Дата підготовки: | Травень 2024 року |
Кількість сторінок: | 15, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 12 |
Таблиць: | 4 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | электронной почтой либо курьером в электронном или в печатном виде |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Мета дослідження: проаналізувати ринок праці Вінницької області, визначити топ-5 найбільш затребуваних вакансій.
Метод проведення дослідження: CATI (Computer Assisted Telephone Interview).
У результаті дослідження було отримано 107 анкет з відповідями від респондентів з Вінницької області. Близько половини респондентів є представниками виробничих підприємств різних форм власності з обласного центру – міста Вінниця, інші – з міст та селищ самої області.
Більшість відповідей було надано працівником відділу кадрів або HR-менеджером, директором підприємства або його заступником або одним з менеджерів компанії.
Сфера діяльності даних компаній є вкрай диверсифікованою, та включає в себе виробництво та реалізацію харчових продуктів, робочих інструментів, будівельних матеріалів, машин та устаткування тощо.
Більшість з опитаних компаній мають у своєму штаті від 11 до 50 осіб або понад 100. Компанії зі штатом співробітників від 1 до 10 та від 51 до 100 представлені в даному дослідженні третиною від загальної вибірки.
Близько 70% від опитаних компаній в найближчому майбутньому планують розширювати власний штат, в той час як 30% не планують цього робити.
Серед опитаних компаній близько 70% мають власний відділ по роботі з персоналом, в той час як інші 30% зобов’язують іншу особу, з вже існуючими, іншими повноваженнями, до пошуку нових працівників.
Загалом протягом цього року лише близько половини з опитаних компаній вдалося закрити ці вакансій, у той час як на третину ці вакансії досі відкриті і лише 10% компаній взагалі не відкривали жодних вакансій на посади за цей час.
Серед опитаних компаній найпопулярнішим способом пошуку працівників є розміщення оголошень на веб-сайтах, що пропонують роботу, у той час як другим за популярністю способом пошуку працівників є рекомендації від існуючих працівників.
Другим способом пошуку нових співробітників серед опитаних компаній є подання заявок до Державної служби зайнятості. Серед опитаних компаній більше половини використовують цей спосіб пошуку нових співробітників, тоді як п'ята частина респондентів вважають цю організацію застарілою та неефективною.
Дві третини опитаних компаній стикаються з проблемою нестачі кваліфікованих кадрів під час пошуку та відбору нових працівників на відкриті вакансії. Нестача чоловіків через війну в Україні є другою за значимістю проблемою серед опитаних компаній. Несприятлива регіональна ситуація та конкуренція на ринку праці є важливими проблемами, з якими стикаються респонденти. Недостатня привабливість для кандидатів, велика плинність кадрів, відсутність достатньої кількості ресурсів для пошуку співробітників та зарплата, що не відповідає вимогам кандидата, є значною проблемою при пошуку нових співробітників лише для деяких із опитаних компаній.
Для більш ніж половини опитаних підприємств середній термін роботи працівника становить від 3 до 5 і більше років, середній термін роботи працівника на підприємстві від 1 до 3 років зустрічається у п'ятій частині опитаних підприємств.
На думку половини респондентів, високі зарплати є основним чинником продовження середнього терміну роботи працівників компанії.
1. Мета, метод проведення та характеристика вибірки даного дослідження
2. Динаміка відкритих вакансій та професій затребуваних спеціалістів на ринку праці в Вінницькій області
3. Способи пошуку працівників на вакантні посади серед опитаних компаній Вінницької області та їх ефективність
4. Вимоги до кандидатів серед опитаних компаній на ринку праці в Вінницькій області: Hard skills і Soft skills
5. Наявність можливості з навчання та перепідготовки у досліджуваних компаніях
6. Основні умови роботи, які пропонують опитані компанії Вінницької області
7. Основні проблеми, з якими стикаються компанії при пошуку нових співробітників
8. Середній термін роботи працівника на підприємстві та фактори позитивного впливу на цей показник
9. Висновки
Таблиця 1.1 Офіційні посади осіб, що здійснюють пошук нових працівників у підприємствах без відділу персоналу, кількість компаній
Таблиця 2.1 Найбільш затребувані спеціалісти серед опитаних компаній, травень 2024 р.
Таблиця 2.2 Найбільш затребувані спеціалісти серед опитаних компаній за останній рік
Таблиця 2.3. Майбутній попит на нових співробітників серед опитаних компаній, згідно з думками респондентів
Діаграма 1.1 Структура опитаних компаній за розміром їх штату, у % від загальної вибірки дослідження
Діаграма 2.1 Кількість вакансій, відкритих опитаними компаніями за останній рік, у % від загальної кількості вибірки дослідження
Діаграма 3.1 Способи пошуку працівників на шукані посади серед опитаних компаній, кількість респондентів
Діаграма 3.2 Ефективність обраних способів пошуку працівників на шукані посади, %
Діаграма 3.3 Популярність подання запитів до державного центру зайнятості серед опитаних компаній для пошуку нових співробітників, % від загальної кількості компаній
Діаграма 3.4 Ефективність пошуку нових працівників шляхом подання запитів до державного центру зайнятості серед опитаних компаній, %
Діаграма 4.1 Основні вимоги до кандидатів серед опитаних компаній, кількість респондентів
Діаграма 5.1 Можливості з навчання та перепідготовки серед опитуваних компаній, %
Діаграма 6.1 Основні пропозиції по умовам роботи в компаніях Вінницької області, кількість респондентів
Діаграма 7.1 Основні проблеми, з якими стикаються опитані компанії при пошуку нових співробітників, кількість респондентів
Діаграма 8.1 Середній термін роботи працівника на підприємстві, у % від загальної кількості опитаних компаній
Діаграма 8.2 Фактори позитивного впливу на середній термін роботи працівника, за думками опитаних компаній, кількість респондентів