Анотація до аналізу ринку:
Аналітиками компанії Pro-Consulting за підсумками вивчення українського ринку безалкогольних напоїв (далі – БАН) підготовлено його огляд. Зазначений документ містить дані щодо покомпонентної ємності ринку за період 2009–2013 рр., згідно з якими показники в натуральному та грошовому вираженні дещо відрізняються аж до зміни тенденцій темпу приросту. Так, якщо натуральні показники ємності ринку за вказаний період у цілому скорочувалися (виняток становить лише 2012 р., коли проведення фінальної стадії чемпіонату Європи з футболу сприяло деякому збільшенню цього показника – на 0,9% до попереднього року), то обсяги роздрібного товарообігу демонстрували постійне зростання, яке у результаті склало 53,6%. Зниження ж натурального показника за цей період становило 9,6%. Найбільш сильне річне скорочення мало місце в 2013 р. на тлі значного зниження обсягів виробництва при деякому зростанні експорту. У регіональному розрізі у внутрішньому споживанні станом на початок 2013 р. лідирував Київ (17,6%), часткові показники Донецької та Дніпропетровської областей приблизно вдвічі нижче, ще три регіони споживають від 5% до 8% БАН в Україні. Популярність українських БАН на зовнішніх ринках зумовила зростання частки експорту в обсязі виробництва від 7,3% до 10,3% за аналізований період. Четвірку провідних країн – споживачів продукції складають Росія, Молдова, Білорусь і Казахстан, їх сумарна частка в експорті перевищила дві третини (67,6%). Показники імпорту невисокі, складають 0,7–1,8% ємності ринку (у натуральному вираженні). 43,7% продукції, що надійшла ззовні на український ринок у 2013 р., має російське походження. Ще по 9–10% імпорту – це поставки з Австрії, Грузії та Швейцарії. За провідними вітчизняними операторами представлені дані щодо обсягів виробництва та ринкової частки. Лідером ринку є ІП «Кока-Кола Беверіджиз Україна Лімітед», частка якої за підсумками 2013 р. становила 20,4% (у натуральних показниках). У підсумковій частині огляду зазначено, що потенціал ринку БАН визначається купівельною спроможністю населення. Тому в поточному році не доводиться чекати на зростання його ємності. Ситуацію може трохи відкоригувати спекотне літо, коли попит на БАН традиційно зростає.
Детальний зміст:
1. Обсяг ринку безалкогольних напоїв
2. Роздрібний товарообіг
3. Внутрішнє виробництво
4. Зовнішньоекономічна діяльність
5. Оператори ринку
6. Висновки і прогнози розвитку напряму
Перелік таблиць:
1. Динаміка обсягу ринку безалкогольних напоїв в Україні за 2009–2013 рр. у натуральному вираженні, млн дал
2. Динаміка роздрібного товарообігу безалкогольних напоїв в Україні за 2009–2013 рр. у грошовому вираженні, млн грн
3. Обсяги виробництва безалкогольних напоїв найбільшими гравцями в Україні за підсумками 2013 р. у натуральному вираженні, тис. дал
4. Динаміка експорту безалкогольних напоїв із України в 2009–2013 рр. у натуральному (млн дал) і грошовому (млн грн) вираженнях
5. Динаміка імпорту безалкогольних напоїв в Україні в 2009–2013 рр. у натуральному (млн дал) і грошовому (млн грн) вираженнях
6. Частки найбільших операторів ринку безалкогольних напоїв України за підсумками 2013 р. у натуральному вираженні, %
Перелік графіків і діаграм:
1. Динаміка обсягу ринку безалкогольних напоїв в Україні за 2009–2013 рр. у натуральному вираженні, млн дал
2. Вплив сезонного чинника на обсяг виробництва безалкогольних напоїв в Україні за підсумками 2012–2013 рр. у натуральному вираженні, млн дал
3. Регіональна структура роздрібного товарообігу безалкогольних напоїв в Україні станом на початок 2013 р. у грошовому вираженні, %
4. Динаміка виробництва безалкогольних напоїв в Україні за 2009–2013 рр. у натуральному вираженні, млн дал
5. Структурування виробництва безалкогольних напоїв в Україні у розрізі товарних категорій станом на 2013 р. у натуральному вираженні, %
6. Географія експорту безалкогольних напоїв із України за підсумками 2013 р. у натуральному вираженні, %
7. Географія імпорту безалкогольних напоїв до України за підсумками 2013 р. у натуральному вираженні, %