783

Журнал «Корреспондент» і компанія Pro-Consulting в рамках спільного проекту «Весь український бізнес» підготували карту ринку українського металу

 Журнал Корреспондент і компанія Pro-Consulting продовжують реалізацію спільного проекту Весь український бізнес. Хто стоїть за найбільшими українськими компаніями в різних галузях, яке місце вони займають у вітчизняній економіці – кожен місяць ми розповідаємо про ситуацію на конкретному ринку.

У цьому номері – інформація про металургійний ринок. Нинішня обстановка в країні безпосередньо зачіпає ряд великих підприємств галузі, між тим вона продовжує залишатися однією з ключових в українській економіці. Прогнози сьогодні робити непросто, але основні чинники ринкової кон’юнктури ми все ж спробували виділити. Становище на ринку та його перспективи коментує Олександр Ткачов, начальник відділу інвестиційного аналізу аналітичного департаменту компанії Pro-Consulting.

«За час свого існування галузі довелося пройти важкі випробування, у ході яких вона втратила вагому частину виробничих потужностей і деякі ринки збуту. Проте поточний рівень металургійного виробництва на одну особу населення в Україні перевершує показники багатьох конкурентів, наближаючись до рівня світових металургійних держав – 640 кг / особу.

Наразі металургійна галузь переживає не найкращі часи, зважаючи на виникнення ряду факторів. До них належать зниження світового попиту на кінцеву продукцію, нестача фінансування для активної технологічної модернізації та зменшення частки енергоносіїв у собівартості виробництва. Проблеми галузі – суттєва залежність від експорту і, власне, підвищення конкуренції на ринках збуту.

На зовнішніх ринках реалізується близько 80% продукції вітчизняних металургійних підприємств, що значно підвищує ризики ведення бізнесу в цій галузі. Обсяг внутрішнього ринку металургії в останні роки знаходиться в інтервалі від 7,8 млн до 8,3 млн тонн. І це не межа, оскільки в середньому завантаження потужностей становить близько 70%.

Кон’юнктура світового ринку металу до недавнього часу була негативною: внаслідок загальносвітового уповільнення економічного розвитку попит на метал в 2011–2013 роках скорочувався. Відповідно, ціни на продукцію також перебували на низькому рівні. Проте починаючи з другої половини 2013 року в світі спостерігалося поліпшення загальної економічної ситуації, що привело до пожвавлення попиту на метал та зростання цін. За підсумками 2014 року очікується збільшення світового попиту на метал, що дозволяє говорити про поліпшення кон’юнктури на зовнішніх ринках для українських металургійних підприємств.

Головними конкурентними перевагами вітчизняних металургійних підприємств є наявність потужної сировинної бази, вертикальна інтеграція основних гравців, зручна логістика для поставок продукції на великі ринки збуту - до Росії, країн ЄС, Близького Сходу й Африки.

До сильних сторін належать також інші чинники – розвинена структура залізничного та морського транспорту, висока концентрація виробництва і наявність необхідної кількості металургійних потужностей».

Як вже писав Корреспондент, головні принципи формування списку операторів того чи іншого ринку в проекті Весь український бізнес – максимальна достовірність, яка підтверджується аналізом кількох альтернативних джерел, системність, точність, об’єктивність та оперативність. Дані є офіційними та базуються на звітності компаній перед різними контролюючими органами. Ураховуючи поточну ринкову ситуацію і доступність інформації, в переліку відомостей можливі коректування.

Число аналізованих операторів залежить від ступеня монополізації та концентрації ринку і може варіювати залежно від специфіки досліджуваного напряму.

karta-rynka-ukrainskogo-metalla.jpg

Дата публікації в журналі  – 15.08.14

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами