Український ринок логістичних послуг знаходиться на етапі свого розвитку і становлення, проте, вже відрізняється досить високою конкурентоспроможністю. За даними Світового Банку, наша країна в 2016 році зайняла 80-е місце серед 160 країн за рівнем ефективності логістичних послуг. Незважаючи на той факт, що в 2014 році Україна займала 61 місце в даному рейтингу, експерти говорять про те, що вітчизняну сферу логістичних операцій в найближчому майбутньому чекає подальший розвиток і поліпшення показників. Сприяти цьому буде, серед інших чинників, вихід на європейських ринок.
Основними сильними сторонами логістичної галузі в Україні є дотримання термінів доставки і належні оформлення всієї документації, високий рівень логістичного охоплення і можливостей відстеження вантажів, а також розвинена інфраструктура.
Разом з тим, зростання ринку обмежується низкою негативних чинників, серед яких - складності митного оформлення вантажів, необхідність поліпшення компетентності та якості логістичних послуг, а також набору нових кваліфікованих кадрів, незадовільний стан транспортної інфраструктури.
Український ринок логістичних послуг в 2017 році характеризується поступовим нарощуванням обсягів вантажоперевезень. Починаючи з 2012 року в сегменті відзначалося зниження ефективності, а вже до 2014 року обороти галузі досягли мінімальних показників, втративши 11% п.п. Причинами падіння стало зниження купівельної спроможності і доходів населення в B2C і С2С секторах, а також загальне зниження обсягів виробництва і кризові явища економіки в сегменті В2В. Крім того, падіння показників сприяла загальна важка економічна і політична ситуація в країні, анексія Криму та початок військових дії на Донбасі. Ці події спровокували скорочення ринку збуту та клієнтської бази перевізників.
Перший квартал поточного року ознаменувався позитивною динамікою і зростанням показників у порівнянні з 1 кварталом 2016 року у 13,5%. Поліпшення ситуації пов'язане зі стабілізацією цін на енергоресурси, курсу валют і доходів населення.
Крім того, однією з ключових тенденцій ринку логістичних послуг в нашій країні є збільшення частки автомобільних перевезень (див. Діаграму нижче). За період з 2012 по 2016 року було зафіксовано зростання більш ніж в 2 рази. Залізничні, водні та авіаційні перевезення, в той же час, практично не змінилися в обсягах. Зниження, пов'язане зі скороченням поставок газу з Росії, відзначається тільки в сегменті вантажообігу трубопровідним транспортом з 29,2% до 16,6%.
Крім того, в нашій країні починаючи з 2015 року, спостерігається значне збільшення кількості та обсягів маршрутних перевезень за рахунок збільшення кількості продажів в онлайн-сегменті. Це пояснюється падінням доходів населення і, як наслідок, бажанням споживачів купувати товари в іноземних і національних Інтернет-магазинах. Найбільше українські покупці купують електроніку (50%), одяг (29%), косметику і парфумерію (10%).
Фактор скорочення купівельної спроможності населення також став причиною зменшення обсягів наданих логістичних послуг. Щоб утриматися на ринку, компанії-перевізники прагнуть покращувати якість сервісу або ж приймають рішення про закриття. У 2015 році конкуренція в сфері логістичних послуг знову почала збільшуватися в силу появи нових гравців (наприклад, таких, як компанія кур'єрської експрес-доставки DelFast).