Анотація до аналізу ринку:
В огляді, підготовленому аналітиками компанії Pro-Consulting, розглянута ситуація на ринку хлібобулочних виробів (ХБВ), його основні тенденції, конкурентна ситуація. Відзначено стійке зниження обсягів споживання ХБВ без прив’язки до економічної ситуації. Діяльність виробників істотно ускладнюється жорстким державним регулюванням цін на хліб соціальних сортів, збільшенням виробничих витрат (сировина, енергоносії). Це призводить до того, що значна частина виробництва йде в тінь (за оцінками – близько половини в 2011 р.). Виконано структурування ринку, згідно з яким переважає виробництво пшеничного хліба, а найменші показники – у житнього хліба; що стосується регіонального розрізу, то більшу частину ХБВ (14,6% за 2012 р.) забезпечує Київська область. Показано різноманітність асортиментної пропозиції на ринку і розглянуті фактори, що впливають на розширення асортименту. Висвітлена конкурентна ситуація в галузі, побудований рейтинг підприємств, які виробляють ХБВ, за величиною чистого доходу. Наведено помісячні дані щодо індексу споживчих цін на хлібну продукцію. Зміни середніх цін на хлібобулочні вироби у першому півріччі 2012 року свідчать, що житній хліб не дорожчає, а вартість продукції двох інших груп незначно зростає (перший – на 1,5%, другого – на 1,3%). У короткостроковій перспективі на досліджуваному ринку очікуються такі зміни: зменшення споживання хліба, ціни на який регулюються державою, збільшення продажей ХБВ нішевих сортів, а також після додаткової обробки (упаковка і нарізка). Розшириться реалізація здоби, зокрема випеченої із заморожених напівфабрикатів, а також хліба, який приготовлений безпосередньо перед продажем в роздрібній мережі.