Аналіз ринку бізнес-спільнот в Україні. 2025 рік

Аналіз ринку бізнес-спільнот в Україні. 2025 рік
Загальна характеристика
Дата підготовки: Січень 2025 року
Кількість сторінок: 30, Arial, 1 інтервал, 10 кегль
Графіків і діаграм: 21
Таблиць: 9
Спосіб оплати: передоплата
Спосіб отримання: електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді
Мова звіту: українська, російська, англійська
51900 грн.
  • Ви можете замовити актуалізацію або адаптацію даного звіту під ваші цілі і завдання, а також придбати частину звіту (не менш 50%) по більш доступній ціні
  • Не знайшли дослідження вашого ринку? Зв'яжіться з нашими консультантами – перейти в контакти
  • Так само ви можете замовити бізнес-план для вашої бізнес-ідеї

Анотація до аналізу ринку:

Аналітиками Pro-Consulting було проведено аналіз діяльності бізнес-організацій в Україні за 2025 рік, зокрема за результатами проведеного опитування підприємців, керівників (топ-менеджерів) підприємств та інвесторів (загальна кількість респондентів – 60). Також у рамках поточного дослідження проаналізовано іноземний досвід діяльності ділових угруповань та загальні показники підприємництва в Україні.
Сучасні бізнес-організації України в більшості наслідують традиційні джентльменські англійські клуби, створюючи (умовно) ексклюзивні об'єднання для обміну досвідом, нетворкінгу та спільного розвитку, де головний акцент робиться на особистих зв’язках, взаємній підтримці та діловій репутації.
До відкритих бізнес-організацій також можна віднести об’єднання представників бізнесу з метою допомоги розвитку галузі, напрямку діяльності тощо. Такі організації представлені торгово-промисловими палатами та галузевими Асоціаціями. Участь в таких об’єднаннях частіше безкоштовна, або ж членські внески є невисокими і сплачуються не особисто учасниками, а підприємствами, які мають членство в таких організаціях. Діяльність та внутрішня взаємодія між членами таких об’єднань відрізняється від закритих бізнес-організацій та передбачає більш діловий стиль спілкування.
Особисті умови вступу до українських бізнес-організацій закритого типу здебільшого запозичені з прикладів світових об’єднань.
Західна традиція чоловічих клубів походить з часів XVII століття – створення джентльменських клубів у Великій Британії, що були місцями для чоловіків середнього та вищого класу, де вони могли обговорювати бізнес, політику, мистецтво або просто відпочивати та взаємодіяти з іншими представниками їхнього соціального кола. У XIX столітті розвиток організацій став більш спеціалізованим: під час промислової революції було утворено й інші організації, такі як торгові палати, які слугували для бізнесменів і підприємців, що згодом стали способом комунікації і лобіювання власних інтересів підприємців певних галузей на національному та міжнародному рівнях.
З розвитком інформаційних технологій (в першу чергу соціальних мереж) та розвитку соціально-демократичних цінностей (важливості соціальної рівності) на Заході, приватні членські клуби, на перший погляд, втратили свою релевантність. Однак, виходячи з аналізу відкритих джерел та аналітичних статей, це не зовсім так. У ХХІ столітті відбулося умовне розділення членських клубів на дві підгрупи: соціальні та ексклюзивні (що спостерігається і на ринку Україну, про що йтиметься в наступних розділах).
Варто зауважити, що на ринку Україні, на відміну від заміських бізнес-клубів, соціальні клуби широко представлені, тоді як навіть класичні ексклюзивні клуби (ті, про яких наявні доступні дані з відкритих джерел) розміщені у великих містах – обласних центрах.
На сьогодні сфера ділових клубів перебуває на стадії розвитку: 32% досліджуваних активних бізнес-організацій було створено у 2020-х кризових роках.
Серед тенденцій розвитку ринку бізнес-клубів під час великої війни можна виділити:
1. У зв’язку з релокацією українських підприємств за кордон, українськими бізнес-клубами створюються філії в країнах Європи.
2. З цієї ж причини збільшується попит на послуги організацій українських підприємців за кордоном.
3. Розвиток онлайн-організацій та онлайн-зустрічей:
• перехід бізнес-клубів у цифровий формат, активне використання цифрових майданчиків для зустрічей клубів;
• проведення вебінарів, воркшопів та онлайн-мережевих заходів для обміну досвідом та підтримки учасників.
4. З причини надання допомоги країнами Заходу, серед учасників бізнес-клубів зростає попит на консалтингові послуги із підготовки грантових заявок, навчання щодо залучення донорських коштів тощо.
5. Активніше створюються та розвиваються регіональні бізнес-клуби, в першу чергу ті, що здійснюють діяльність на Заході України, у зв’язку з релокацією багатьох підприємств в більш безпечні регіони.
Відповідно даних Державної служби статистики, за 2023 відбулося зменшення загальної кількості представників малого та середнього бізнесу та їх частки в загальній сумі суб’єктів господарювання, що негативно впливає на загальну тенденцію досліджуваного ринку.
За результатами проведеного аналізу умов вступу до бізнес-організацій та їхніх учасників виявлено, що найпоширенішим «портретом» учасника бізнес-клубу є власник середнього або малого бізнесу (за виключенням мікро-підприємств). Отже, кількість малих та середніх підприємств та їхня частка у загальній кількості підприємств є фактором, що впливає на загальні тенденції розвитку ринку.

Детальний зміст:

1. Загальна характеристика ринку
1.1. Основні тенденції на ринку діяльності бізнес-організацій України
1.2. Загальні показники ринку
2. Аналіз існуючих бізнес-організацій
2.1. Формат та організаційна структура
2.2. Механізми взаємодії з учасниками бізнес-організацій
2.3. Репутаційний портрет бізнес-асоціацій
3. Огляд діяльності бізнес-організацій за кордоном
4. Аналіз послуг бізнес-організацій для учасників
5. Аналіз залученості бізнесів до організацій
5.1. Кількість підприємців та власників бізнесу за галузями та направленістю
5.2. Структура за регіонами
6. Аналіз діяльності бізнес-організацій та особливостей участі підприємців на основі опитування
7. Висновки та прогнози розвитку бізнес-галузей

Перелік таблиць:

1. Кількість громадських об’єднань підприємців станом на 01.01.2019 року
2. Оцінка кількості учасників ділових спільнот у 2023 році за розміром підприємства
3. Представленість досліджуваних організацій у соціальних мережах
4. Кількість досліджуваних організацій за роком утворення, од.
5. Регіональна структура досліджуваних бізнес-організацій, од, %
6. Динаміка частки регіону за кількістю діючих суб'єктів господарювання за період 2014-2023 роки, %
7. Структура релокованих компаній за видами діяльності за період початок 2022 року – березень 2024 року у порівнянні з часткою по Україні
8. Основні переваги участі у бізнес-організації, визначені респондентами, кількість осіб
9. Гіпотези та прогнозні показники розвитку ринку в 2025-2027 рр.

Перелік графіків і діаграм:

1. Динаміка зміни частки людей за кількістю годин в день, витрачених на користування мережею Інтернет, за 2021-2023 рр., %
2. Динаміка зміни частки та кількості середніх та малих (за виключенням мікро-) підприємств, тис. од., %
3. Динаміка зміни індикатору економічних настроїв (ІЕН) за період 2022-2024 років, %
4. Структура досліджуваних організацій за періодом утворення, %
5. Структура досліджуваних організацій за відкритістю, %
6. Динаміка кількості діючих суб’єктів господарювання у 2015-2023 роках, тис. од., %
7. Структура діючих суб’єктів господарювання у 2023 році за видом діяльності, тис. од.
8. Кількість діючих суб’єктів господарювання у 2023 році за регіонами, тис. од.
9. Географічний розподіл діючих суб’єктів господарювання України у 2023 році (другий за розповсюдженням вид діяльності), %
10. Географічний розподіл релокації підприємств (звідки релокуються компанії) за період початок 2022 року – березень 2024 року, кількість підприємств
11. Географічний розподіл релокації підприємств (куди релокуються компані)ї за період початок 2022 року – березень 2024 року, кількість підприємств
12. Структура релокованих компаній за видами діяльності за період початок 2022 року – березень 2024 року, %
13. Структура респондентів за посадою в компанії, осіб
14. Структура респондентів за розміром підприємства, яке вони представляють, %
15. Структура респондентів за сферою діяльності підприємства, %
16. Оцінка зацікавленості респондентів, що не належать до жодної з бізнес-організації,
в участі у бізнес-організаціях в майбутньому, %
17. Оцінка зацікавленості респондентів, що є учасниками бізнес-організацій, в членстві в інших бізнес-організаціях, кількість респондентів, %
18. Визначення рівня привабливості відкритих та закритих типів бізнес-організації, %
19. Визначення рівня привабливості галузевих та міжгалузевих бізнес-організацій, %
20. Оцінка важливості інтерактивно-розважальних заходів для бізнес-клубу, % від загальної кількості респондентів
21. Оцінка важливості інтерактивно-розважальних заходів для бізнес-клубу, % від кількості респондентів, які є або були учасниками бізнес-організацій

Вас може зацікавити

Зв'язатися з нами