Дата підготовки: | Липень 2020 року |
Кількість сторінок: | 129, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 6 |
Таблиць: | 8 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Компанія Pro-Consulting провела дослідження ринку оздоровчого туризму в Євразії. Був проведений аналіз тенденцій ринку, а також напрямок вектора потенційного розвитку ринку санаторіїв в Євразії, і в тому числі в Україні. В ході дослідження були обрані ТОП-20 кращих санаторіїв Середземноморського басейну.
Проблеми ринку в Україні
• Невисокий попит через відсутність масової уваги населення до питань профілактики, оздоровлення
• Відсутність державних програм популяризації самостійного оздоровлення
• Низький розвиток інфраструктури в Причорномор'ї і Приазов'ї (стан доріг, мережа громадського транспорту, розважальні заклади і заклади харчування) поза великих курортних центрів
• Сезонність. Незважаючи на те, що санаторії працюють цілий рік, вони теж мають високий і низький сезон, особливо це відноситься до санаторіїв на море, тому що їх відвідувачі намагаються поєднати оздоровлення і пляжний відпочинок
• Державне фінансування: робота з соціальних або відомчим програмами означає продаж путівок за дуже низькими цінами
• Застаріла матеріально-технічна база
• Відсутність сучасних зручностей - термінали оплати, хороший вай-фай в номерах
• У той же час, нові комфортні санаторії страждають від таких асоціацій. Особливо, якщо вони знаходяться не в традиційних санаторних місцях (Моршин, Трускавець).
• Недостатнє просування і маркетингове забезпечення діяльності санаторно-курортних установ
• Низький рівень доходів основних споживачів санаторно-курортних послуг. Традиційно відвідувачами санаторіїв були вразливі категорії населення і ті, хто отримував путівки через профспілку або лікувальні установи. Більш забезпечена цільова аудиторія вимагає більш комфортних умов.
• Розвиток зовнішнього медичного туризму гальмують візові проблеми. Громадянам деяких країн, в тому числі економічно розвинених, складно відкрити українську візу. Також проблемами для іноземних туристів є відсутність прямого авіасполучення, відсутність необхідної кількості якісних місць розміщення і значна завантаженість наявних готелів рівня 4 * і 5 *.
Потенціал ринку в людях складається з 3 категорій:
1. Ті, хто завжди оздоровлюється в Україні
2. Ті, хто виїжджає на оздоровлення за кордон.
3. Іноземці, які вибирають Україну як місце для оздоровлення
Нижче представлено кількість осіб, які вирушили на лікування за допомогою туроператорів. Сюди включено і безпосередньо лікування в клініках, і санаторіях.
В Україну прибувають в основному туристи з ближніх країн, основна частина потоку припадає на країни Центральної і Східної Європи.
2. Аналіз ринку оздоровчого туризму в Євразії, детальний аналіз ТОП-20 санаторіїв в країнах Середземноморського басейну (а також України) з метою визначення їх сильних і унікальних сторін
2.1. Аналіз тенденцій і розвитку ринку санаторіїв в Євразії (специфіка, проблеми, фактори впливу). Аналіз тенденцій оздоровчого туризму в Євразії
2.1.1 Ринок санаторіїв в Україні. Можливості та бар'єри
2.1.2 Аналіз тенденцій і розвитку оздоровчого туризму та ринку санаторіїв в Євразії
2.2. Аналіз і виділення країн Середземноморського басейну, які мають найбільшу популярність серед українських туристів
2.3. Аналіз і виділення країн Середземноморського басейну, які мають найбільшу популярність серед іноземних туристів при відвідуванні України
- країни, з яких прибуває найбільш кількість іноземних туристів
2.4. Вибір ТОП-20 кращих санаторіїв Середземноморського басейну (а також України, зокрема «Нафтохімік») з виходом до моря (мінімум 10 з них мають процедури грязелікування) (за даними різних міжнародних рейтингів), їх характеристика та фото
2.5. Аналіз виділених ТОП-20 санаторіїв
2.6. Порівняльний аналіз виділених ТОП-20 санаторіїв: виділення подібностей і унікальних пропозицій, слабких і сильних сторін. Аналіз завантаження санаторіїв на поточний момент (за даними профільних майданчиків бронювання) і аналіз запитів по темі «санаторії» і т.п. в Євразії, визначення сезонності і ТОП санаторіїв за запитом в інтернет (на підставі даних Google Adwards)
2.7. Маркетинговий аудит виділених ТОП-20 санаторіїв, аналіз просування послуг:
- Використання соц. мереж, сайтів, YouTube, форумів, профільних майданчиків;
- Публікації в профільних інтернет-виданнях;
- Інші канали, що застосовуються операторами
2.8. Висновки на підставі проведеного дослідження. Ризики і бар'єри виходу на ринок. Рекомендації на підставі проведеного дослідження за форматом санаторію:
ДОДАТОК 1
1. Кількість запитів по темі грязелікування в Україні в 2018-2020 рр.
2. Кількість туристів, які скористалися послугами туроператорів для поїздки на лікування, тис. чол.
3. Кількість виїзних туристів, які користувалися послугами туроператорів, в Україні по країні призначення (ТОП-15) в 2018-2019 рр., тис. чол.
4. Аналіз завантаження санаторіїв (наявність вільних місць)
5. Середньомісячна кількість запитів по темі санаторіїв і грязелікування в деяких * країнах Євразії
6. Наявність профілів санаторіїв на різних Інтернет-ресурсах
7. Наявність згадок про санаторії в профільних інтернет-виданнях
8. Рекомендації на основі проведеного дослідження
1. Кількість працюючих санаторіїв в Україні
2. Місткість ринку санаторіїв в Україні, млрд грн (з урахуванням ПДВ)
3. Стан запасів лікувальних грязей в Україні, станом на 1 січня 2019 року
4. Розташування термальних джерел в Європі
5. Прибуття туристів-нерезидентів на національні кордони за регіоном проживання,%
6. Сезонність запитів по темі санаторіїв і грязелікування в країнах Європи і БВСА