in stock

Аналіз ринку декоративних рослин в Україні. 2021 рік

Загальна характеристика
Дата підготовки: Лютий 2021 року
Кількість сторінок: 87, Arial, 1 інтервал, 10 кегль
Графіків і діаграм: 18
Таблиць: 30
Спосіб оплати: готівковий або безготівковий розрахунок, передоплата
Спосіб отримання: електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді
Мова звіту: українська, російська, англійська
20100 грн.
  • Ви можете замовити актуалізацію або адаптацію даного звіту під ваші цілі і завдання, а також придбати частину звіту (не менш 50%) по більш доступній ціні
  • Не знайшли дослідження вашого ринку? Зв'яжіться з нашими консультантами – перейти в контакти
  • Так само ви можете замовити бізнес-план для вашої бізнес-ідеї

Анотація до аналізу ринку:

Компанія Pro-Consulting провела дослідження ринку декоративних рослин в Україні, в якому представлені основні загальна характеристика, аналіз ніші супутніх товарів садівника, державне регулювання галузі, виробництво і динаміка реалізації, зовнішня торгівля, споживачі і їх вподобання, канали збуту, асортимент продукції на ринку декоративних рослин в Україні.
Ринок декоративних рослин в Україні характеризується тим, що одним із важливих факторів позитивного результату вирощування декоративних рослин, крім технології, є асортимент продукції. Дані моніторингу показали, що більшість вітчизняних підприємств із вирощування декоративних рослин не мають чіткої спеціалізації, перелік сортів і форм рослин, вирощуваних ними, становить 100–200 найменувань.
Наступним фактором, який значною мірою впливає на результати діяльності розсадників декоративних культур, є реалізація продукції. Слід зазначити, що нині в Україні склалася багатоканальна система продажу декоративних рослин, у якій задіяно сучасні садові центри, супермаркети, невелику (переважно в столиці) кількість фірмових магазинів, спеціалізовані дрібні магазини, але є і вулична торгівля, на яку припадає до 50% продажу квітів на зріз. Садові центри зосереджені на продажу дерев і кущів у відкритому ґрунті (до 80% від загального продажу в торговельній мережі) і горщикових рослин (може досягати 50%), тоді як спеціалізовані магазини – на продажу квітів на зріз і в невеликому обсязі – горщикових рослин. Частка продажу в супермаркетах украй низька, близько 5% від усієї реалізації в торговельній мережі, й істотного значення не має.
Лідерами з продажу декоративних рослин в Україні є Київ та область – близько третини від загального. Це природно, адже тут зосереджена велика група розсадників і більші фінансові можливості населення. Від показників столиці значно відстають обласні центри з мільйонним населенням: Донецька (що зрозуміло), Харківська та Дніпропетровська.
Розвиток економіки збільшує об’єми ринку багатьох секторів і впливає на об’єми споживання суспільства. ВВП України показував стабільні показники відносно показників попередніх років, проте з 3 кварталу 2019 зростання валового внутрішнього продукту почав сповільнюватися, спочатку за рахунок кризи внутрішнього виробництва, викликаного спадом на металургійних ринках, а потім у зв'язку з карантином, викликаним Covid-2019. Очікується, що в 2021 році ВВП повернеться до позитивного росту.
Основними споживачами на ринку декоративних рослин є комунальні господарства, будівельні компанії, лісове господарство та інші (готелі, ХоРеКа та ін.)
Частка будівництва у ВВП України залишається низькою, якщо порівнювати з, наприклад, Польщею (9%), Туреччиною (7%) і країнами ЄС (6% в середньому).
Державний сектор
Згідно з Правилами утримань зелених насаджень рівень озеленення міських вулиць має бути не меншим 25%, а територій біля шкіл – 45-50%. У місті Києві територiя зелених насаджень станом на 2019 рік складає 56,5 тис. га.
За даними КО “Київзеленбуд” площа зелених насаджень, які перебувають на балансi районних комунальних пiдприємств по утриманню зелених насаджень складає 7,72 тис. га, а розмiр бюджетного фiнансування вказаних пiдприємств на 2019 piк передбачає – 563,609 млн. грн. Kpiм того, на балансi комунальних пiдприємств лiсопаркових господарств перебуває З1,6 тис. га земель лiсового фонду, а на ведення лiсопаркового господарства даним пiдприємствам у 2019 роцi передбачено 98,242 млн. грн.
Загальна площа зелених насаджень усіх видів у межах територій міст та інших населених пунктів України (без урахування даних АР Крим та м. Севастополь) на 01.01.2020 становить більше 403,4 тис. гектарів.
Площа зелених насаджень загального користування у 2019 році склала близько 135,7 тис. гектарів.
Площа зелених насаджень, уражених фітозахворюваннями становила 501,2 тис. м2.
У 2019 році 65,5% (88,9 тис. га) зелених насаджень загального користування було охоплено доглядом.
Найбільше охоплено доглядом зелені насадження у Волинській, Львівській, Миколаївській, Полтавській, Тернопільській, Харківській, Хмельницькій (100%), Чернівецькій областях та м. Києві (100%) та Рівненській (90%), Закарпатській (90%), Дніпропетровській (80,7%) областях. Найменший показник у Чернігівській (11,3%), Запорізькій (40,6%), Кіровоградській (41,3%), Одеській (50,1%), Сумській (50,6%), Черкаській (54,7%) областях.
Готелі
Низькі темпи розвитку галузі обумовлені відсутністю в Україні сприятливого для розвитку туристичного законодавства та необхідної інфраструктури, нестачею якісних готелів. Тому незважаючи на зростання в'їзного туристичного потоку (до пандемії), головними гостями українських готелів були і залишаються самі українці, причому обсяг внутрішнього туризму продовжує швидко зростати, особливо на півдні країни.
В реальності, готельна нерухомість в Україні фактично розвивається в декількох регіонах. Так, готелі західних і південних областей орієнтовані на рекреаційний туризм, а головні постояльці готелів в містах-мільйониках – корпоративні туристи. Найбільш перспективними для інвестування в готельний бізнес є Київ і південні області, де спостерігається найбільше зростання туристичного потоку. У столиці його забезпечують іноземці та корпоративні туристи, а в приморських областях в останні роки активно розвивається рекреаційний туризм.
Забезпеченість номерним фондом в Києві найнижча серед столиць держав Центральної та Східної Європи – на одну тисячу жителів припадати всього 3,5 номера, що в два рази менше середнього Європейського показника. З іншого боку, у готельної галузі є великий потенціал для зростання.
Ресторани
Безперечним лідером за кількістю закладів громадського харчування залишається Київ, з його не менш ніж 1600 ресторанів, без урахування кавових точок. До великих міст також можна додати Харків, Дніпропетровськ, Львів та Одесу. Два останніх міста особливо привабливі для ресторанного бізнесу так як є головними туристичними містами України. Однак, заповненість подібного роду закладів сильно схильні до сезонності, в той час як даний показник в Києві перебуває приблизно на однаковому рівні протягом усього року.
Хоча, ресторани мають багато спільного з кафе, однак, в плані технічного оснащення мають досить великий ряд відмінностей, одним з яких виступає більш вишукана архітектура, використання декоративних рослин.
Проблеми ринку декоративних рослин:
Представники розсадників називають наступні проблеми, з якими вони стикаються в роботі:
1. Нестача кадрів, які потрібні для роботи розсадника. З цією проблемою зіштовхувались майже всі респонденти, представники розсадників. Це пов’язано із тим, що відкрились кордони і дуже багато кадрів різних рівнів виїжджає до інших країн, зокрема до Польщі, де вищі зарплати. Окрім того, аграрні вузи не готують агрономів для вирощування декоративних рослин, більша орієнтація іде на сільськогосподарські культури.
Окремою проблемою, яка заважає розвитку ринку декоративних рослин є недостатня кількість садівників, які б могли доглядати за висадженими рослинами. Нестача садівників призводить до того, що через брак належного догляду висаджені рослини гинуть чи хворіють, неправильно висаджуються. Клієнти розсадників можуть втрачати значні кошти на посадковий матеріал, який потім гине через непрофесійний догляд. Через це клієнт потім не купує нових рослин.

2. Проблема реалізації вирощеної продукції:
• Представники розсадників визнають, що їм важко вгадати асортимент рослин відповідно до смаків покупців, оскільки немає спеціалістів з маркетингу, які могли б спрогнозувати зміни попиту на певні категорії рослин. Часто рослини не продаються згідно із планом.
• Муніципалітети мало зацікавлені в озелененні міст, що значно знижує попит на декоративні рослини.
• Немає культури озеленення в населення, немає якихось законодавчих норм, які б зобов’язували озеленяти прилеглу до будинку територію.
• Низька купівельна спроможність населення, що не дає витрачати гроші на декоративні рослини, і відповідно зменшує прибуток розсадників.

3. Відсутність розвиненої інфраструктури, яка б дозволяла мати швидкий і легкий доступ до усіх розхідних матеріалів, що потрібні для вирощування рослин, наприклад:
• Не розвинутий ринок пестицидів спеціально для розсадників.
• Не так легко знайти добрива, контейнери. Їхній пошук за оптимальною ціною та якістю потребує більше зусиль, порівняно з тим, як це відбувається у Нідерландах, на думку представників розсадника Корнеліс. Останні, у свою чергу, мають досвід роботи в розсадниках у Нідерландах, а наразі ведуть бізнес в Україні, тобто мають з чим порівнювати.
Основні причини низького розвитку інфраструктури: невелика кількість розсадників і, відповідно, молодий ринок, тому супутні інституції не встигли розвинутись

4. Складності пов’язані з оновленням парку техніки необхідної для обслуговування розсадника: відсутність коштів на покупку техніки, завищені ціни з урахуванням розмитнення, невигідні умови оренди техніки або відсутність послуги для розсадників, відсутність допомоги з боку держави.
5. Потенційні ризики підчас продажу рослин, вирощених у розсадниках, оскільки більшість культур, які там вирощуються, не включені до Державного реєстру сортів рослин, придатних для поширення в Україні. Поки що не було випадків, коли б рослини забороняли реалізовувати, але такий варіант потенційно можливий, і це викликає побоювання у власників розсадників.
6. Відсутність кредитів з низьким процентом, у банків наразі немає пропозицій для розсадників, які б враховували їхні можливості та важливу особливість у роботі – сезонність прибутків. Через це у розсадників немає можливості оновлювати та купляти додаткову техніку та обладнання.
7. Проблема обслуговування спеціалізованої техніки: сервісні центри або важко доступні, або їх немає взагалі. Виробники та дистриб’ютори техніки не зацікавлені у організації сервісу, оскільки кількість розсадників не велика, відповідно потенційних клієнтів не багато. Якщо з технікою виникають проблеми, розсадники змушені викликати спеціалістів з-за кордону, що дуже дорого коштує.
8. Складнощі, які виникають при перетині кордону, особливо під час розмитнення. Деякі представники розсадників серед складнощів називали тривалий час, на який продукцію затримують на митниці, складнощі з оформленням документів як привід для вимагання хабарів.
9. Складнощі, пов’язані з особливостями клімату та погодними умовами, які можуть спричинити втрати рослин. Наприклад, довга та холодна зима 2018 року спричинила значні втрати рослин у більшості розсадників, що призвело до збитків.

 

Детальний зміст:

1. Загальна характеристика ринку
1.1.1 Аналіз тенденцій розвитку ринку декоративних рослин в Україні в 2019 - 2020 рр. (Фактори впливу, проблеми розвитку)
1.1.2 Аналіз тенденцій розвитку ринку декоративних рослин в світі в цілому (основні тенденції розвитку, фактори впливу та проблеми розвитку ринку)
1.2. Загальні показники ринку, динаміка місткості ринку в 2019 - 2020 рр. (Оціночно)
1.3. Оцінка тіньового сегмента на ринку (шляхом побудови аналітичних моделей)
1.4. Сегментація і структурування ринку декоративних рослин (по типу посадок, за категоріями рослин (класифікація), походженням)
2. Аналіз ніші супутніх товарів садівника (земля, горщики, садові інструменти, декоративні прикраси і тд)
2.1. Загальні показники ринку, динаміка місткості ринку в 2019 - 2020 рр. (Виробництво + імпорт - експорт) в розрізі груп продукції
2.2. Основні канали збуту товарів садівника
3. Державне регулювання галузі декоративних рослин
3.1. Особливості проведення державних закупівель (загальні принципи та умови проведення)
4. Виробництво і динаміка реалізації продукції в 2019 - 2020 рр.
4.1. Динаміка виробництва у вартісних показниках
5. Основні оператори ринку декоративних рослин і супутніх товарів садівника (ТОП-10 виробників і імпортерів) (Київ, Київська обл.)
5.1. Перелік основних операторів ринку і їх опис
5.2. Структурування операторів (за спеціалізацією, асортиментний портфель, в т.ч. супутні товари, доп. Послуги, УТП)
5.3. Частки ринку основних операторів
5.4. Ступінь конкуренції і ризики. Аналіз ринкових часток конкурентів
6. Зовнішня торгівля в 2019 - 2020 рр ..
6.1. Обсяги та динаміка імпортованого посадкового матеріалу (тони, валюта).
6.1.2. Частка імпортного посадкового матеріалу на ринку - оціночно через зіставлення даних виробництва і ЗЕД
6.1.3. Аналіз продуктової лінійки продукції, що імпортується (по брендам)
6.1.4. Найбільші компанії-імпортери продукції, їх обсяги і частки
6.2. Експорт продукції
6.2.1. Обсяги та динаміка експортованої продукції
6.2.2. Операції з реекспорту, експорту рослин з/через територію України станом на період дослідження
6.2.3. Аналіз продуктової лінійки продукції, що експортується (по брендам)
6.2.4. Найбільші експортери продукції, їх обсяги і частки
7. Споживачі і їх вподобання (включаючи онлайн)
7.1. Аналіз споживача в сектор В2В, їх вподобання щодо товару, портрет споживачів
7.2. Аналіз потенційних споживачів: забудовники житлових будинків класу «еліт», таунхаусів (ТОП 100) в Києві / Київської області,
7.3. Аналіз соціального ком'юніті в сфері ландшафтного дизайну (популярні спільноти, блоги, ютуб канали, акаунти в соц мережах і тд)
7.4. Аналіз шкіл ландшафтного дизайну і ломів (лідерів громадської думки) в цій ніші
7.5. Аналіз споживання в секторі B2G. Аналіз державних тендерних закупівель (обсяги, структура по регіонах, організаторам і учасникам)
7.6. Потреба в товар / послугу: План і аналіз держ забудови Києва і області на 21-22 рік (сади, парки, сквери, школи, дит садки, лікарні і тд)
7.6.1. Ступінь дотримання містобудівного та природоохоронного законодавства як можливий фактор впливу на розвиток ринку посадкового матеріалу
7.7. Структурування та сегментація споживання
8. Канали збуту продукції (опис і оцінка структури продажів по каналах)
8.1. Аналіз дизайнерських ландшафтних агентств Києва / Київської області, що спеціалізуються на ландшафтному дизайні (ТОП 50). Перелік опис, спеціалізація, аналіз портфоліо з метою визначення їх споживачів (за даними відкритих джерел)
8.2. Перелік можливих каналів збуту
9. Асортимент продукції, представлений на ринку України
10. Висновки. Прогнозні показники ринку в Україні
10.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку декоративних рослин і супутніх товарів
10.2. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку в 2021-2023 рр.
10.3. Рекомендації з розвитку на ринку

Перелік таблиць:

1. Топ-10 країн з найбільшою площею полів під декоративні рослини, тис. га (2019)
2. Топ-10 країн з найбільшою вартістю вирощених декоративних рослини, млн. € (2019)
3. Динаміка ємності ринку декоративних рослин в 2019-2020 рр., млн дол
4. Оцінка тіньового сегмента на ринку декоративних рослин в 2019-2020 рр., %
5. Структурування ринку декоративних рослин України за типом посадок в 2019 р., %
6. Структурування ринку декоративних рослин України за категоріями в 2019 р., %
7. Оцінка частки київського регіону на ринку декоративних рослин України в 2019 р., %
8. Динаміка місткості ринку супутніх товарів садівника (земля, горщики, садові інструменти, декоративні прикраси і тд) в 2019 - 2020 рр., в натуральному вираженні, тон
9. Виробництво культур багаторічних в 2019 році, тис тон
10. Частки ринку виробників посадкового матеріалу в Україні в 2019 року в грошовому вираженні
11. Структура імпорту посадкового матеріалу за типами в Україну в 2019-2020 рр., в грошовому виражені, %
12. Структура імпорту посадкового матеріалу за видами в Україну в 2019-2020 рр., в грошовому виражені, %
13. Частки імпорту посадкового матеріалу по брендам в Україну в 2019-2020 рр., в грошовому виражені, %
14. Частки імпортерів посадкового матеріалу в Україну в 2019-2020 рр., в грошовому виражені, %
15. Структура експорту посадкового матеріалу за типами із України в 2019 р., в грошовому виражені, %
16. Структура експорту посадкового матеріалу за видами із України в 2019 р., в грошовому виражені, %
17. Частки експорту посадкового матеріалу по брендам із України в 2019 р., в грошовому виражені, %
18. Частки експортерів посадкового матеріалу із України в 2019-2020 рр., в грошовому виражені, %
19. Готелі, відкриття яких планувалося в 2020-2022 рр.
20. Частки ТОП-10 найбільших готельних компаній (юр. Особи) в Україні в 2019 році, в грошовому вираженні, %
21. Регіональна сегментація великих готелів в Україні
22. Готелі, відкриття яких планувалося в 2020-2022 рр.
23. Кількість закладів громадського харчування в Україні в 2018-2020 рр., з прогнозом до 2023 року, в натуральному вираженні, шт.
24. Кількість закладів громадського харчування в Україні за регіонами у 2020 р., в натуральному вираженні, %
25. Регіональна сегментація ТОП 20 ресторанів в Україні
26. Географічна структура державних закупівель посадкового матеріалу в Україні в 2019-2020 рр., в грошовому вираженні, %.
27. Основні організатори державних закупівель посадкового матеріалу в Україні в 2019-2020 рр., в грошовому вираженні, %.
28. Основні учасники державних закупівель посадкового матеріалу в Україні в 2019-2020 рр., в грошовому вираженні, %.
29. ТОП-10 ландшафтних агентств Києва та Київської області
30. Портфоліо та основні клієнти компаній

Перелік графіків і діаграм:

1. Динаміка змін ВВП України в 2019-2020 рр., %
2. Динаміка частки будівництва в ВВП України в 2019-2020 рр., %
3. Обсяги вирощування посадкового матеріалу та квітів Україні в 2019-2020 рр., млн дол
4. Частки основних операторів на ринку посадкового матеріалу в Київському регіоні в 2019 році, в грошовому виражені, %
5. Динаміка імпорту посадкового матеріалу в Україну в 2019-2020, в натуральному виражені, тис. т
6. Динаміка імпорту посадкового матеріалу в Україну в 2019-2020 рр., в грошовому виражені, млн дол
7. Походження посадкового матеріалу на ринку України в 2019-2020 рр., в грошовому виражені, %
8. Динаміка експорту посадкового матеріалу із України в 2019-2020, в натуральному виражені, тис. т
9. Динаміка експорту посадкового матеріалу із України в 2019-2020 рр., в грошовому виражені, млн дол
10. Кількість закладів громадського харчування в Україні в 2018-2020 рр., з прогнозом до 2023 року, в натуральному вираженні, шт.
11. Динаміка державних тендерних закупівель посадкового матеріалу в Україні в 2019-2020 рр., млн грн
12. Динаміка державних тендерних закупівель посадкового матеріалу в Україні в 2019-2020 рр., млн дол
13. Карта об'єктів, що планується побудувати, або реконструювати в місті Київ та Київській області
14. Оцінка участі у формуванні попиту на декоративні та лісові рослини, в грошовому вираженні, %
15. Прогноз ємності ринку декоративних рослин в Україні в 2021 – 2023 рр., в грошовому вираженні, млн дол
16. Концентрація котеджів в Києві та Київській області
17. Концентрація КМ в районі м. Буча та м. Ірпінь
18. Концентрація житлових комплексі у Києві

Вас може зацікавити

Зв'язатися з нами