985

В Україні стрімко розвивається ресторанний бізнес - аналітика компанії Pro-Consulting. Відомості.UA


В Україні обсяг ринку громадського харчування за останні шість років збільшився з 12,3 млрд до 28,4 млрд гривень. Про це свідчать дані компанії Ресторанний консалтинг. При цьому, за даними компанії Pro-Consulting, тільки за 2012 рік кількість закладів збільшилася на 13% порівняно з 2011-м. Експерти пов’язують таке пожвавлення з високою рентабельністю даного бізнесу – 30-35% на рік, що набагато вище, ніж в ЄС (10-15%). 

Тим часом точок громадського харчування в Україні в порівнянні з США і Європою поки недостатньо. Так, наприклад, у західному ресторані на одне місце припадає вісім жителів країни, а в Україні – 35 осіб. Експерти все ж зазначають, що вітчизняна ресторанна культура подає надії на поліпшення сервісу, і каталізатором послужило Євро-2012, напередодні якого бізнес інвестував в нові точки громадського харчування. 

“Сьогодні стає все більше людей, які вважають, що власний ресторан створює їм незвичайний імідж, тому вкладають у це кошти, – визнає тенденцію Ольга Насонова, директор компанії Ресторанний консалтинг. – А серед українців стає популярним харчуватися в ресторанах не тільки по святах”

При цьому експерти вказують на динаміку розвитку середнього сегмента, який досяг вже 40% київського ринку громадського харчування (12% і 48% займають відповідно елітний і нижчий класи). 

З іншого боку, ніша ресторанів для багатих в Україні майже заповнена. “Такий проект стане успішним, якщо власник може чимось привернути аудиторію, здивувати, – каже Насонова. – А заклади без якоїсь оригінальної концепції, але з високими цінами приречені на провал”.

Також близький до насичення і сегмент пивних барів – вони масово відкривалися напередодні Євро-2012. Легкість освоєння цього напрямку, за словами експертів пов’язана з тим, що для пивбару не потрібно створювати спеціальну кухню. 

Згідно з розрахунками Насонової, найбільшою популярністю серед українців користуються італійська і азіатська кухні. На їх частку припадає відповідно 20% і 15% всіх ресторанів в Україні, причому серед азіатських закладів переважають японські. 

У той же час, незважаючи на зміни на краще, українські ресторани поки відрізняють високі ціни в поєднанні з поганим обслуговуванням. За спостереженням автора блогу про їжу Helen’s Cooking Олени Коваль, яка довгий час жила в США, страви в американському громадському харчуванні за вартістю можна порівняти з вітчизняними, однак порції там в кілька разів більше, а от перекусити в чеських, польських і болгарських ресторанах можна на 20% дешевше. 

При цьому якщо в столиці ще можна знайти заклади, які по сервісу і якості їжі не поступляться європейським, то в провінції – досі СРСР. “[Обслуговують] повільно, грубо, можуть жбурляти меню на стіл”, – характеризує Насонова роботу офіціанток в дрібних містах. 

І все-таки лаври першості за рівнем розвитку ресторанного бізнесу експерти віддають Львову, де на один заклад доводиться 1,6 тис. жителів, тоді як у Києві – 2,5 тис. 

Варто відзначити, експерти не сумніваються в подальшому зростанні вітчизняного ринку, так само як і в тому, що в ньому буде збільшуватися частка демократичного сегменту. На їх думку, велике майбутнє очікує кав’ярні та паби, які з часом стануть більш концептуальними і якісними.

Джерело: Відомості.UA
дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами