Зниження обсягів виробництва і зміцнення мінівиробників: ключові тенденції розвитку ринку пива в Україні
2722

Зниження обсягів виробництва і зміцнення мінівиробників: ключові тенденції розвитку ринку пива в Україні

Причинами активного поширення пивоваріння в Україні є наявність відповідної сировинної бази, а також технологічна оснащеність підприємств відповідно до європейських стандартів, що дозволяє виробникам конкурувати між собою. Для ринку пива в нашій країні характерна сезонність - попит підвищується в весняно-літні періоди.

 

Український ринок пива заповнений продукцією національних компаній, імпорт займає лише 1-2% сегмента, а пиво іноземних виробників відноситься до преміального. У той же час, споживачі останнім часом все більше схильні купувати іноземну пивну продукцію. Продажі імпортованого напою в період з 2015 по 2016 роки зросли з 3,7% до 4,8%. Рівень продажу пива средньоцінове і дешеві сегменти займають 40,0% і 30,9% весь ринок.

 

В Україні працюють як великі виробники пива, що випускають продукцію відомих марок, так і невеликі регіональні пивоварні, які варять напій за власними рецептами. До найбільших виробників пива в нашій країні відносяться Carlsberg Group Україна, AB InBev Україна і українська корпорація Оболонь.

 

Починаючи з 2013 року найбільші українські виробники пива почали скорочувати обсяги виробництва. Так, на ринку відзначалися повільне скорочення частки компанії Carlsberg Group, деяка стабілізацію після падіння показників AB InBev, а також друга хвиля падіння продажів компанії «Оболонь». Також на вітчизняному ринку практично припинила роботу компанія Efes. У той же час, було зафіксовано зростання продажів компанії Oasis ( «Перша приватна броварня») і ряду інших виробників.

 

Відчутне падіння виробництва пива довелося також на період кризи 2008 року. На сьогоднішній день одним з основних факторів, що сприяють скороченню обсягів виробництва даного напою в Україні, є втрата частини виробничих потужностей, розташованих на сході країни, а також в Криму. Крім того, експерти ринку кажуть про скорочення зовнішньоекономічної діяльності в силу заборони на торгівлю з Росією з 2014 року. Це стало причиною значного зменшення експорту в період з 2012 по 2016 роки. Крім цього, зниження обсягів споживання пива в Україні спровокована загальне падіння доходів населення.

 

У період з 2012 по 2016 року обсяги виробництва пива скоротилися з 300,5 до 179,8 млн. дав. Дана інформація більш детально представлена ​​на діаграмі нижче. Також необхідно відзначити, що темпи падіння ринку в розглянутий період були менше темпів падіння виробництва.

 

Починаючи з 1 липня 2015 року українські виробники пива почали зазнавати істотних збитків, пов'язані з тим, що пиво було пріровнено до алкогольних напоїв. Падіння ринку до кінця року досяг 20%. Ключові зміни торкнулися правил реклами та отримання ліцензій на випуск продукції. Підняття цін на пиво сприяло підвищення акцизної ставки на 100% (за період з 2014 року ставка акцизу зросла в 3 рази - з 0,78 грн / л до 2,48 грн / л). З огляду на цю ситуацію, можна припустити, що обсяги виробництва пива в подальшому можуть залежати від податкової ставки - значне збільшення акцизу може стати причиною нового зниження обсягів виробництва.

 

Розрахунок ціни на одиницю пивної продукції проводиться таким чином - за основу береться ціна виробника, крім якої налічується акцизний збір, ПДВ і безпосередня роздрібна «накрутка» в точці продажу. Найбільше навантаження на коливанні ціни 1 пляшки пива становить акцизний збір, оскільки на інших показниках припадають не більше 4-5% зростання вартості.

Необхідно також відзначить, що з 12 квітня 2016 року в столиці вступило в силу розпорядження КМДА «Про заборону продажу алкоголю і пива в кіосках м Київ ». Крім того, Київрада затвердила проект рішення «Про обмеження реалізації алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива в стаціонарних об'єктах торгівлі в Києві» з 23.00 до 10.00 ночі ранку.

 

Ключова позитивна тенденція розвиток ринку пива це зростання продажів малих виробників. У поточному році можна очікувати подальшого підвищення обсягів продукції мініпивзаводів. Крім того, пивоварів з річним обсягом виробництва не більше 300 тис.л. позбавив від необхідності покупки дорогої оптової ліцензії, знизивши її ціну до 30 тис. грн. Для багатьох підприємців це обмеження виступало основним бар'єром для розширення бізнесу. Зниження вартості ліцензії спричинить за собою збільшення кількості дрібних і середніх виробників, що, в свою чергу, сприятиме зростанню виробництва в цілому.

Джерело: Pro-Consulting
дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами