Анотація до аналізу ринку:
Аналітики компанії Pro-Consulting підготували дослідження ринку горілки України, що містить загальні тенденції розвитку виробництва, експорту та імпорту за період 2008-2013 рр. За офіційними даними, обсяг випуску горілки щорічно скорочується. За результатами 8 міс. 2013 ринок горілки України скоротився до 14,3 млн дал. горілки, що на 20% менше, ніж за аналогічний період 2012 р. При цьому рівень споживання практично не змінюється. Цей факт вказує на наявність тіньового ринку, частка якого оцінюється в 25-30%. Частка горілки в загальній структурі виробництва алкогольних напоїв становить близько 49% у натуральному вираженні. Лідируючі позиції на ринку горілки України утримують ТОВ «Національна горілчана компанія», ДП «Імідж Холдинг» АК «Імідж Холдинг АПС», ТОВ «Кримська горілчана компанія» і ДП «Українська горілчана компанія «Nemiroff». В огляді представлено асортиментну пропозицію провідних операторів ринку в розрізі торгових марок і обсягів. За підсумками 2012 року найбільш часто купувалася ТМ «Хлібний дар» (19%), на другому місці розташувалася продукція «Nemiroff» (18,2%). Досить часто український споживач вживає також горілку «Хортиця» (13,6%) і «Мороша» (9,9%). На сьогодні ринок горілки - досить насичений і потреба населення в алкоголі повністю задоволена.
Детальний зміст:
1. Загальна характеристика розвитку ринку горілки в Україні
1.1. Опис ринку горілки в Україні (історія розвитку, специфіка, проблеми, фактори впливу)
1.2. Аналіз тенденцій розвитку ринку горілки в 2008–2013 рр.
1.3. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку в 2008–2013 рр.
1.4. Сегментація і структурування ринку
1.5. Асортимент продукції, представленої на ринку
2. Державне регулювання ринку горілки в Україні
3. Динаміка виробництва горілки в Україні в 2008–2013 рр.
3.1. Динаміка виробництва горілки в 2008–2013 рр. у натуральному вираженні
3.2. Динаміка виробництва горілки в 2008–2013 рр. у грошовому вираженні
4. Аналіз зовнішньої торгівлі на ринку горілки в 2008–2013 рр.
4.1. Експорт горілки з України (динаміка, структура, географія поставок за країнами, основні експортери продукції та їх іноземні контрагенти)
4.2. Імпорт горілки в Україні (динаміка, структура, географія поставок за країнами, основні постачальники продукції)
5. Основні оператори на ринку горілки України (вітчизняні та зарубіжні виробники)
5.1. Опис і структурування операторів ринку (за сегментами, групами, спеціалізацією, у регіональному розрізі)
5.2. Фінансові показники діяльності основних операторів ринку
5.3. Частки ринку основних операторів
5.4. Сильні та слабкі сторони конкурентів. Побудова карти конкурентних переваг
6. Ціна і ціноутворення на ринку
6.1. Динаміка цін на продукцію в 2008–2013 рр.
6.2. Опис факторів, що впливають на формування ціни
6.3. Собівартість виробництва, його рентабельність
7. Аналіз споживання горілки в Україні
7.1. Переваги споживачів щодо продукції, портрет споживача
7.2. Сегментація та структурування споживання горілки в Україні
7.3. Потреба в продукції, ступінь задоволеності споживання
8. Брендинг і реклама на ринку
9. Канали збуту продукції на ринку України
10. Висновки та прогнозні показники розвитку ринку в 2013–2016 рр.
11. Інвестиційна привабливість галузі
11.1. SWOT-аналіз ринкового спрямування
11.2. Ризики і бар’єри виходу на ринок
Перелік таблиць:
1. Топ-10 країн за рівнем споживання алкоголю за підсумками 2011 р., літрів чистого етилового спирту на одну особу населення
2. Особливості державної монополії у спиртовій галузі деяких країн світу
3. Основні макроекономічні показники України за 2008–2012 рр., грн
4. Витрати домогосподарств на алкогольні напої у загальній структурі споживчих витрат за 2009–2012 рр., грн
5. Динаміка загального обсягу ринку горілки в Україні за 2008 – 8 міс. 2013 рр. у натуральному вираженні, млн дал
6. Динаміка загального обсягу ринку горілки в Україні за 2008-8 міс. 2013 рр. у грошовому вираженні, млн грн
7. Роздрібна вартість горілки «Хлібний дар» у розрізі видів в мережах супермаркетів в Україні станом на 2013 р., грн / пляшку
8. Роздрібна вартість горілки «Цельсій» у розрізі видів у мережах супермаркетів в Україні станом на 2013 р., грн / пляшку
9. Роздрібна вартість горілки «Козацька Рада» у розрізі видів у мережах супермаркетів в Україні станом на 2013 р., грн / пляшку
10. Роздрібна вартість горілки «Перепілка» у розрізі видів у мережах супермаркетів в Україні станом на 2013 р., грн / пляшку
11. Роздрібна вартість горілки «Хортиця» у розрізі видів у мережах супермаркетів в Україні станом на 2013 р., грн / пляшку
12. Роздрібна вартість горілки «Medoff» у розрізі видів у мережах супермаркетів в Україні станом на 2013 р., грн / пляшку
13. Роздрібна вартість горілки «Мърная» у розрізі видів у мережах супермаркетів в Україні станом на 2013 р., грн / пляшку
14. Роздрібна вартість горілки «Nemiroff» у розрізі видів у мережах супермаркетів в Україні станом на 2013 р., грн / пляшку
15. Роздрібна вартість горілки «Плакуча ІВА» у розрізі видів у мережах супермаркетів в Україні станом на 2013 р., грн / пляшку
16. Роздрібна вартість горілки «Істинна» у розрізі видів у мережах супермаркетів в Україні станом на 2013 р., грн / пляшку
17. Роздрібна вартість горілки «Українка» у розрізі видів в мережах супермаркетів в Україні станом на 2013 р., грн / пляшку
18. Необхідні процедури для проходження митного контролю при імпорті горілчаної продукції
19. Динаміка обсягу виробництва горілки в Україні за 2008 – 8 міс. 2013 рр. у натуральному вираженні, тис. дал
20. Обсяги виробництва горілки найбільшими вітчизняними операторами в Україні за підсумками 2012 р. у натуральному вираженні, тис. дал
21. Динаміка обсягу виробництва горілки в Україні за 2008 – 8 міс. 2013 рр. у грошовому вираженні, млн грн
22. Динаміка обсягу експорту горілки в Україні за 2008 – 8 міс. 2013 рр. у натуральному (млн дал) і грошовому (млн грн) вираженнях
23. Найбільші українські оператори-експортери горілки за підсумками 2012 р. у натуральному (тис. дал) і грошовому (млн грн) вираженнях, %
24. Найбільші зарубіжні оператори-імпортери (які приймають експортні поставки) горілки з України за підсумками 2012 р. у натуральному (тис. дал) і грошовому (млн грн) вираженнях, %
25. Динаміка обсягу імпорту горілки в Україну за 2008 – 8 міс. 2013 рр. у натуральному (млн дал) і грошовому (млн грн) вираженнях
26. Найбільші зарубіжні постачальники горілки на ринок України за підсумками 2012 р. у натуральному (тис. дал) і грошовому (млн грн) вираженнях, %
27. Горілчані бренди в рейтингу «50 найпопулярніших брендів України» за 2012 р.
28. Фінансові результати діяльності найбільших операторів ринку горілки України за підсумками 2010–2012 рр., тис. грн
29. Рентабельність діяльності найбільших операторів на ринку горілки в Україні за підсумками 2010–2012 р., %
30. Виділення сильних і слабких сторін найбільших операторів ринку горілки України
31. Індекс споживчих цін на алкогольні напої, %
32. Динаміка індексу цін на спирт в Україні за підсумками 2008–2012 рр.
33. Витрати на розміщення реклами в друкованих виданнях на 2013 р. (без урахування ПДВ)
34. Витрати на розміщення зовнішньої реклами на 2013 р.
35. Прогнозні значення загального обсягу ринку горілки в Україні на 2013–2016 рр. у натуральному вираженні, млн дал
36. SWOT-аналіз ринку горілки України
37. Фактори успіху і ризики при виході на ринок горілки України
Перелік графіків і діаграм:
1. Рейтинг країн за показником споживання горілки на одну особу населення станом на 2012 р., літрів / особу на рік
2. Обсяги споживання найбільш популярних спиртних напоїв у світі станом на 2012 р., млрд літрів
3. Тенденції виробництва, експорту та імпорту горілки в Україні за 2008–2012 рр. у натуральному вираженні, млн дал
4. Динаміка часток вітчизняної та імпортної продукції на ринку горілки в Україні за 2008–2013 рр. у натуральному вираженні,%
5. Динаміка загального обсягу ринку горілки в Україні за 2008 – 8 міс. 2013 рр. у натуральному вираженні, млн дал
6. Динаміка загального обсягу ринку горілки в Україні за 2008 – 8 міс. 2013 рр. у грошовому вираженні, млн грн
7. Структурування виробництва спиртних напоїв (без урахування слабоалкогольної продукції) в Україні за підсумками 2012 р. у натуральному вираженні, %
8. Структурування ринку горілки в Україні в розрізі цінових сегментів станом на 2012 р. у натуральному вираженні, %
9. Структурування ринку горілки в Україні в розрізі вітчизняної та імпортної продукції за 2008–2013 рр. у натуральному вираженні,%
10. Структурування ринку горілки в Україні в розрізі країн походження продукції за підсумками 2012 р. у натуральному вираженні, %
11. Динаміка обсягу виробництва горілки в Україні за 2008 – 8 міс. 2013 рр. у натуральному вираженні, тис. дал
12. Долі найбільших виробників горілки в Україні за підсумками 2012 р. у натуральному вираженні, %
13. Динаміка обсягу виробництва горілки в Україні за 2008 – 8 міс. 2013 рр. у грошовому вираженні, млн грн
14. Динаміка обсягу експорту горілки в Україні за 2008–2012 рр. у натуральному (млн дал) і грошовому (млн грн) вираженнях
15. Структура експорту горілки в Україні за підсумками 2012 р. в натуральному (млн дал) і грошовому (млн грн) вираженнях
16. Структура експорту горілки в Україні за підсумками 8 міс. 2013 р. у натуральному (млн дал) і грошовому (млн грн) вираженнях
17. Динаміка обсягу імпорту горілки в Україну за 2008-2012 рр. у натуральному (млн дал) і грошовому (млн грн) вираженнях
18. Структура імпорту горілки в Україну за підсумками 2012 р. у натуральному (млн дал) і грошовому (млн грн) вираженнях, %
19. Структура імпорту горілки в Україну за підсумками 8 міс. 2013 р. у натуральному (млн дал) і грошовому (млн грн) вираженнях, %
20. Регіональне структурування операторів ринку горілки України із зазначенням кількості виробників за підсумками 2012 р.
21. Регіональне структурування операторів ринку горілки України із зазначенням обсягів виробництва в натуральному вираженні за підсумками 2012 р., тис. дал
22. Географічне розташування найбільших операторів ринку горілки України станом на 2013 р.
23. Перелік брендів, що входять до портфелів найбільших операторів алкогольного ринку України
24. Частки найбільших операторів ринку у виробництві горілки в Україні за підсумками 2012 р. у натуральному вираженні, %
25. Частки найбільших операторів ринку горілки в Україні за підсумками 2012 р. у натуральному вираженні, %
26. Карта конкурентних переваг найбільших операторів ринку горілки з виділенням часток в обсязі виробництва України за підсумками 2012 р.
27. Карта конкурентних переваг найбільших операторів з виділенням часток ринку горілки України за підсумками 2012 р.
28. Динаміка середніх цін на горілку в Україні за підсумками 2008 – 8 міс. 2013 рр., млн грн / млн дал
29. Динаміка середніх імпортних цін на горілку в Україні за підсумками 2008 – 8 міс. 2013 рр., млн грн / млн дал
30. Динаміка середніх експортних цін на горілку в Україні за підсумками 2008-8 міс. 2013 рр., млн грн / млн дал
31. Осереднена структура собівартості горілчаної продукції в Україні за підсумками 2012 р., %
32. Динаміка чисельності населення віком 18 років і старше в Україні, млн осіб.
33. Структура споживання горілки залежно від ТМ в Україні, %
34. Споживання горілки населенням України в 2012 р., %
35. Частота споживання горілки в Україні за підсумками 1 пол. 2013 р., %
36. Причини, що спонукають українського покупця до купівлі горілки, %
37. Цінова сегментація ринку горілчаної продукції, %
38. Сегментація ринку за обсягом одиниці продукції, %
39. Переваги споживачів щодо країни-виробника, %
40. Уподобання українських споживачів щодо горілки зарубіжних ТМ за підсумками 2012 р., %
41. Уподобання українських споживачів щодо горілки вітчизняних ТМ за підсумками 2012 р., %
42. Основні критерії вибору горілки споживачами, %
43. Структура каналів збуту горілки в Україні
44. Структура споживання горілки залежно від місця її реалізації станом на 2012 р., %
45. Прогнозні значення загального обсягу ринку горілки в Україні у 2013–2016 рр. у натуральному вираженні, млн дал