Не відстає і Subway, найбільший виробник сендвічів у світі, який планує відкрити перший ресторан в Україні до кінця цього року.
Поява цих фаст-фуд мереж, разом з новими великомасштабними проектами американських енергетичних гігантів, можуть принести в Україну нову хвилю американських інвестицій.
Експерти та учасники ринку підтверджують, що Україна є метою для подальшого розширення, незважаючи на несприятливий інвестиційний клімат. Крім того, американським мережам швидкого обслуговування потрібні нові ринки, оскільки вони досягають точки насичення в сусідніх країнах.
«Не думаю, що в економічному кліматі щось змінилося. Може, збільшилася кількість людей і західних брендів тут, але це краще для нас», - розповів у телефонному інтерв'ю Джон Оуен, президент Subway Russia Service Company.
«Я думаю, що цей ринок - фантастична можливість для нас», сказав він.
Ресторанний бізнес в Україні щороку зростає на 15-20 відсотків, за даними компанії Pro-Consulting. Місткість ринку склала близько $ 3 млрд у 2012 році.
Олександр Соколов, директор аналітичного департаменту Pro-Consulting, вважає, що фаст-фуд займає чверть цього ринку, або близько $ 750 мільйонів.
Соколов вважає, що споживання фаст-фуду в Україну збільшується у міру того, як країна виходить з економічної кризи 2008-2009 років. За його словами, в Києві попит досягає тільки 50-60%, в той час як в інших регіонах цей показник ще нижчий - близько 30 відсотків.
Андрій Лук'яненко, старший директор з розвитку бізнесу McDonald `s в Україні, говорить, що ринок фаст-фуду має потенціал для 100% зростання в наступні п'ять років.
«Так що не дивно, що нові гравці приїжджають сюди», каже він.
Протягом багатьох років, мережі швидкого харчування уникали український ринок, приділяючи увагу Польщі та Росії, за винятком McDonald `s, який приїхав до України в 1997 році. Навіть менш великі сусіди України - Румунія та Угорщина - можуть похвалитися значнішою присутністю брендів.
«Компанії оцінювали рівень прозорості бізнес-клімату та економіки в країні, і Україна серйозно програвала в порівнянні зі своїми сусідами, тому й не розглядалася як привабливий ринок для розширення, - вважає Соколов. - Але все змінилося після того, як інші ринки перейшли на стадію насичення ».
Хорхе Зукоскі, президент Американської торговельної палати в Україні, каже, що у зв'язку з такими проблемами, як слабке верховенство закону і відсутність гарантії контракту, успішних франчайзингових проектів було дуже мало.
Тим не менш, McDonald's є вражаючим прикладом для новачків. 7 з 75 українських ресторанів потрапили в топ-100 в світі за кількістю відвідувачів у 2012 році. Ресторан, що розташований недалеко від залізничного вокзалу, став другим за відвідуваністю в світі.
Лук'яненко зазначив, що в 2013 році відкриється п'ять нових McDonald's і три нових McCafe. Також, він не вважає, що варто очікувати великого напливу конкурентів, «у зв'язку з новою хвилею економічної кризи і ситуацією всередині країни».
Галузеві експерти кажуть, що інша причина неспішних темпів мереж - це час на пошук партнера, який відповідає вимогам бренду і готовий заплатити від $ 700 000 до $ 1 млн за франшизу.
«Ми не говоримо про кіоски на вулиці, ми говоримо про системний підхід. Це вимагає набагато більше часу», сказав Кривоніс з Української асоціації франчайзингу. Він прогнозує збільшення кількості переговорів у короткостроковій перспективі, але не обов'язково прихід нових ресторанів і брендів - незважаючи на те, що українці їх чекають.
Січневе опитування GFK-Україна у великих містах показало, що 50 % людей чекають появи Pizza Hut, майже 40% хочуть пити каву Starbucks і близько 39 % - за Burger King.
Але Зукоскі каже, їм доведеться обійтися без них - принаймні, зараз.
«Незважаючи на те, що Україна є великим ринком із зростаючою споживчої базою, ми не побачимо швидкого збільшення присутності брендів, поки міжнародні франчайзери не відчуватимуть себе настільки комфортно, щоб захистити глобальну цілісність бренду в Україні».
Джерело: KyivPost