| Дата підготовки: | Вересень 2025 року |
| Кількість сторінок: | 43, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
| Графіків і діаграм: | 8 |
| Таблиць: | 21 |
| Спосіб оплати: | передоплата |
| Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
| Мова звіту: | українська, російська, англійська |




Компанія Pro-Consulting провела маркетингове дослідження вузької ніші дорогих подарунків та елітних сувенірів в Україні за 2024-2025 рр. Для цього застосовувався аналіз вторинної інформації від національних статистичних і зовнішньоторговельних відомств – Державної служби статистики, Державної митної служби, здійснювався моніторинг преміального асортименту і цін онлайн та офлайн ексклюзивних подарункових магазинів і бутиків, тематичних виставкових заходів, вивчались запити інтернет-аудиторії за допомогою інструменту Google Ads та Similarweb, фіксувалось бренд-позиціонування та комунікаційні стратегії конкурентів, а також з’ясовувались основні соціально-культурні тренди в сувенірній сфері, що стало можливим завдяки поєднанню зрізу поточної ситуації із даними попередніх досліджень Pro-Consulting.
Методом математичного розрахунку була обчислена гіпотетична кількість цільової аудиторії B2C з щомісячним доходом від 83 тис. грн (> $2000), що 1-2 рази на рік здійснює дорогі покупки чеком від 50 000 грн. Орієнтовна чисельність такої ЦА – 17165 осіб, а грошова ємність ніші ексклюзивних подарунків в Україні оцінюється в $21,1 млн, імпорт «подарункових товарів» в 2024 році становив $87,5 млн. Додатково до 5% ринку може складати тінь, що формується за рахунок ввезення товарів як особистих речей чи як дипломатичного вантажу, але які мають призначення поставки під замовлення на продаж чи як коштовний подарунок.
Враховуючи українську специфіку коефіцієнту Джині, а також концентрацію бізнесу та капіталу в постіндустріальних хабах, є очевидним, що цільова аудиторія B2C в умовах війни у більшості випадків або перебуває за кордоном і координує свою діяльність в Україні дистанційно, здійснюючи час від часу поїздки додому у випадках, що вимагають їх фізичної присутності, або веде ділову активність у столиці та деяких містах-мільйонниках, де безпекова ситуація це дозволяє. Таким чином в дистрибуції елітних подарунків існує елемент екстериторіальності, що уможливлений гарно розвиненою індустрією маркетплейсів та служб доставки від Amazon, Ebay, Alibaba та ін. Офлайн бутики сувенірів функціонують в українських постіндустріальних хабах – Києві та Львові, меншою мірою – в Одесі та Дніпрі (у зв’язку з безпековою ситуацією). Аналіз пошукових запитів в Similarweb виявив, що від 9 до 18% запитів відвідувачів подарункових сайтів надходили з Європи та Америки. Зокрема, з таких країн, як Польща, Чехія, Німеччина, Франція, Нідерланди, Велика Британія, США, росія.
Інший сегмент покупців елітних подарунків – корпоративні клієнти B2B. Для них важлива репутація постачальника та можливість замовлення під конкретну подію чи бренд.
Варто зазначити, що нішевий український дистрибуторський подарунковий ринок конкурує із іноземними, що мають відповідну спеціалізацію: так, Франція, Італія, Австрія, Швейцарія, Швеція, Нідерланди знаються на ексклюзивних розробках елітної парфумованої продукції, ювелірних коштовностей та виробів з дизайнерського скла, кришталю, порцеляни та іншого декору з цінних порід дерева, каменю і слонової кістки. У зазначених країнах існують свої офлайн-магазини, які можуть відвідувати резиденти з України і залишати там значні суми, купуючи дорогі подарунки.
Разом з тим у натуральному вираженні переважає «мануфактура №1 у світі» – Китай, який має спеціальні потужності для випуску сувенірів преміальної якості, а найбільше – сучасних електронних гаджетів, що користуються високим попитом у якості преміальних подарунків. При цьому преміальні електронні засоби винагородження не обмежуються дорогими телефонами. Іноді у якості подарунків фігурують навіть престижні електрокари відомого американського бренду, чиї найбільші заводи розміщуються в Китаї. Зокрема, опитування у подарунковому дослідженні Pro-Consulting у 2023 році свідчать, що у 64,4% випадків цільова аудиторія в якості подарунку обирала саме техніку, і їх вибір обмежується лише фінансовими можливостями.
Механіка покупки унікального презенту потребує фізичної присутності у точці продажу ексклюзивної продукції для її тестування, а в окремих випадках, і залучення знавців-оцінювальників (ювелірів, мистецтвознавців, галеристів, сомельє тощо) для обґрунтування автентичності та цінності обраної для придбання речі, як це водиться з предметами антикваріату, витворами мистецтва, колекційними винами. Тобто, ексклюзивна дистрибуція передбачає інвентаризацію відповідних матеріальних цінностей – існування та поновлення систематизованих колекційних каталогів, картотек, списків у відповідних аукціонних домах як-от Sotheby’s, Christie's. Загалом, у зв’язку із соціологічною непроникністю когорти дуже заможних людей (менше 1% населення ), ринок елітних подарунків характеризується максимальною непублічністю. Навіть вже згадані світові аукціони при публікації прес-релізів лише озвучують суму фінального лоту, за яким було здійснено покупку, але при цьому пишуть: «анонімний покупець», «покупець, який побажав залишитись неназваним», поважаючи privacy своїх VIP-клієнтів.
