1983

Аналітики компанії Pro-Consulting підготували дослідження ринку соку України

sokolov_s.jpgКількість українців, які стежать за своїм здоров'ям, а відповідно - і за складом всіх продуктів харчування, зростає з року в рік. Тому склад і смак соку - визначальні фактори, які впливають на вибір потенційного споживача. Різницю в якості соків, які вироблялися 20-30 років тому і зараз можна легко визначити по терміну їх придатності: якщо соки радянського виробництва могли перебувати у відкритому стані близько 2 днів, то в наш час, завдяки смаковим добавкам, які стали невід'ємною частиною практично будь-якого напою - більше 2 тижнів.

Розглядаючи загальну структуру солодких безалкогольних напоїв в Україні, варто акцентувати увагу на долі ринку, яку займають мінеральні води. У минулі роки ємність цього ринку поступалася солодким газованим напоям, проте в 2012 році цей сектор має найбільшу частку ринку - 38,6%. Солодкі газовані напої займають 37,7% загальної частки ринку, а соки - всього 20%. На квасові напої доводиться найменша частка - 3,7% (пояснюється яскраво вираженою сезонністю його споживання).

Загальна структура ринку безалкогольних напоїв України за підсумками 2012 року, в натуральному вираженні,%
juice1.jpg

Насиченість ринку соків, а також високі вимоги українського споживача призвели до того, що переконати покупця придбати продукт тієї чи іншої ТМ стає все складніше. Тому виробники активно взялися за збільшення асортиментного ряду. Тим часом поява численних смакових новинок з часом призводить до зворотного процесу - оптимізації асортименту. Така тенденція вже не перший рік спостерігається на світовому ринку.

Особливість вітчизняного ринку соків - повне домінування національного виробника. Імпортовані соки на полицях магазинів (переважно російського, іспанського, італійського походження) - явище рідкісне. У той же час обсяги експорту досить високі, що свідчить про затребуваність українського продукту за кордоном.

Якщо розглядати структуру виробництва соків в Україні на душу населення за останні роки, то яскраво виділяється 2007 рік, оскільки саме в цей період спостерігалася максимальна кількість виробленого соку на одну людину-9,6 л. соку.

У кризові 2008-2009 роки, українське виробництво соку скоротилося на 34% через складну ринкову ситуацію. За підсумками 2010-2012 рр.., обсяги випущеного продукту не змогли вийти на показники 2007 року. На ринку відбувається зростання обсягів продажів в середньому сегменті і сегменті преміум, а також зниження споживання продукції економ-сегмента.

У 2010 році спостерігався позитивний темп приросту виробництва соку - 6,3%, при цьому 6,7 л припадало на душу населення. У наступні роки описувані показники залишалися приблизно на одному рівні.

Виробництво соку в Україні на душу населення в натуральному вираженні, за підсумками 2006-2012 рр.., л
juice2.jpg

На даний момент можна говорити про, так звану, консолідацію споживчих переваг, яка веде до зменшення асортиментного ряду. Для стабільних продажів виробникам необхідно мати яскраву і зручну упаковку, яку легко запам'ятати. Крім іншого, необхідно враховувати фактор сезонного споживання продукції, який, до речі, відрізняється від сезонності ринку вод.

До чинників, які негативно впливатимуть на розвиток ринку в Україні, можна віднести демографічний фактор (скорочення населення) та економічний (відносно невисокі доходи населення порівняно з іншими країнами Європи).

Цей аналіз дозволяє простежити основні тенденції розвитку досліджуваного ринку, а також дізнатися про перспективи його розвитку на найближчі роки. Аналітичне дослідження від Pro-Consulting допоможе Вам не тільки грамотно спланувати свій бізнес, але й уникнути помилок надалі і прийняти найбільш ефективні рішення.

Ознайомитися з повним описом і структурою дослідження Ви можете за наступним посиланням: http://pro-consulting.ua/projects/128104-issledovanie-rynka-soka-ukrainy-2013-god.html 
дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами