Акцент на поновлювані джерела енергії: аналітичний огляд енергетичного ринку України
1993

Акцент на поновлювані джерела енергії: аналітичний огляд енергетичного ринку України

Протягом тривалого часу енергетична сфера нашої країни залежала від природного газу, нафти і палива для російських електростанцій. Після анексії Криму та конфлікту на сході країни, були втрачені деякі об'єкти енергетичного комплексу та території для розвідування енергетичних ресурсів. В результаті, в 2014-2016 році в енергетичній сфері України виникли проблеми у вигляді дефіциту вугілля, проблем його поставок на ТЕС, податкової політики в сфері видобутку газу, невдалої системи приватизації, підвищення комунальних тарифів. У той же час, Україні вдалося диверсифікувати поставки газу, впровадити нове законодавство в сфері енергетики, а також розробити програми енергоефективності і енергозбереження.

У 2014 році в Україні було зафіксовано падіння видобутку газу. Причинами даної тенденції, як уже зазначалося вище, стала анексія Криму та військовий конфлікт на Донбасі. Крім того, в країні діяли високі ставки податку на газ - 55% для газу, видобутого на глибині менше 5 км, і 28% для газу, видобутого на глибині більше 5 км. В силу цих факторів ряд інвесторів або призупинив, або закрив більшу частину проектів в сфері видобутку газу. У січні минулого року податкова політика була переглянута - ставки встановлені на рівні 28% і 14% відповідно.

В Україні сьогодні активно використовуються поновлювані джерела енергії. Найчастіше, при будівництві приватних будинків. Особливою популярністю користується енергія сонця і землі, яка застосовується для підігріву гарячої води, басейнів, рідше - для опалення всього будинку. Варто відзначити, що в останньому випадку потрібна велика кількість панелей. Як правило, колектори розташовуються на даху будинку, в приміщенні ж потрібно виділити місце для спеціального обладнання, яке виконує функції розподілу енергії в нічний час і в періоди відсутності сонця. Обігрівальні установки, які переробляють енергію сонця, в основному працюють на основі електрики, рідше - на основі водних установок, з'єднаних з електрокотлом.

Також в якості альтернативного джерела енергії активно використовується тепло землі. З технічної точки зору, в цьому випадку використовується спеціальний тепловий насос, функціонування якого базується на кількох фізичних процесах, а саме випаровуванні, стисканні, конденсації і розширенні. Тепловий насос реалізує зворотний термодинамічний цикл, відбираючи низькопотенційне тепло у землі, повітря або води. Передача тепла виробляється хладоагентом (фреоном) як в звичайному холодильнику, але за зворотним принципом. Інакше кажучи, процес роботи насоса можна представити таким чином: охолоджений теплоносій нагрівається на кілька градусів, проходячи по трубопроводу, а потім віддає накопичене тепло внутрішньому контуру, заповненому Хладогенти, проходячи теплообмінник.

Оскільки Україна є членом Енергетичного співтовариства з 1 лютого 2011 року, наша країна зобов'язується імплементувати в своє законодавство вимоги Директиви Європейського Парламенту та Ради ЄС 2010/31 / ЄС «Про енергетичну ефективність будівель».

Станом на сьогоднішній день у Верховній Раді зареєстровано два взаємозалежних проекти законів «Про енергетичну ефективність будівель» та «Про енергетичну характеристиці будівель». У зазначених законах описуються основні принципи державної політики в сфері енергетичної ефективності, основні положення щодо сертифікації енергетичної ефективності будівель, механізми залучення фінансування впровадження енергоефективних заходів та інші умови.
Крім того, згідно із зазначеними вище законопроектів, в Україні з 1 січня 2018 року буде введена процедура загальної сертифікації, якій підлягають: об'єкти будівництва, будівлі та окремі частини будівель, які продаються або передаються в оренду на термін менше року; будівлі, в яких розташовані органи державної влади і які часто відвідуються громадянами, з опалювальною площею більше 250 м2, а також в разі отримання державної підтримки для здійснення енергоефективних заходів (крім випадків, коли такі заходи здійснюються фізичними особами, а не суб'єктами господарювання). Відповідно до даної процедури, будуть видаватися енергетичні сертифікати будівель, що відображають рівень споживання енергії та викиди вуглекислого газу на одиницю площі будівлі.

Зазначені вище законопроекти були розглянуті Верховною Радою України і відправлені на доопрацювання.

Джерело: Pro-Consulting
Дата розміщення: 26.04.2017
дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами