. США
9. Частки ринку основних операторів ринку гофротари Грузії
10. Частки ринку основних операторів ринку гофротари Азербайджану
11. Частки ринку основних операторів ринку гофротари Казахстану
12. Динаміка експорту гофротари з Азербайджану в натуральному вираженні у 2012-2014рр., тис.тонн
13. Динаміка експорту гофротари з Азербайджану в грошах у 2012-2014 рр., млн. $
14. Географічна структура експорту гофротари з Азербайджану, в натуральному вираженні, у 2012 та 2014 рр., %
15. Географічна структура експорту гофротари з Азербайджану, у грошовому вираженні, у 2012 та 2014 рр., %
16. Динаміка експорту гофротари з Казахстану у натуральному вираженні у 2012-2014 рр., тис.т
17. Динаміка експорту гофротари з Казахстану, у грошовому вираженні, у 2012-2014 рр., млн. $
18. Географічна структура експорту гофротари з Казахстану, у натуральному вираженні, у 2012 та 2014 рр., %
19. Географічна структура експорту гофротари з Казахстану, у грошовому вираженні, у 2012 та 2014 рр., %
20. Динаміка експорту гофротари з Грузії у натуральному вираженні у 2012-2014 рр.,т
21. Динаміка експорту гофротари з Грузії, у грошовому вираженні, у 2012-2014 рр., тис. $
22. Географічна структура експорту гофротари з Грузії, в натуральному вираженні, у 2012 та 2014 рр., %
23. Географічна структура експорту гофротари з Грузії, у грошовому вираженні, у 2012 та 2014 рр., %
24. Динаміка експорту гофротари з Ірану в натуральному вираженні у 2012-2014 рр.
25. Динаміка експорту гофротари з Ірану, у грошовому вираженні, у 2012-2014 рр., тис. $
26. Географічна структура експорту гофротари з Ірану, в натуральному вираженні, у 2012 та 2014 рр., %
27. Географічна структура експорту гофротари з Ірану, у грошовому вираженні, у 2012 та 2014 рр., %
28. Динаміка імпорту гофротари в Азербайджан у натуральному вираженні у 2012-2014 рр., тис. т
29. Динаміка імпорту гофротари до Азербайджану, у грошовому вираженні, у 2012-2014 рр., млн. $
30. Географічна структура імпорту гофротари в Азербайджан, у натуральному вираженні, у 2012 та 2014 рр., %
31. Географічна структура імпорту гофротари в Азербайджан, у грошовому вираженні, у 2012 та 2014 рр., %
32. Динаміка імпорту гофротари до Казахстану у натуральному вираженні у 2012-2014 рр., тис. т
33. Динаміка імпорту гофротари до Казахстану, у грошовому вираженні, у 2012-2014 рр., млн. $
34. Географічна структура імпорту гофротари до Казахстану, у натуральному вираженні, у 2012 та 2014 рр., %
35. Географічна структура імпорту гофротари до Казахстану, у грошовому вираженні, у 2012 та 2014 рр., %
36. Динаміка імпорту гофротари до Грузії у натуральному вираженні у 2012-2014 рр., тис. т
37. Динаміка імпорту гофротари до Грузії, у грошовому вираженні, у 2012-2014 рр., млн. $
38. Географічна структура імпорту гофротари до Грузії, в натуральному вираженні, у 2012 та 2014 рр., %
39. Географічна структура імпорту гофротари до Грузії, у грошовому вираженні, у 2012 та 2014 рр., %
40. Динаміка імпорту гофротари до Ірану в натуральному вираженні у 2012-2014 рр., тис. т
41. Динаміка імпорту гофротари до Ірану, у грошовому вираженні, у 2012-2014 рр., млн. $
42. Географічна структура імпорту гофротари до Ірану, в натуральному вираженні, у 2012 та 2014 рр., %
43. Географічна структура імпорту гофротари до Ірану, у грошовому вираженні, у 2012 та 2014 рр., %
44. Динаміка зміни ціни гофротари в Азербайджані, 2012-2014 рр., $/кг
45. Динаміка зміни ціни гофротари у Казахстані, у 2012-2014 рр., $/кг
46. Динаміка зміни ціни гофротари в Грузії, 2012-2014 рр., $/кг
47. Динаміка зміни ціни гофротари в Ірані, 2012-2014 рр., $/кг
48. Динаміка експортних цін на гофротару в Азербайджані, 2012-2014 рр., $ / кг
49. Динаміка імпортних цін на гофротару в Азербайджані, 2012-2014 рр., $ / кг
50. Динаміка експортних цін на гофротару в Грузії, 2012-2015рр., $ / кг
51. Динаміка імпортних цін на гофротару в Грузії, 2012-2015 рр., $ / кг
52. Динаміка експортних цін на гофротару в Ірані, 2012-2015рр., $ / кг
53. Динаміка імпортних цін на гофротару в Ірані, 2012-2015рр., $ / кг
54. Динаміка експортних цін на гофротару в Казахстані, 2012-2014рр., $ / кг
55. Динаміка імпортних цін на гофротару в Казахстані, 2012-2014рр., $ / кг
56. Прогноз показників обсягів ринку гофротари в Азербайджані у 2016-2018рр. у натуральному вираженні, тис. тонн
57. Прогноз показників обсягів ринку гофротари у Казахстані у 2016-2018рр. у натуральному вираженні, тис. тонн
58. Прогноз показників обсягів ринку гофротари в Грузії у 2016-2018рр. у натуральному вираженні, тис. тонн
59. Прогноз показників обсягів ринку гофротари в Ірані у 2016-2018рр. у натуральному вираженні, тис. тонн