Не дарма соціологи відзначають, що транспорт - це кровоносна система міста. Нині важко уявити собі активне життя без транспорту. Адже багато в чому сучасний життєвий ритм зобов'язаний саме альтернативним засобам пересування. Якби ми все ще ходили пішки з міста до міста, не було б ні офісів, ні гарячих турів, ні блокнотів, заповнених розкладами зустрічей.
Ринок перевезень можна умовно розділити на два сегменти: громадський транспорт для пересування в межах міста і транспорт для пересування на більш далекі відстані.
До громадського транспорту належать трамваї, тролейбуси, автобуси, метрополітен, маршрутні таксі, що взаємно доповнюють одне одного. Проте, не зважаючи на це, багато транспортних маршрутів потребують подовження, а для деяких видів транспорту необхідно вводити нові окремі маршрути. При розрахунку маршрутів, звичайно, необхідно враховувати навантаження в різні відрізки часу (особливо в години пік) на дороги та мости. Найтяжче це робити в містах-мільйонниках.
Для прикладу, розглянемо такий вид транспорту як маршрутне таксі. Зрозуміло, за допомогою таких перевезення наповнюється бюджет бізнесу і пасажири тоді не залежні від комунальних підприємств, які забезпечують перевезення. Маршрутки дуже зручні для пасажирів тим, що вони: можуть дублювати маршрути іншого громадського транспорту; перевозять унікальними маршрутами (які не можуть забезпечити інші види транспорту); мають короткий інтервал часу очікування; роблять зупинки на вимогу, а тому добираються швидше. Проте, саме через велику кількість машин на маршрутах, доволі часто, в години пік дороги перевантажені і створюються тисняви.
Тролейбуси також мають недоліки: якщо контактна мережа буде знеструмлена, тоді під час проведення ремонту, десятки тролейбусів зупиняться, чим створять і великий потік пасажирів на інші види транспорту і “тягнучку” на дорозі .
Види транспорту, які використовуються для поїздок на далекі відстані, менш стихійні, ніж міський транспорт. Квитки тут купують заздалегідь, так як такі поїздки зазвичай пов'язані з подорожами з метою відпочинку чи з відрядженнями. Звичні автобуси змінюють свій функціонал і стають комфортабельними для перевезень на далекі відстані. Автобуси і буси стали непоганою альтернативою поїздам і сьогодні вони курсують практично в усі міста України. Адже можна пізніше вирішити і спланувати поїздку, до того ж, час поїздки істотно зменшується.
Якщо говорити про динаміку ринку пасажирських перевезень, то слід порівняти тенденції ринку упродовж
кількох років. Як і ціни на пальне, ціни на проїзд у всіх видах транспорту істотно зросли. Позначилося це й на кількості пасажирів, яких перевозив той чи інший вид транспорту. У 2013 році обсяг пасажирських перевезень склав 6620 млн осіб, і вже в 2014-му ця кількість зменшилася на 10,9% (5899,5 млн пас). У 2015 році тенденція зниження обсягів перевезень збереглася: мінус 12,3% - 5175,7 млн пас. Порівнюючи 5 місяців 2015 року зі тим же періодом 2016-го, ми відзначимо чергове зниження обсягів (-6,6%) і 2184,3 млн пас проти 2039,1 млн пас.
Об'єм пасажирських перевезень в Україні в 2013 — 5 міс. 2016 р., натуральне вираження, млн пас
Для того, щоб дізнатися про пасажирів та їхні потреби більше, Ви можете замовити маркетингове дослідження ринку пасажирських перевезень.