Анотація до аналізу ринку:
Аналітиками компанії Pro-Consulting детально досліджений український ринок дитячих підгузників. Розглянуто типорозміри підгузників, їхні цінові сегменти, а також комплекс факторів, що впливають на розвиток ринку. Динаміка сукупних витрат домогосподарств України на непродовольчі товари свідчить про стійке зростання цього сегмента витрат. Аналіз ринку поглиблений вивченням окремих показників демографічної ситуації в країні. Викладено технічні вимоги до дитячих підгузників, засновані на використанні норм і показників відповідного російського стандарту. Основним аспектом державного регулювання є імпорт продукції через її домінування на українському ринку дитячих підгузників (більше 98%). Вивчення співвідношення показників ринку (виробництва, експорту, імпорту та ємності) свідчить про наявність реекспорту (більше половини – до Білорусі, 2011 р.), обсяги якого, однак, скорочуються. Доведено, що українські виробники орієнтовані на більш економічні й екологічні багаторазові підгузники для дітей і дорослих (торгова марка Katinka®, ЕКО-ПУПС™, «Петрик»). Обсяги вітчизняного виробництва, що впали після кризи, демонструють зростання. Охарактеризовано оператори ринку – компанії-виробники та їх торгові марки з деталізацією за асортиментною пропозицією та ціновими сегментами. Виконано їх структурування за країною походження. Зазначено, що лідери вже кілька років залишаються незмінними. Це P&G (торгова марка Pampers, приблизно 56–58% ринку) і Kimberly-Clark (Huggies, 13–19%). На третій позиції змінюють один одного торгові марки Bella і Libero. Показники імпорту в грошовому вираженні ростуть, у натуральному змінюються незакономірно, близько двох третин імпорту надходить з Польщі. Середня вартість одного імпортованого підгузника в післякризовий період зростає. Вказані зовнішні та внутрішні чинники, що визначають ціну. При вивченні переваг споживачів зазначено, що на вибір продукції найсильніше впливають абсорбуючі властивості підгузника і наявність самоклеючих стрічок. Виконано структурування споживання за різними критеріями. Висвітлено інструменти просування продукції на ринку. Вивчено канали збуту продукції, серед яких більше половини – гіпер- та супермаркети. Результати середньострокового прогнозування ринку свідчать про очікуване стабільне збільшення його ємності. Проведено SWOT-аналіз, а також оцінка існуючих ризиків ринку.
Детальний зміст:
1. Загальна характеристика ринку дитячих підгузників України
1.1 Аналіз тенденцій розвитку ринку в 2008-2012 рр. (нові тренди, специфіка ринку, проблеми, основні фактори впливу)
1.2 Загальні показники ринку, розрахунок ємкості ринку в 2008-2012 рр., в грошовому і натуральному вираженні
1.3 Структурування та сегментування ринку (оцінка привабливості сегментів, виокремлення товарних груп)
1.4 Техничні вимоги до продукції на ринку
1.5 Аналіз демографічної ситуації в Україні
- загальна чисельність населення в Україні
- структурування чисельності населення в розрізі міського та сільського
- чистий коефіцієнт народжуваності в Україні
2. Державне регулювання ринку (вплив політичних чинників)
3. Виробництво і динаміка реалізації дитячих підгузників в Україні в 2008-2012 рр.
3.1 Обсяг і динаміка виробництва, в кількісних показниках
3.2 Обсяг і динаміка реалізації, в вартісних показниках
4. Основні оператори ринку дитячих підгузників в Україні
4.1 Перелік основних операторів ринку і їх опис (асортиментні позиції, цінова політика)
4.2 Структурування операторів (по сегментах, групам, регіонально, побудова карт стратегічних груп)
4.3 Долі ринку основних операторів ринку в 2010-2012 рр.
5. Зовнішня торгівля на українському ринку дитячих підгузників в 2008-2012 рр.
5.1 Експорт (обсягі, структура, ціни, географія поставок по країнах)
5.2 Імпорт (обсяги, обсяги імпорту підгузників в розрізі розмірів по місяцях за 2011 р. і 4 міс. 2012 р., структура, географія поставок по країнах)
6. Ціна і ціноутворення на ринку дитячих підгузників України
6.1 Динаміка цін на продукцію, цінова сегментація
6.2 Опис факторів, що впливають на формування ціни, структура
7. Споживання товару на ринку
7.1 Вподобання споживачів відносно товару, портрет споживача
7.2 Структурування споживання (за потребами, культурно-соціальними критеріями)
8. Брендинг і реклама (інструменти просування продукції на ринку України)
9. Канали збуту дитячих підгузників в Україні
9.1 Аналіз каналів збуту продукції в розрізі регіонів України (основні особливості, обсяги в відносних величинах)
9.2 Аналіз каналів збуту продукції в розрізі форми торгових точок
10. Висновки і рекомендації. Прогнозні показники розвитку ринку дитячих підгузників на 2012-2015 рр.
11. Інвестиційна привабливість галузі
11.1 SWOT-аналіз ринкового напрямку
11.2 Аналіз ризиків та бар’єрів входу на ринок
Перелік таблиць:
1. Характеристика типів дитячих підгузників
2. Основні фактори впливу на розвиток ринку дитячих одноразових підгузників в Україні в 2010-2011 рр.
3. Ємкість ринку підгузників в Україні в 2008-2012 рр., в натуральному вираженні, тонн
4. Аналіз асортименту основних виробників підгузників в 2011 р.
5. Вимоги до показників якості
6. Вимоги до засобів особистої гігієни
7. Необхідні процедури для проходження митного контролю при імпорті дитячих одноразових підгузників
8. Основні оператори ринку підгузників в Україні
9. Цінові сегменти продукції Pampers® станом на 2012 р., грн.
10. Цінові сегменти продукції Huggies® станом на 2012 р., грн.
11. Цінові сегменти продукції Libero® станом на 2012 р., грн.
12. Цінові сегменти продукції Bella Happy® станом на 2012 р., грн.
13. Структура імпорту підгузників Pampers в розрізі ТМ і розмірів за підсумками 1 пів. 2011 р., в натуральному вираженні, млн. шт.
14. Структура імпорту підгузників Pampers в розрізі ТМ і розмірів за підсумками 2 пів. 2011 р., в натуральному вираженні, млн. шт.
15. Структура імпорту підгузників Pampers в розрізі ТМ і розмірів за підсумками 4 міс. 2012 р., в натуральному вираженні, млн. шт.
16. Структура імпорту підгузників Huggies в розрізі ТМ і розмірів за підсумками 1 пів. 2011 р., в натуральному вираженні, млн. шт.
17. Структура імпорту підгузників Huggies в розрізі ТМ і розмірів за підсумками 2 пів. 2011 р., в натуральному вираженні, млн. шт.
18. Структура імпорту підгузників Huggies в розрізі ТМ і розмірів за підсумками 4 міс. 2012 р., в натуральному вираженні, млн. шт.
19. Структура імпорту підгузників BELLA в розрізі ТМ і розмірів за підсумками 1 пів. 2011 р., в натуральному вираженні, млн. шт.
20. Структура імпорту підгузників BELLA в розрізі ТМ і розмірів за підсумками 2 пів. 2011 р., в натуральному вираженні, млн. шт.
21. Структура імпорту підгузників BELLA в розрізі ТМ і розмірів за підсумками 4 міс. 2012 р., в натуральному вираженні, млн. шт.
22. Структура імпорту підгузників Libero в розрізі ТМ і розмірів за підсумками 1 пів. 2011 р., в натуральному вираженні, млн. шт.
23. Структура імпорту підгузників Libero в розрізі ТМ і розмірів за підсумками 2 пів. 2011 р., в натуральному вираженні, млн. шт.
24. Структура імпорту підгузників Libero в розрізі ТМ і розмірів за підсумками 4 міс. 2012 р., в натуральному вираженні, млн. шт.
25. Структура імпорту підгузників Molfix в розрізі ТМ і розмірів за підсумками 1 пів. 2011 р., в натуральному вираженні, млн. шт.
26. Структура імпорту підгузників Molfix в розрізі ТМ і розмірів за підсумками 2 пів. 2011 р., в натуральному вираженні, млн. шт.
27. Структура імпорту підгузників Molfix в розрізі ТМ і розмірів за підсумками 4 міс. 2012 р., в натуральному вираженні, млн. шт.
28. Динаміка імпортних цін на підгузники в розрізі ТМ в 2010-2012 рр., грн./шт.
29. Порівняння імпортних цін на підгузки в розрізі країни походження продукції в 2011-2012 рр., грн./шт.
30. Цінова сегментація на ринку підгузників в розрізі ТМ в 2012 р.
31. Сегментування ринку підгузників в Україні в 2011 р.
32. Основні імпортери і дистриб'ютори імпортної продукції, яка представлена на ринку України за підсумками 4 міс. 2012 р.
33. Загальний SWOT-аналіз на українському ринку підгузників
34. Ключові фактори успіху на ринку дитячих підгузників України
35. Ризики на ринку підгузників України
Перелік графіків і діаграм:
1. Динаміка сукупних витрат домогосподарств на непродовольчі товари в Україні в 2001-2011 рр., грн. в місяць на 1 домогосподарство
2. Динаміка ємкості ринку підгузників в Україні в 2008-2012 рр., в натуральном вираженні, тонн
3. Динаміка ємкості ринку підгузників в Україні в 2008-2012 рр., в грошовому вираженні, млн. грн.
4. Структурування ринку підгузників України
5. Динаміка чисельності населення України за 2007-7 міс. 2012 рр., тис. осіб
6. Структура постійного і наявного населення в Україні в регіональному розрізі за підсумками 8 міс. 2012 р., осіб
7. Причини зниження чисельності населення в Україні на 2011 р., %
8. Кількість дітей в сім'ях в Україні в 2011 р., %
9. Структура населення України в розрізі міського та сільського населення станом на 1 серпня 2012 р. ,%
10. Структура міського та сільського населення в Україні в регіональном розрізі станом на серпень 2012 р., %
11. Структура міського населення Україні віком 1-4 роки в статевому розрізі в 2011 р., %
12. Структура сільського населення Україні віком 1-4 роки в статевому розрізі в 2011 р., %
13. Динаміка народжуваності в Україні в 2001-2011 рр., тыс. осіб
14. Динаміка коефіцієнта народжуваності за 2007-7 місць. 2012 рр. в Україні
15. Коефіцієнт народжуваності в Україні станом на серпень 2012 р. в регіональному розрізі
16. Динаміка виробництва підгузників в 2008-2012 рр., в натуральному вираженні, тонн
17. Динаміка реалізації підгузників в 2008-2012 рр., в грошовому вираженні, тис. грн.
18. Рейтинг підгузників Pampers в розрізі ТМ і розміров, в натуральному вираженні, %
19. Рейтинг підгузників Huggies в розрізі ТМ і розміров, в натуральному вираженні, %
20. Рейтинг підгузників Libero в розрізі ТМ і розміров, в натуральному вираженні, %
21. Рейтинг підгузників BELLA в розрізі ТМ і розміров, в натуральному вираженні, %
22. Рейтинг підгузників Molfix в розрізі ТМ і розміров, в натуральному вираженні, %
23. Співвідношення вітчизняних і зарубіжних виробників на ринку підгузників України станом на 2011 р., %
24. Структурування операторів на ринку підгузників України за географічною ознакою на 2011 р.
25. Карта стратегічних груп виробників підгузників в розрізі ТМ на українському ринку за результатами 4 міс. 2012 р.
26. Долі ринку основних операторів ринку підгузників в розрізі ТМ в 2010-2012 рр., в натуральному вираженні, %
27. Динаміка експорту підгузників в 2008-2012 рр., в натуральному вираженні, тонн
28. Динаміка експорту підгузників в 2008-2012 рр., в грошовому вираженні, тис. грн.
29. Структура експорту підгузників в розрізі ТМ в 2010-2012 рр., в натуральному вираженні, %
30. Структура експорту підгузників в розрізі ТМ в 2010-2012 рр., в грошовому вираженні, %
31. Регіональная структура експорту підгузників в 2011 р., в натуральному і грошовому вираженні, %
32. Регіональная структура експорту підгузників за підсумками 4 міс. 2012 р., в натуральному і грошовому вираженні, %
33. Динаміка імпорту підгузників в 2008-2012 рр., в натуральному вираженні, тонн
34. Динаміка імпорту підгузників в 2008-2012 рр., в грошовому вираженні, тис. грн.
35. Структура імпорту підгузників в розрізі ТМ в 2010-2012 рр., в натуральному вираженні, %
36. Структура імпорту підгузників в розрізі ТМ в 2010-2012 рр., в грошовому вираженні, %
37. Регіональная структура імпорту підгузників в 2011 р., в натуральному та грошовому вираженні, %
38. Регіональная структура імпорту підгузників за підсумками 4 міс. 2012 р., в натуральному та грошовому вираженні, %
39. Динаміка імпортних цін підгузників в 2008-2012 рр., в натуральному вираженні, грн./шт.
40. Динаміка експортних цін підгузників в 2008-2012 рр., в натуральному вираженні, грн./шт.
41. Чинники впливу на вибір підгузків на українському ринку, %
42. Критерії вибору підгузників на українському ринку, %
43. Рейтинг ТМ дитячих підгузників на українському ринку в 2011 р.
44. Структурування активних користувачів підгузників в 2011 р., %
45. Структурування споживачів підгузників залежно від частоти використання за 2011 р., %
46. Структурування споживачів підгузників залежно від цінових переваг за 2011 р., %
47. Структурування споживачів залежно від важливості для них країни-виробника підгузників в 2011 р., %
48. Структурування споживачів залежно від статі і віку в 2012 р., %
49. Структурування споживачів залежно від співвідношення міського та сільського населення у віці до 2 років в 2012 р., %
50. Регіональне споживання підгузників в мережі аптек по Україні станом на 2011 р., %
51. Регіональне розподілення цільової аудиторії споживачів (діти до 2 років, міське населення) по Україні станом на 2011 р., %
52. Розподіл каналів збуту підгузників на українському ринку, %
53. Прогнозні дані по ємності ринку підгузників в Україні в 2012-2015 рр., в натуральному вираженні, тонн