| Дата підготовки: | Серпень 2025 року |
| Кількість сторінок: | 33, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
| Графіків і діаграм: | 12 |
| Таблиць: | 23 |
| Спосіб оплати: | передоплата |
| Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
| Мова звіту: | українська, російська, англійська |




Аналітиками Pro-Consulting було проведене дослідження ринку залізничної техніки в Україні протягом 2017-1 пол. 2025 рр. Ринок залізничної техніки в Україні у 2017-2021 рр., демонстрував помірну динаміку розвитку. Оновлення рухомого складу здійснювалося в основному за рахунок державних програм, які доповнювалися приватними інвестиціями, однак їх обсяг залишався обмеженим. Близько 70% вантажних вагонів вироблялися всередині країни, тоді як у сегменті локомотивів залежність від імпорту була стовідсотковою. Незважаючи на поступове наближення до європейських стандартів, парк техніки залишався значною мірою зношеним, а потреба в інноваціях перевищувала наявні можливості виробників.
У 2022 році початок повномасштабної війни спричинив різкий спад у багатьох сегментах. Пасажирські перевезення скоротилися більш ніж на 50 %, тоді як у вантажному секторі відбулося переформатування пріоритетів. Понад 80 % перевезень були спрямовані на стратегічні та гуманітарні вантажі, що потребувало швидкого ремонту та відновлення техніки. Виробники опинилися в умовах дефіциту комплектуючих та браку кваліфікованої робочої сили, що призвело до зменшення виробничих обсягів у середньому на 40–60 % у порівнянні з довоєнним рівнем.
Протягом 2023-2025 рр., ринок залізничної техніки України поступово адаптувався до нових умов, сформованих війною та зміною логістичних маршрутів. Виробництво вантажних вагонів продемонструвало зростання більш ніж на 70 % порівняно з кризовим 2022 р. Пасажирський сегмент відновлюється значно повільніше, зберігаючи лише близько 20–30 % довоєнних показників, однак його розвиток підтримується державними замовленнями та проєктами міжнародної допомоги. Суттєво зріс попит на запчастини, обсяги продажів яких у грошовому вираженні щороку зростають у середньому на 10 %, що відображає пріоритетність ремонту та продовження експлуатаційного ресурсу техніки. Основними викликами є залежність від імпорту технологій, нестача кадрів та потреба у цифровізації. Водночас спостерігається поступове впровадження інновацій – систем моніторингу технічного стану та цифрових рішень управління перевезеннями.
Попри позитивні зрушення, галузь і надалі залишається вразливою до економічної та безпекової нестабільності, а темпи її відновлення визначатимуться обсягами інвестицій та рівнем інтеграції у міжнародні ринки. У найближчі роки очікується поступове нарощування виробництва, зростання обсягів експорту та активніше залучення іноземних технологій, що має сприяти модернізації рухомого складу та підвищенню конкурентоспроможності української залізничної техніки.
1. Загальна характеристика ринку
1.1. Опис ринку (вступна частина, методології, класифікатори)
1.2. Аналіз тенденцій, що впливали на ринок, як вони проявлялись і на які сегменти впливали; передумови та проблеми розвитку: до 2021 та після початку повномасштабної війни
1.3. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку в натуральних та грошових показниках
1.4. Сегментація і структурування ринку
2. Основні оператори ринку
2.1. Перелік основних операторів ринку і їх структурування
2.3. Ступінь конкуренції і ризики. Факторний аналіз ринкових часток конкурентів
3. Виробництво залізничної техніки в 2017-1 пол. 2025 рр.
3.1. Динаміка виробництва в кількісних показниках
3.2. Динаміка виробництва у вартісних показниках
3.3. Частки внутрішніх виробників
4. Зовнішня торгівля та ЗЕД
4.1. Експорт залізничної техніки з України в 2017- 1 пол. 2025 рр.
4.2. Імпорт залізничної техніки в Україну за 2017- 1 пол. 2025 рр.
5. Ціна і ціноутворення на ринку
5.1. Індекс цін на досліджувані продукти
5.2. Опис факторів, що впливають на формування ціни, структура
6. Аналіз сегменту перевезень залізничним транспортом
6.1. Співставлення динаміки обсягів внутрішніх та міжнародних перевезень різними видами транспорту
6.2. Структура перевезень у розрізі галузей - типових клієнтів ринку залізничних вагонів
7. Висновки. Прогнозні показники ринку
7.1. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку в 2025-2027 рр. за сегментами в двох сценаріях: інтенсифікація бойових дій та зменшення інтенсивності
1. Перелік кодів товарних груп, які були прийняті для аналізу
2. Статистичні показники рухомого складу Укрзалізниці за 2021-2024 рр.
3. Структура парку вагонів станом на 21.01.2022 (УЗ) та кінець 2020 р. (інші власники), од. техніки
4. Оновлення рухомого складу приватними компаніями у 2024 році (відкриті данні), од. техніки
5. Ємність ринку у натуральному виражені, 2017-2024 роки, од. техніки
6. Обсяги реалізації залізничних локомотивів та рухомого складу в Україні в 2017-5 міс. 2025 рр., млн грн.
7. Виробники вагонів пасажирських, спеціалізованих та засобів транспортних для ремонту колій в Україні в 2017-2021 роках в натуральному виражені, одиниць техніки
8. Основні виробники вантажних вагонів та цистерн в Україні станом на 2025 рік
9. Виробники запчастин в Україні в 2017-2022 роках, обсяг реалізації продукції, млн. грн.
10. Основні виробники запчастин в Україні в 2017-2022 роках, обсяг реалізації продукції, млн. грн.
11. Основні параметри оцінки конкурентного середовища на ринку за методикою М. Портера
12. Оцінка конкурентного середовища на ринку вантажних вагонів в Україні
13. Оцінка конкурентного середовища на ринку запчастин в Україні
14. Виробництво залізничної техніки в Україні в розрізі товарних категорій в натуральному виражені, од. та тис. тонн
15. Доходи виробників залізничної техніки усіх видів в Україні та частки ринку компаній за результатами 2024 р.
16. Структура експорту залізничної техніки з України за 2017-6 міс 2025 рр., у грошовому виражені, млн дол.
17. Географія експорту залізничної техніки з України, ТОП-12 країн за 2017-6 міс 2025 рр., у грошовому виражені, млн дол.
18. Структура імпорту залізничної техніки в Україну за 2017-6 міс 2025 рр., у грошовому виражені, млн дол.
19. Географія імпорту залізничної техніки в Україну за 2017-6 міс 2025 рр., у грошовому виражені, млн дол.
20. Динаміка імпортних цін на залізничну техніку, тис дол/од.
21. Динаміка імпортних цін на запасні частини до залізничної техніки, дол/кг
22. Обсяги перевезених вантажів за видами транспорту в Україні за 2017-2024 рр., у натуральному вираженні, млн тонн
23. Обсяги перевезення вантажів залізничним транспортом в Україні за видами вантажів за 2023-2024 рр., млн. тонн
1. Основні виробники вагонів в 2021 році, в натуральному виражені, одиниць техніки
2. Динаміка реалізації залізничної техніки (вагони та локомотиви) в грошовому виражені, млрд грн
3. Динаміка реалізації залізничної техніки (вагони та локомотиви) в грошовому виражені, млрд дол
4. Динаміка експорту залізничної техніки (сумарно за всіма товарними групами) з України за 2017-6 міс. 2025 рр., у грошовому виражені, млн дол.
5. Динаміка імпорту залізничної техніки (сумарно за всіма товарними групами) в Україну за 2017-6 міс. 2025 рр., у грошовому виражені, млн дол.
6. Структура собівартості виробництва залізничної техніки, %
7. Динаміка обсягів вантажних перевезень залізничним транспортом в Україні 2017-2024 рр. в натуральному виражені, млн тонн
8. Порівняння обсягів вантажних перевезень залізничним та автомобільним транспортом в Україні за 2017-2024 рр. в натуральному виражені млн. тонн
9. Вантажні перевезення залізницею за видами сполучення за 2021-2024 рр., млн. тонн
10. Порівняння структури перевезення вантажів залізницею за видами продукції за 2023-2024 рр., у натуральному виражені, %
11. Структура експортних перевезень в Україні за 2024 рік, у натуральному вираженні, %
12. Прогноз обсягів реалізації залізничної техніки в Україні у вартісному вираженні за оптимістичним та песимістичним сценаріями, млрд грн