Тепло, затишно і недорого: огляд ринку систем електричної теплої підлоги в Україні
3528

Тепло, затишно і недорого: огляд ринку систем електричної теплої підлоги в Україні

Теплі підлоги вже давно стали звичним атрибутом побуту, оскільки здатні зробити перебування в приміщеннях більш комфортним, а також використовуються як основне і як допоміжне джерело тепла.

Однак результати дослідження ринку електричної теплої підлоги в Україні свідчать про те, що попит на даний вид товарів знижується. На ринку переважають теплі підлоги іноземного виробництва - це 70% продукції, і ціна на них у середині України сильно залежить від валютного курсу. Так, протягом 2015-2017 років гривня впала по відношенню до долара США на 22%, відповідно подорожчав і імпорт. Багато ритейлерів закладають в ціну і прогнозоване подальше зниження курсу національної валюти.

На ринок теплої підлоги на електриці впливає і наявність більш економних варіантів підігріву, наприклад, водяних теплих підлог. З урахуванням зростання цін на електроенергію, водяний підігрів стає більш привабливим. Ті, хто все-таки вирішує придбати електричні теплі підлоги, все частіше віддають перевагу продукції вітчизняних виробників, за більш доступною ціною. Аналіз ринку електричної теплої підлоги показує тенденцію зниження імпортних поставок з одночасним збільшенням внутрішнього виробництва. Однак, останнє зростає більш повільними темпами, ніж скорочується імпорт і призводить до зменшення загального обсягу ринку теплої підлоги в Україні.

Надати додаткову динаміку українського виробництва може розширення існуючих і пошук нових каналів експортних поставок. Поки українські теплі підлоги продаються в основному в Росію і Молдову. Три четвертих експорту - це продукція Дніпропетровської компанії СТН, а майже 17% займає реекспорт підлог іноземних брендів. Гальмує освоєння експортного потенціалу низька конкурентоспроможність українських теплих підлог на ринках розвинених країн.

Збут теплих підлог в Україні будується за трьома основними схемами.

Перша схема використовується дрібними виробниками і передбачає безпосередній контакт з численними ритейлерами, що непрактично при великих обсягах випуску. Тому найбільш поширена друга схема, при якій з дистриб‘юторами працюють регіональні оператори. А третя схема збуту активно розвивається разом з інтернет-торгівлею.

Проведене дослідження ринку теплих підлог показує, що покупка продукції належить до двох основних категорій - це домогосподарство і організації. Багато власників квартир в новобудовах монтують в своїй оселі теплу підлогу при проведенні первинного благоустрою. Покупці з високими доходами, перш за все, звертають увагу на рівень якості, комфорту і безпеки. Для більш скромних споживачів безпека також залишається в пріоритеті, але пред'являються підвищені вимоги до доступності за ціною і енергоефективності.

Серед організацій, теплі підлоги купують в основному будівельні компанії і дитячі установи. Будівельники, які вибирають цю продукцію, в першу чергу звертають увагу на ціну, а в другу - на безпеку. Встановлена в новобудовах тепла підлога може стати елементом маркетингової стратегії відділу продажів компанії-оператора по залученню покупців. Для дошкільних установ навпаки, більше важлива безпека, менш пріоритетні ціна і зручність.
Подальший розвиток ринку теплих підлог, як свідчать результати проведеного аналізу, будуть залежати від темпів поліпшення економічного благополуччя споживачів і стабільності курсу валют. У зв'язку зі зменшенням імпорту, вивільняється ринкова ніша для українських виробників. Їх перспективи пов'язані з прогнозованим збільшенням внутрішнього попиту і активністю на експортному напрямку.

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами