Анотація до аналізу ринку:
У наданому компанією Pro-Consulting огляді ринку ломбардних послуг Азербайджану ретельно вивчається глобальна конкурентоздатність країни за рейтингом Всесвітнього економічного форуму (Азербайджан – на 46 місці із 144 країн). Ринкове середовище у країні проаналізоване шляхом групування головних показників з виділенням соціально-демографічного та етнічного, економічного, політичного і правового аспектів. У країні функціонують багаточисленні ломбарди, що видають населенню кредити під самостійно встановлений відсоток. При цьому їхня діяльність контролюється Службою фінансового моніторингу при Центральному банку Азербайджану. Зазначено, що ломбарди поряд з брокерськими, дилерськими та ін. фірмами є частиною сектора небанківських кредитних організацій (НБКО), що щорічно зростає, приблизно, на третину (2011-2012 р.р.) Ринок реалізації заставного майна в Азербайджані – вільний. Сума кредиту дорівнює 65-80% від оціночної вартості ювелірних виробів і 30-50% - для електроніки. При оцінці доходів населення надано свідчення у динаміці (2008-2012 р.р.) за середньою заробітною платою, курсі валют і середньорічній інфляції. Ємність ринку ломбардних послуг демонструє тепми приросту у діапазоні 9-16%. Виконано сегментування ломбардів (ювелірні, авто-, побутової техніки, годинникові) і зазначено, що перші складають 90% ринку. Кількість ломбардів зростає на 23-45% щорічно, але більшість з них – невеликі, одиничні. Надано перелік і головних показників провідних операторів ринку. Зазначено, що близько 80% усіх кредитів у країні надається у Баку. Проаналізовано ризики ринку, питання ціноутворення і споживання. Побудовано портрет споживача: чоловіки і жінки працездатного віку, дрібні і середні підприємці із середнім рівнем достатку. У середньостроковій перспективі прогнозується зростання кількості операторів (17-21%), посилення конкуренції, розширення переліку видів застави, приріст ємності ринку у грошовому еквіваленті (7-10%). Представлено позицію Азербайджану у рейтингу «Ease of Doing Business», вказано перешкоди, необхідні процедури, їхня тривалість і вартість для початку ломбардного бізнесу в країні.
Детальний зміст:
1. Аналіз ринкового середовища Азербайджану
1.1. Аналіз соціально-демографічного та етнічного середовища в країні
1.2. Аналіз економічного середовища в країні
1.3. Аналіз політичного та правового середовища в країні
2. Загальна характеристика ринку ломбардних послуг Азербайджану
2.1. Аналіз тенденцій розвитку ринку ломбардних послуг у 2007–2012 рр.
2.2. Аналіз основних чинників, що впливають на розвиток ринку ломбардних послуг
2.3. Ємність ринку ломбардних послуг 2007–2012 рр.
2.4. Сегментація та структурування ринку ломбардних послуг (основні типи ломбардів)
3. Основні оператори на ринку ломбардних послуг Азербайджану
3.1. Загальне число ломбардів та їхня концентрація в країні
3.2. Перелік основних операторів ринку ломбардних послуг та їхній опис
3.3. Структурування операторів (за сегментами, групами, спеціалізаціями, регіонами)
3.4. Частки ринку основних операторів ринку ломбардних послуг
3.5. Ступінь конкуренції та ризики
4. Ціна й ціноутворення на ринку ломбардних послуг Азербайджану
5. Аналіз споживання на ринку ломбардних послуг
5.1. Уподобання споживачів ломбардних послуг, портрет споживача
5.2. Структурування та сегментація споживання
5.3. Потреба в послузі. Ступінь задоволення споживання
6. Висновки та рекомендації. Перспективи розвитку ринку ломбардних послуг у 2013–2016 рр.
6.1. Прогнозні показники розвитку ринку ломбардних послуг
6.2. SWOT-аналіз ринкового напряму
Перелік таблиць:
1. Оцінка конкурентоспроможності економіки Азербайджану порівняно з іншими країнами світу
2. Ключові індикатори економіки Азербайджану за підсумками 2011 р.
3. Показники розвитку соціально-демографічного та етнічного середовища Азербайджану
4. Основні показники розвитку економічного середовища Азербайджану
5. Динаміка ВВП Азербайджану за 2007 р. – 9 міс. 2012 р. в грошовому вираженні, млн. манат
6. Оцінка правової та політичного середовища Азербайджану
7. Динаміка кількості небанківських кредитних організацій в Азербайджані за 2005 р. – 9 міс. 2012 р. в натуральному вираженні, штук
8. Динаміка обсягу кредитів, виданих НБКО в Азербайджані за 2005 р. – 9 міс. 2012 р. в грошовому вираженні, млн. манат
9. Динаміка доходів населення Азербайджану за 2007–2012 рр., млрд. манат
10. Динаміка курсу валют відносно долара США в Азербайджані за 2007–2012 рр., манат
11. Динаміка ємності ринку ломбардних послуг в Азербайджані за 2008 – 9 міс. 2012 р. в грошовому вираженні, млн. манат
12. Динаміка кількості ломбардів в Азербайджані за 2008 р. – 9 міс. 2012 р. в натуральному вираженні, штук
13. Основні фінансові показники «Parabank» станом на 2012 р., тис. манат
14. Умови надання ломбардного кредиту в «Parabank»
15. Основні фінансові показники «ТuranBank» станом на 31.12.2012 р., тис. манат
16. Умови надання ломбардного кредиту в «ТuranBank»
17. Основні фінансові показники «NBC Bank» станом на 2012 р., тис. манат
18. Умови надання ломбардного кредиту в «NBC Bank»
19. Динаміка світових цін на золото (London Gold Fixing*) за 2007–2012 рр., євро/тройська унція
20. Середні процентні ставки в ломбардах Азербайджану станом на 2012 р.,%
21. Прогнозні показники кількості ломбардів в Азербайджані на 2012–2016 рр. у натуральному вираженні, штук
22. Прогнозні показники ємності ринку ломбардних послуг в Азербайджані на 2013–2016 рр. у грошовому вираженні, млн. манат
23. Загальний SWOT-аналіз ринку ломбардних послуг Азербайджану
24. Позиція Азербайджану в рейтингу «Ease of Doing Business»
25. Бар'єри під час старту бізнесу в Азербайджані
26. Необхідні процедури та їхня тривалість для старту бізнесу в Азербайджані
Перелік графіків і діаграм:
1. Частка ВВП Азербайджану за 2011–2012 рр. у грошовому вираженні за основними галузями промисловості, %
2. Динаміка кількості небанківських кредитних організацій в Азербайджані за 2005 р. – 9 міс. 2012 р. в натуральному вираженні, штук
3. Динаміка обсягу кредитів, виданих НБКО в Азербайджані за 2005 – 9 міс. 2012 р. в грошовому вираженні, млн. манат
4. Динаміка доходів населення Азербайджану за 2007–2012 рр., млрд. манат
5. Динаміка розміру середньої заробітної плати в Азербайджані за 2005–2011 рр., манат
6. Структура витрат населення в Азербайджані станом на 2012 р., %
7. Динаміка ємності ринку ломбардних послуг в Азербайджані за 2008 р. – 9 міс. 2012 р. в грошовому вираженні, млн. манат
8. Структурування ломбардів за видами застави в Азербайджані станом на 2012 р., %
9. Динаміка кількості ломбардів в Азербайджані за 2008 р. – 9 міс. 2012 р. в натуральному вираженні, штук
10. Структурування споживання ломбардних послуг в Азербайджані за клієнтами
11. Прогнозні показники кількості ломбардів в Азербайджані на 2012–2016 рр. в натуральному вираженні, штук
12. Прогнозні показники ємності ринку ломбардних послуг в Азербайджані на 2013–2016 рр. у грошовому вираженні, млн. манат