Аналіз ринку пластикових виробів Україні. 2021-1 пол. 2024 рр.

Аналіз ринку пластикових виробів Україні. 2021-1 пол. 2024 рр.
Загальна характеристика
Дата підготовки: Грудень 2024 року
Кількість сторінок: 20, Arial, 1 інтервал, 10 кегль
Графіків і діаграм: 2
Таблиць: 11
Спосіб оплати: передоплата
Спосіб отримання: електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді
Мова звіту: українська, російська, англійська
37800 грн.
  • Ви можете замовити актуалізацію або адаптацію даного звіту під ваші цілі і завдання, а також придбати частину звіту (не менш 50%) по більш доступній ціні
  • Не знайшли дослідження вашого ринку? Зв'яжіться з нашими консультантами – перейти в контакти
  • Так само ви можете замовити бізнес-план для вашої бізнес-ідеї

Анотація до аналізу ринку:

Аналітиками ринку Pro-Consulting було проведено дослідження ринку виробів з пластику в Україні. В роботі було проаналізовано: продажі ринку, основні оператори, частка іноземних продуктів, динаміка цін, споживання за секторами. Під роботою підведені висновки та розроблені прогнозні тенденції.
Наслідки повномасштабного вторгнення
Російська агресія проти України мала значний вплив на економіку країни, зокрема на виробництво та торгівлю виробами з пластику. Близько 100 переробних підприємств, що займалися виробництвом пластикової продукції, опинилися під окупацією. Серед них — виробники будівельних матеріалів, такі як "Донстройпласт" та "Вікно Пласт", а також інші підприємства, зокрема АМД та ПП Пласт. За даними Держстату, виробництво пластикових виробів у 2022 році скоротилося на 25% у порівнянні з 2021 роком, причому більшість втрат спричинена війною та окупацією територій. Попри тривалу війну, українська економіка виявила стійкість і почала відновлюватися. За даними Держстату, у 2023 році реальний ВВП України зріс на 5,3%. Це значно перевищило початкові прогнози та стало свідченням адаптації економіки до нових умов. У 2024 році українська економіка продовжує демонструвати позитивну динаміку. За оцінкою НБУ в жовтні 2024, реальний ВВП 2024 року зріс на 4% порівняно з відповідним періодом 2023 року.
Основними факторами зростання стало те, що багато підприємств, особливо в сільському господарстві та енергетиці, змогли відновити роботу після пошкоджень. Значна фінансова та гуманітарна допомога від західних країн допомогла стабілізувати економіку та підтримати критично важливі сектори. Український бізнес продемонстрував високу адаптивність, перебудувавши свої процеси та знайшовши нові ринки збуту.
Макроекономічні фактори та інфляція
У 2022 році споживча інфляція в Україні становила 26,6%. Це стало наслідком початку повномасштабного вторгнення, окупації великих територій, переформатування логістичних ланцюгів поставок та ускладнення проведення зовнішньоекономічних операцій. У 2023 році інфляція сповільнилася до 5,1%, а в першому півріччі 2024 року вона становила 4,1%. Цьому сприяла регулярна міжнародна допомога, яка дозволяла уникнути грошового фінансування бюджету, сприятливі умови для сільського господарства, що призвело до зниження цін на продукти харчування.
Валютний курс та його вплив
Важливим чинником впливу на ринок став і курс гривні до долара. Тривалий період обмінний курс був на рівні 27 гривень за долар. Після початку повномасштабного російського вторгнення в Україну 24 лютого 2022 року курс гривні зазнав значного тиску. НБУ продовжував підтримувати фіксований курс до липня 2022 року, коли його підняли до 36,57 грн за долар, щоб краще відобразити ринкову кон'юнктуру. З 3 жовтня 2023 року НБУ перейшов на керовану гнучкість. У липні 2024 року курс піднявся до 41 грн за долар. Це призвело до зростання вартості сировини для пластикового виробництва, яку здебільшого імпортують. Логістичні ускладнення, особливо у торгівлі з Китаєм, додатково підвищили витрати.
У 2024 році ринок продовжує відновлюватися, однак, за поточної динаміки, повернення до показників 2021 року в валютному еквіваленті очікується лише через п'ять років. Ринок характеризується низьким рівнем конкуренції в цілому, але при розподілі на сегменти спостерігаються значні відмінності в структурі. У кожному сегменті приблизно 5-10 компаній контролюють 80% ринку, тоді як на загальному ринку їхня частка становить менше 1%. Решту ринку контролюють десятки тисяч малих і середніх підприємств.
У 2022 році великі оператори зазнали зниження виручки на 10-15%, а найменші — на 30-40%, головним чином через перебої з імпортом та девальвацію гривні. У 2023 році доходи операторів перевищили показники 2021 року, але в доларовому еквіваленті ситуація залишилася незмінною.
Нові закони щодо контролю обігу пластику обмежують використання певних категорій товарів. З 1 січня 2023 року в Україні заборонено використання всіх надтонких пластикових пакетів, за винятком біорозкладних.
Імпорт відіграє значну роль у формуванні цін на продукцію. З 2024 року частка імпорту перевищила обсяги внутрішнього виробництва. Водночас виробництво залежить від імпортної сировини, якої в Україні бракує. Основним постачальником сировини є Китай, але через обмеження морського сполучення постачання затримуються. Крім того, у 2021-2024 роках ціни на пластик досягли історичного максимуму.

Детальний зміст:

1. Загальна характеристика ринку
1.1. Опис ринку (опис меж дослідження та класифікаторів)
1.2. Аналіз тенденцій розвитку ринку (фактори впливу на ринок на всіх етапах створення доданої вартості, проблеми розвитку)
1.3. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку за період
1.4. Ризики, пов’язані зі зміною структури ринку (тінь, імпорт тощо)
2. Зміни у державному регулюванні
3. Основні оператори ринку (виробники та імпортери)
3.1. Аналіз основних операторів ринку та їх структурування (загальна інформація, види діяльності і спеціалізація; зміни в роботі протягом останнього періоду)
3.2. Частки ринку основних операторів (або зміна часток)
4. Динаміка виробництва продукції (з урахуванням аналізу сезонності)
5. Динаміка зовнішньої торгівлі та зовнішньоторгівельний баланс
6. Ціна і ціноутворення на ринку
6.1. Динаміка цін на продукцію
6.2. Середні поточні ціни на продукцію
6.3. Аналіз факторів, що впливають на формування ціни
7. Аналіз споживання на ринку
8. Канали збуту продукції (опис і оцінка структури продажів по каналах) – або зміни у системах збуту
9. Інвестиційна привабливість галузі
9.1. PEST LE - аналіз факторів впливу на ринок
9.2. Існуючі ризики і бар'єри входу на ринок. Побудова карти ризиків на ринку та оцінка їхньої динаміки протягом прогнозного періоду
10. Висновки. Прогнозні показники ринку
10.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
10.2. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку

Перелік таблиць:

1. Класифікація КВЕД та УКТЗЕД для пластикових виробів
2. Ємність ринку пластикових виробів у 2021-І пол. 2024 рр., у вартісному вираженні, млрд грн
3. Структура експорту пластикових виробів з України у 2021-І пол. 2024 року, у грошових показниках, млн грн
4. Структура імпорту пластикових виробів в Україну у 2021-І пол. 2024 року, у грошових показниках, млн грн
5. Зовнішньоторгівельний баланс пластикових виробів в Україні у 2021-І пол. 2024 року, у грошових показниках, млн грн
6. Річний індекс цін на вироби з пластику в Україні в 2021- І пол. 2024 рр., до грудня попереднього року, %
7. Середні поточні ціни на продукцію в Україні, грн з ПДВ станом на грудень 2024 року
8. Споживання пластикових виробів в Україні в 2023 році, в грошових показниках, млрд грн
9. Канали збуту виробів з пластику в Україні, станом на грудень 2024 року
10. PEST LE – аналіз ринку пластикових виробів
11. Карта ризиків на ринку

Перелік графіків і діаграм:

1. Частка основних операторів ринку пластикових виробів за об’ємами виробництва/імпорту Україні в 2023 році, в грошових показниках, %
2. Динаміка виробництва пластикових виробів в 2021-І пол. 2024 рр. поквартально, в грошових показниках, млрд. грн.

Вас може зацікавити

Зв'язатися з нами