Літо в розпалі, і в спеку помічників у “виживанні” залишається не так вже й багато. Серед них улюблене дітьми та дорослими — морозиво.
Окрім того, що морозиво охолоджує і тонізує, воно ще й належить до улюблених ласощів багатьох українців і займає гідне місце серед пристрастей ласунів. Класичний білий пломбір, шоколадне, крем-брюле, плодово-ягідне, ескімо - вибір смаків на будь-якого поціновувача. Ріжок, стаканчик, на паличці, фруктовий лід чи брикет - та й форм подачі теж багато. Крім звичайного споживання, морозиво використовується також і для приготування різних десертів.
Ринок морозива традиційно залежить від сезонних факторів - в спеку продаж морозива зростає в кілька разів, натомість восени і взимку ринок фактично “спить”. Крім того, транспортування морозива створює низку проблем і є досить дорогим: вантажні автомобілі повинні бути оснащені сучасними холодильними камерами.
Ціна на морозиво залежить і від цін на молочну продукцію, а також фруктові соки і какао-боби, які є основою для більшості видів морозива.
Під час кризи на українському ринку морозива вже сформувалися певні тенденції. З огляду на нестабільність курсу валют продавати імпортні товари стало недоцільно, а тому на ринку почалося заміщення імпортних товарів товарами вітчизняних виробників. Конкуренція у всіх цінових сегментах зросла, і це призвело до того, що різні торгові марки почали конкурувати за рахунок вартості продуктів. Зростання цін на достатньо дорогі види морозива, збільшило попит на дешевшу продукцію.
Проаналізуємо зміни ємності ринку морозива за останні кілька років. 2013 рік у сумі зібрав 100,86 тис. тонн, проте вже в 2014-му ємність ринку скоротилася на 7,1% і обсяги впали до 93,67 тис. тонн. Тенденція посилилася і в 2015 році: -14,1% і 80,5 тис. тонн. Порівнюючи перший квартал 2015 року та той же період 2016-го, варто зазначити, що ринок знову набирає обертів: плюс 25,9 % (10,7 тис. тонн проти 8,5 тис. тонн відповідно).
Ємність ринку морозива в Україні в 2013 — 1 кв. 2016 р.р.,
натуральне вираження, тис. тонн
Все популярнішими стають точки продажу морозива на вулиці. Тут весь асортимент прямо перед очима. Крім того, завдяки продажу морозива порційними кульками, можна самому регулювати розмір ласощів і комбінувати смаки.
Набуває популярності і морозиво для дітей - батьки охочіше дозволяють дитині насолодитися морозивом, адже впевнені в тому, що така продукція містить меншу кількість шкідливих речовин, ароматизаторів і смакових добавок, ніж дорослий варіант.
Поки морозиво тане у Вас в руках, ще є час виправити ситуацію у власних справах: замовте маркетингове дослідження ринку морозива щоб підвищити ефективність власного виробництва, а також обсяги продажів.