Дата підготовки: | Жовтень 2022 року |
Кількість сторінок: | 20, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 14 |
Таблиць: | 10 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Компанія Pro-Consulting підготувала аналіз ринку доставки в Молдові в 2021-2022 роках. Ринок поштової доставки в Молдові нестабільний та знаходиться в стані модернізації та певного оновлення. Це виражається в скороченні показників ринку в натуральному вираженні. Економічні кризи та потрясіння, пов’язані з Covid-19 та війною росії в Україні, спричиняють стагнацію та падіння ринку в грошових показниках.
Важливими є тренди цифровізації та розвитку e-commerce, що сприяють зменшенню кількості паперової кореспонденції та збільшенню кількості посилок.
Розвиток бізнесу впливає на експрес-доставку, що в основному використовується компаніями для пересилок необхідних вантажів та доставки товарів.
На ринку домінує національний оператор – Пошта Молдови. Другим головним локальним гравцем є Нова Пошта, що відкрила перші відділення у Молдові лише в 2020 році, але вже зайняла значну частину ринку в грошових та в натуральних показниках. Інші компанії, що присутні на ринку та мають частку більше 10%, орієнтуються в основному на міжнародну доставку та роботу з бізнесом.
Нова Пошта також активно співпрацює з сегментом e-commerce, чого не було помічено в інших операторів. Так, 3/10 основних інтернет-магазинів Молдови пропонують доставку товарів Новою Поштою, а інші не співпрацюють з жодним з операторів, що може бути цікавою можливістю для розширення діяльності поштової компанії.
Сайти головних компаній, що займають найбільші частки ринку, окрім Пошти Молдови та Нової Пошти, не мають калькулятора вартості відправлення, або такий калькулятор працює некоректно. Відповідно, компанія, що прозоро і зрозуміло вказує ціни на свої послуги, а також адекватно налаштовує роботу сайту, буде мати конкурентну перевагу.
Більшість населення Молдови живе в сільській місцевості, що означає, що поштовому оператору буде вигідно мати розгалужену систему відділень по всій країні. Проте більшість економічно активного населення країни концентровано живе в столиці, тому більшість основних операторів ринку мають свої офіси та відділення тільки там. Тим не менш, географічне розширення може стати серйозною конкурентною перевагою.
На ринок виходять нові локальні гравці – 13 нових компаній зареєструвалося в 2021 році.
1. Оцінка обсягу ринку доставки в кількісному та грошовому вираженні (локальний ринок, ринок міжнародних відправлень)
2. Оцінка обясгу ринку за видами відправлень (кореспонденція, посилки, вантажі) та за видами клієнтів B2C, C2C, B2B - оціночно
3. Конкурентне середовище
3.1. Наявність компаній, що надають послуги доставки територією країни (локальна доставка та доставка крос-бордеру)
3.2. Цінова політика конкурентів (середня вартість доставки за видами відправлень - документи, посилки та вантажі)
3.3. Модель надання послуг, наприклад, використовується кур'єрська доставка чи доставка у відділення чи пункти видачі
3.4 Основні послуги, що надаються на ринку доставки
4. Сегментація ринку
4.1. Сегментація за географічним принципом (ТОП-10 найбільших міст з максимальною економічною активністю, середня відстань між цими містами)
4.2. Сегментація за демографічним принципом (коротка характеристика ТОП-10 міст за населенням, середнім віком)
5. Короткі загальні тенденції ринку доставки країни, сформована потреба у послугах доставки серед різних сегментів ринку (В2В, В2С, С2С)
6. Розвиток e-commerce (кількість зареєстрованих інтернет сайтів/порталів і т.д. та кількість реально працюючих) – оцінка. ТОП-10 сайтів у розрізі країн дослідження. Аналіз механіки продажів сегмента e-commerce (передплата/постоплата/інше)
7. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
1. Обсяг ринку поштової доставки в Молдові в 2021-2022 рр. за видами відправлень, в натуральному вираженні, млн. відправлень
2. Частки основних операторів ринку поштової доставки в Молдові в 2021 році, в натуральному вираженні
3. Середня вартість доставки за видами відправлень на ринку поштової доставки в Молдові в 2021 році
4. Середня вартість локальної доставки у основних операторів ринку за видами відправлень, 2022 рік
5. Середня вартість міжнародної доставки (Молдова-Україна) у основних операторів ринку за видами відправлень, 2022 рік
6. Моделі надання послуг, що застосовуються на ринку поштової доставки в Молдові
7. Основні послуги, що надаються на ринку поштової доставки в Молдові
8. Відстань між найбільшими містами Молдови, км
9. Коротка характеристика ТОП-10 міст Молдови за демографічними показниками
10. ТОП-10 локальних сайтів в сегменті e-commerce в Молдові в 2022 році
1. Об'єм ринку поштової доставки в Молдові в 2021-2022 рр., в грошовому вираженні, млн. лей
2. Об'єм ринку поштової доставки в Молдові в 2021-2022 рр., в грошовому вираженні, млн. $
3. Об'єм ринку поштової доставки в Молдові в 2021-2022 рр., в натуральному вираженні, млн. відправлень
4. Сегментація ринку поштової доставки в Молдові в 2021 р. за видами відправлень, в грошовому вираженні, %
5. Сегментація ринку поштової доставки в Молдові за географією відправлень (локальні/міжнародні) в 2021 році, в натуральному вираженні, %
6. Сегментація ринку поштової доставки в Молдові за типом клієнтів (B2B/B2C/C2C) в 2021 році, в натуральному вираженні, % – оцінка
7. Частки основних операторів ринку поштової доставки в Молдові в 2021 році, в грошовому вираженні, %
8. ТОП-10 міст Молдови за кількістю економічно активного населення, чол (перепис 2014 року)
9. Динаміка об’єму ринку міжнародних відправлень в Молдові в 2017-2022 році, в натуральному вираженні, млн. відправлень
10. Динаміка об’єму ринку посилкових та експрес відправлень в Молдові в 2018-2022 році, в натуральному вираженні, млн. відправлень
11. Найбільші об’єми інвестицій серед операторів ринку поштової доставки в Молдові в 2021 році, млн. лей
12. Сегментація ринку доставки в Молдові за кількістю відділень у основних операторів у 2021 році
13. Динаміка структури ринку поштової доставки в Молдові в 2017-2022 році за географією відправлень, в грошовому вираженні, %
14. Динаміка та прогнозні показники об’єму ринку e-commerce в Молдові у 2021-2025 році, в грошовому вираженні, млн. $