| Дата підготовки: | Квітень 2025 року |
| Кількість сторінок: | 13, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
| Таблиць: | 11 |
| Спосіб оплати: | передоплата |
| Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
| Мова звіту: | українська, російська, англійська |




Аналітиками Pro-Consulting було проведене дослідження ринку силосів та транспортерів в Україні за період 2024–2024\5 рр. У звіті проаналізовано динаміку загального обсягу ринку силосів та транспортерів , ринкових часток гравців, конкуренції та конкурентного тиску, оцінки ефективності державної програми часткової компенсації вартості вітчизняної сільськогосподарської техніки.
У 2023-2024 роках ринок транспортерів в Україні залишався під значним впливом наслідків повномасштабної війни через руйнування інфраструктури, закриття або зменшення виробничих потужностей у ключових регіонах (Харківська, Житомирська, Сумська, Запорізька області), а також необхідність відновлення агропромисловості.
Більшість українських компаній, що виготовляють цей вид елеваторного обладнання, призупинили експорт. Основна увага виробників була зосереджена на задоволенні внутрішнього попиту та відновленні зруйнованої інфраструктури. Цей тренд став особливо помітним у літній період, коли традиційно ринок «відпочивав».
Імпортне обладнання завозилося, але в менших обсягах, що помітно по динаміці цієї частки ринку в натуральних показниках, але через високу вартість та пряму прив‘язку до валюти спостерігається збільшення продажів у грошовому вираженні.

Загалом, обсяг ринку збільшився не суттєво за даний період на 22% у натуральному вираженні та на 32,6% у грошовому. На ринку транспортерів для зерна спостерігається паритет між типами виробників. Частка національних становить – 48,8 %, а обладнання іноземних виробників займає 51,2 % відповідно у 2024 році в грошовому вираженні.
У 2023 р. попит на силоси та супутнє обладнання залишався високим, що сприяло розвитку українських виробників. Тоді як частка іноземних компаній зменшилася. Після значних руйнувань інфраструктури та виробничих потужностей через військові дії, більшість українських виробників цього виду обладнання майже повністю припинили експорт силосів, зосередившись на відновленні агропромислового комплексу всередині країни. Імпорт силосів залишався обмеженим через високі ціни на імпортне обладнання, недостатність ресурсів фінансування у агровиробників, складнощі з логістикою, відмову іноземних виробників та їхніх спеціалістів відвідувати країну, де відбуваються воєнні дії, через питання безпеки. Основний акцент у цей період змістився на задоволення внутрішнього попиту: аграрії активно інвестували у розширення та модернізацію елеваторних потужностей для зберігання врожаю в умовах обмеженого експорту та нестабільної логістики, особливо в центральних і західних областях, де реалізовувалися масштабні проєкти зі зберігання зерна.
У 2024 році ринок силосів продовжує поступово відновлюватися: зростають обсяги виробництва, нових великих об’єктів – незначна кількість, переважно реалізуються проєкти з модернізації чи розширення існуючих потужностей для зберігання, більш активними стають замовники з сегменту агропереробників, а українські виробники обладнання починають відновлювати експорт у країни Балтії, Румунію та Молдову, Польщу, хоча ці обсяги ще не досягають довоєнного рівня. Імпорт силосів продовжує скорочуватися, хоча спостерігається адаптація іноземних виробників до нових умов. Щодо імпортного обладнання, то у 2024 році ключовим викликом стала нестача запасних його частин та сервісного обслуговування.
Загалом по ринку замовники все ще відчувають нестачу фінансування довгострокових проєктів, що напряму впливає на попит. В 2023-2024 рр. на ринку домінують українські виробники, у 2024 році їхня сукупна ринкова частка складала 81,4% у грошовому вираженні.

Державна програма часткової компенсації вартості вітчизняної сільськогосподарської техніки з кожними роком розширюється. На сьогодні за програмою компенсації вже зафіксовано 11 848 одиниць техніки від 138 українських підприємств (компенсація 25% вартості) та 520 найменувань від 24 заводів-виробників (компенсація 15 % вартості).
1. Оцінка загального обсягу ринку силосів та транспортерів для зерна за 2023-2024 рр. (в натуральних та грошових показниках)
2. Оцінка ринкових часток гравців (включаючи нерезидентів) на ринках силосів та транспортерів для зерна за 2023 – 2024 рр. (окремо по кожному ринку)
3. Оцінка рівня конкуренції на ринках силосів і транспортерів для зерна
4. Оцінка рівня конкурентного тиску на ринках силосів та транспортерів для зерна
5. Оцінка ефективності державної програми часткової компенсації вартості вітчизняної сільськогосподарської техніки
1. Обсяг ринку транспортерів в 2023-2024 рр., в грошовому вираженні, млн. грн. без ПДВ
2. Обсяг ринку транспортерів для зерна в 2023-2024 рр., в натуральному вираженні, т
3. Обсяг ринку силосів в 2023-2024 рр., в грошовому вираженні, млн. грн. без ПДВ
4. Обсяг ринку силосів в 2023-2024 рр., в натуральному виражені в, т
5. Основні гравці ринку
6. Обсяг реалізації продукції та частки ринку основних конкурентів на ринку транспортерів для зерна, 2023 рік, в натуральному та грошовому вираженні, тонн та млн грн без ПДВ
7. Обсяг реалізації продукції та частки ринку основних конкурентів на ринку транспортерів для зерна, 2024 р., в натуральному та грошовому вираженні, тонн та млн грн без ПДВ
8. Обсяг реалізації продукції та частки ринку основних конкурентів на ринку силосів для зерна, 2023 р., в натуральному та грошовому вираженні, тонн та млн грн без ПДВ
9. Обсяг реалізації продукції та частки ринку основних конкурентів на ринку силосів для зерна, 2024 р., в натуральному та грошовому вираженні, тонн та млн грн без ПДВ
10. Тип ринку транспортерів за рівнем концентрації
11. Тип ринку силосів за рівнем концентрації