Анотація до аналізу ринку:
Огляд тютюнової галузі України, сформований аналітиками компанії Pro-Consulting, містить загальну інформацію по ринку за період 2009–2013 рр. Ситуація на ринку значною мірою зумовлена активною антитютюновою компанією, що проводиться останнім часом в Україні. Поступове скорочення кількості курців призвело до зниження обсягу ринку в цілому. А оскільки значна частина продукції, представленої на ринку, має українське походження (92,8% у 2013 р.), таке зменшення ємності ринку є неминучим наслідком падіння характеристик вітчизняного виробництва, оскільки показники зовнішньоекономічної діяльності менш істотні. Важливо зазначити, що українські сигарети користуються попитом на закордонних ринках. Показники експорту демонструють стійке зростання, проте його темпи залежать від їх форми вираження: приріст натуральних за аналізований період склав 71,94%, а грошових – 46,86% (у млн дол. США) і 50,8% (у млн грн). У географічній структурі експорту лідирує Грузія, її частки в натуральному і грошовому потоці складають 32,6% і 29,4% відповідно. Натуральні показники Молдови та Азербайджану практично однакові, водночас грошові відрізняються істотніше, що свідчить про більш високу ціну сигарет, що надходять до Азербайджану. Досліджено питання споживання продукції у розрізах статевовікової структури, тривалості споживання та кількістю спожитих сигарет на добу. За останнім аспектом цікаво зазначити приблизно рівні показники (близько 36%) для осіб, які споживають 6–10 штук і 16–20 штук сигарет щодня. Український ринок сигарет дуже концентрований, третину його утримує ПрАТ «Філіп Морріс Україна», а далі йде ПАТ «Джей Ті Інтернешнл Україна», частка ринку якого на 10,8 п. п. менше. Огляд завершують результати прогнозування на середньострокову перспективу (2014–2016 рр.), згідно з якими сформовані тенденції до скорочення натуральних показників ємності ринку будуть наростати. Очікується, що за три роки ринок сигарет скоротиться на 18,5 млрд шт., що відповідає зниженню практично на чверть значення ємності в 2013 р.
Детальний зміст:
1. Баланс ринку
2. Виробництво
3. Зовнішня торгівля
4. Структура ринку
5. Споживання продукції
6. Основні гравці на ринку
7. Прогнози розвитку ринку
Перелік таблиць:
1. Динаміка розвитку ринку сигарет в Україні за 2009–2013 рр. у натуральному вираженні, млрд шт.
2. Динаміка експорту сигарет із України за 2009–2013 рр. у натуральному і грошовому вираженнях
3. Динаміка імпорту сигарет до України за 2009–2013 рр. у натуральному і грошовому вираженнях
4. Динаміка обсягів виробництва найбільших гравців на ринку сигарет України за підсумками 2010–2012 рр. у натуральному вираженні, млн шт.
Перелік графіків і діаграм:
1. Динаміка розвитку ринку сигарет в Україні за 2009–2013 рр. у натуральному вираженні, млрд шт.
2. Динаміка виробництва сигарет в Україні за 2009–2013 рр. у натуральному вираженні, млрд шт.
3. Географічна структура експорту сигарет із України за підсумками 2013 р. у натуральному (млрд шт.) і грошовому (млн дол. США) вираженнях
4. Географічна структура імпорту сигарет до України за підсумками 2013 р. у натуральному (млрд шт.) і грошовому (млн дол. США) вираженнях
5. Структура виробництва сигарет в Україні у розрізі видів за 2009–2013 рр. у натуральному вираженні, %
6. Структура ринку сигарет в Україні у розрізі походження продукції за підсумками 2013 р. у натуральному вираженні (млрд шт.), %
7. Сегментація споживчої аудиторії тютюнової продукції в Україні за підсумками 2013 р., %
8. Розподіл споживання сигарет (населення, що курить) у розрізі тривалості куріння, років
9. Розподіл споживання сигарет населення віком від 12 і старше за кількістю викурених сигарет за добу
10. Частки найбільших операторів ринку сигарет на ринку України станом на початок 2013 р. у натуральному вираженні, %
11. Прогнозні показники розвитку ринку сигарет в Україні на 2014–2016 рр. у натуральному вираженні, млрд шт.