1.1. Опис ринку (вступний пункт з описом товару, методології дослідження та класифікаторів, джерел інформації)
1.2. Аналіз тенденцій розвитку ринку (тренди в преміальних товарах і сувенірах)
1.3. Загальні показники ринку
- Кількість магазинів, що відповідають досліджуваним критеріям
- Оцінка обсягів продажів на ринку на основі виручки магазинів і побудови математичних моделей
- Оцінка тіньового сегмента на ринку (співставлення потенційної та реальної ємності ринків)
1.4. Сегментація і структурування ринку (за регіонами, оцінка частки імпортних сувенірів та подарунків)
2. Основні компанії на ринку (онлайн-магазини (виробників та продавців); офлайн точки)
2.1. Перелік основних компаній на ринку і їх структурування
2.2. Частки ринку (оцінка по фін звітності, відвідуваності сайтів, пошукових запитах)
2.3. Брендинг і реклама (аналіз позиціонування та просування конкурентів на ринку)
- Висновки про просування конкурентів
2.4. Ступінь конкуренції і ризики. Факторний аналіз ринкових часток конкурентів
3. Аналіз імпорту основних категорій «подарункових товарів» (до 10 товарних груп - кодів УКТЗЕД)
3.1. Обсяги, структура за видами, брендами
3.2. Географія імпорту
3.3. Імпортер в Україні та іноземний продавець
4. Асортимент продукції, представлений на ринку (побудова асортиментних карт для визначення насиченості сегментів ринку) – тип, розмір, стиль
5. Ціна і ціноутворення на ринку. Середні поточні ціни на продукцію в рамках цінових сегментів
6. Аналіз споживання на ринку
6.1. Уподобання споживачів щодо товару, портрет споживача
6.2. Аналіз інтернет-аудиторії в галузі, пошукових запитів і видачі конкурентів
6.3. Результати опитування 2023 року
6.4. Аналіз незадоволеної потреби на ринку
6.5. Ступінь задоволеності споживачів (аналіз відгуків)
7. Інвестиційна привабливість галузі
7.1. SWOT- аналіз концепції Замовника на ринку
7.2. Існуючі ризики роботи на ринку та бар'єри входу на ринок
8. Висновки. Прогнозні показники ринку
8.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
8.2. Рекомендації по розвитку на ринку
1. Коди УКТЗЕД досліджуваних товарів
2. Оцінка обсягів продажів на ринку елітних подарунків (на основі математичної моделі),
млн грн на рік
3. Середня заробітна плата по регіонах України за липень 2025 р., грн/міс.
4. Аналіз сайтів конкурентів
5. Сильні та слабкі сторони наповненості та зручності користуванням сайтів компаній
6. Перелік послуг конкурентів на ринку елітних подарунків та сувенірів
7. Структура трафіку за основними показниками відвідувань сайтів
8. Структура трафіку за каналами
9. Результати пошуку за ключовими словами у Google Shopping
10. Аналіз присутності конкурентів на ринку подарунків та сувенірів в онлайн-каналах комунікації
11. Частота ведення соціальних мереж основних конкурентів
12. Оцінка конкурентного середовища на ринку елітних подарунків та сувенірів за методикою М. Портера
13. Географія імпорту за видами подарункових товарів в Україну за 2024 рік, у грошовому вираженні, млн грн
14. Обсяги постачальників та покупців на ринку подарунків та сувенірів за досліджуваними групами товарів в Україні, у грошовому вираженні, за 2024 рік, млн грн
15. Портрет споживача на ринку елітних подарунків та сувенірів в Україні
16. Динаміка пошукових запитів магазинів-конкурентів на ринку елітних подарунків та сувенірів в Україні, за 2024-8 міс. 2025 рр., кількість запитів
17. Динаміка пошукових запитів за ключовими словами українською та російською мовами, за 2024-8 міс. 2025 рр., кількість запитів
18. Частота покупок подарунків залежно від вартості, кількість респондентів
19. Фактори вибору певного місця покупки подарунка
20. Рейтинг магазинів-конкурентів за оцінкою GOOGLE
21. SWOT- аналіз концепції Замовника на ринку елітних подарунків та сувенірів
1. Частки основних конкурентів на ринку елітних подарунків і сувенірів в Україні, за пошуковими запитами у 2024 році, %
2. Структура імпорту досліджуваних категорій «подарункових товарів» в Україну за 2024 рік, у грошовому вираженні, %
3. Географія імпорту «подарункових товарів» в Україну за 2024 рік, у грошовому вираженні, %
4. Періодичність купівлі подарунків, %
5. Шляхи вибору та купівлі подарунків споживачами
6. Група товарів для подарунків, кількість респондентів
7. Необхідність у пораді спеціалістів (флористів, сомельє, ювелірів, консультантів тощо), %
8. Джерела отримання інформації про подарунки, кількість респондентів