| Дата підготовки: | Березень 2025 року |
| Кількість сторінок: | 10, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
| Графіків і діаграм: | 5 |
| Спосіб оплати: | передоплата |
| Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
| Мова звіту: | українська, російська, англійська |




Аналітиками Pro-Consulting було проведене аналіз ринку покрівельних матеріалів в Україні за 2019–2024 рр. В аналітичній записці описані основні тенденції ринку, виробництво продукції, експорт/імпорт та споживання продукції.
Станом на кінець 2024 - початок 2025 року, ринок покрівельних матеріалів перебуває на етапі поступового відновлення після початку повномасштабного вторгнення. Найшвидшу динаміку розвитку ринок продемонстрував в 2021 році внаслідок неймовірного зростання обсягів будівельних робіт. В 2022 році реальне падіння ринку становило майже половинну від довоєнних значень. В 2023-2024 роках ринок поступово відновлюється з середньорічним темпом близько 15% на рік.
Вирішальний влив на ринок покрівельних матеріалів мають обсяги будівельних та ремонтних робіт в країні. Станом на 2024 рік ринок перебуває на етапі відновлення, однак показники нового будівництва та ремонтних робіт становлять до третини від значень 2019-2020 років, що є значно меншими в порівнянні з найуспішнішим 2021 роком. Зрештою, показники будівельних робіт та ціна середнього м2 нерухомості є ключовими факторами зростання ринку, особливо в грошовому вираженні.
Найбільшим фактором впливу на український ринок покрівельних матеріалів в 2021-2024 роках стало повномасштабне вторгнення, що кардинально вплинуло на всі економічні процеси в країні, є:
• Економічний розвиток країни (ВВП країни)
• Обмінний курс та інфляційні процеси
• Зростання витрат на оплату праці
• Дефіцит робочої сили
• Доходи населення
• Обсяги будівельних робіт в країні
• Обсяги нового будівництва (житлові будівлі)
• Залежність від імпорту сировини
• Зменшення чисельності населення
• Вартість електроенергії та перебої з її постачанням
• Зростання цін на паливо
• Закладання додаткових ризиків у ціну послуги
Станом на кінець 2024 року, потреби українського ринку повністю задоволені. Ключовою проблемою ринку залишаються низькі показники споживання всіх досліджуваних видів продукції. В 2021 році обсяги ринку сумарно складали 199 млн доларів, а в 2024 році – 133 млн доларів США. В 2024 році ємність ринку досягла близько 65% від довоєнних значень 2021 року.
Враховуючи високу частку імпортованої продукції на українському ринку, українські дистриб’ютори та філії іноземних підприємств зможуть наростити обсяги постачання на внутрішній ринок у доволі короткий термін в межах декількох місяців.
Досліджувані види продукції Україна майже не експортує. За шість років Україна експортувала продукції на 12,1 млн доларів. Основними товарами експорту є металочерепиця та металеві водостічні системи.
Додатково можна очікувати, що вітчизняні виробники в базовому короткостроковому періоді (до одного року) змогли б задовольнити зростаючі потреби внутрішнього ринку.
Таким чином, наявні потреби ринку повністю задовольняють українські виробники та імпортери. В умовах повоєнного відновлення можна очікувати, що вітчизняні виробники збільшуватимуть обсяги виробництва та активно конкуруватимуть з імпортованою продукцією.
1. Тенденції ринку
2. Виробництво продукції в 2021-10 міс. 2024 рр.
3. Зовнішня торгівля
4. Споживання на ринку
5. Висновки
1. Обсяг будівельних робіт в Україні в 2019-2024 рр., в грошовому вираженні, млрд доларів
2. Обсяги нового та прийнятого в експлуатацію житла в Україні в 2019-2024 рр., млн м2
3. Обсяг виробництва профнастилу, металочерепиці, фальц настилу, сайдингу та систем огорожі в Україні в 2019-2024 роках, в натуральному вираженні, тонн
4. Експорт досліджуваних видів продукції в 2019-2024 роках з України, в грошовому вираженні, тис. Доларів
5. Імпорт досліджуваних видів продукції в Україну в 2019-2024 роках, в грошовому вираженні, тис. доларів