| Дата підготовки: | Травень 2020 року |
| Кількість сторінок: | 9, Arial, 1 интервал, 10 кегль |
| Графіків і діаграм: | 4 |
| Таблиць: | 2 |
| Спосіб оплати: | передоплата |
| Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
| Мова звіту: | українська, російська, англійська |




Аналітиками Pro-Consulting було проведено аналіз ринку насіння, добрив і СЗР дрібного фасування.
В ході дослідження було проаналізовано тенденції розвитку ринку, а також окремо охарактеризовано кожен досліджуваний сегмент.
Насіння, добрива та засоби захисту рослин є важливими елементами сільськогосподарського виробництва, в тому числі овочівництва і баштанного виробництва на які в 2019 року приходилось відповідно 418,4 тис. га і 62,2 тис. га ріллі земель домогосподарств.

Найбільші площі під овочами в 2019 р. були в Херсонській (9,08%), Дніпропетровській (8,33%), Львівській (8,07%), Харківській (7,03%) і Київській (6,23%) областях. Найменші в Луганській (1,39%) та Івано-Франківській (2,25%) областях. Баштанні популярні в Херсонській області, на яку в 2019 році припадало 22,5% всіх площ під цими культурами.
Сегмент дрібного фасування насіння і агрохімікатів розвивається окремо від великотоварного сегмента цих ринків. Якщо сільськогосподарські підприємства активно експортують продукцію (в основному зернові і зернобобові) і отримують прибуток для розвитку бізнесу, то малі споживачі частіше орієнтовані на власне споживання та продаж надлишків, якщо такі залишаються. Таким чином, в дрібнофасувальному сегменті споживач орієнтується на товари нижчої цінової категорії і схильний до ризику покупки у неперевіреного продавця. Лояльність до торгової марки теж невисока, проте європейське походження продукції, особливо насіння, вважається високою гарантією якості.
Серед трендів на ринку насіння, добрив і СЗР дрібного фасування виділяється:
- зростання попиту на органіку. Малі господарства в якості добрива використовують доступні ресурси - продукти життєдіяльності тварин і рослин (органічні добрива, компост). Ця ніша також є одним з перспективних напрямків бізнесу для власників тваринницьких ферм - переробка, наприклад, посліду кроликів або курей в органічні добрива.
- скорочення кількості сільського населення. Процес урбанізації в Україні призводить до скорочення кількості споживачів-аграріїв в сегменті дрібного фасування. Зростання споживання, характерний для великих аграрних підприємств, на цей сегмент не поширюється.
- обмеження російського імпорту призводить до збільшення активності вітчизняних виробників. Російські добрива були значно дешевшими за вітчизняні, що робило внутрішній продукт менш конкурентним. Але після зменшення імпорту з-за введення антидемпінгових заходів і накладення ембарго на імпорт з Росії, виробники почали активніше продавати товари на внутрішньому ринку і нарощувати виробництво.
1. Аналіз трендів і тенденцій ринку
2. Характеристика ринку насіння
3. Характеристика ринку добрив
4. Характеристика ринку засобів захисту рослин (ЗЗР)
5. Основні споживачі на ринку
6. Висновки
1. Розподіл земель господарств населення під овочевими та баштанними культурами за видами у 2018-2019 рр., тис. га
2. Основні види добрив
1. Динаміка площ під картоплею, овочевими та баштанними культурами у 2000-2019 рр. у домогосподарствах, тис. га
2. Сегментація імпорту добрив за видами, у натуральному вираженні, %
3. Сегментація використовуваних пестицидів в Україні, за площею використання, %
4. Структура посівних площ домогосподарств під коренеплодами та бульбоплодами, овочевими та баштанними культурами в 2019 році