Дата підготовки: | Травень 2024 року |
Кількість сторінок: | 5, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 2 |
Таблиць: | 1 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Аналітиками Pro-Consulting було проведено дослідження ринку оптики, що включає таку продукцію як сонцезахисні окуляри, контактні лінзи, окуляри для корекції зору, оптичні прилади, аксесуари і засоби для догляду. В ході аналізу були охарактеризовані основні тенденції розвитку даного ринку в Україні, проаналізовано виробництво, зовнішню та внутрішню торгівлю оптикою та представлено цінову сегментацію на оптичні товари.
Серед загальних факторів, що впливають на ринок оптики, можна виділити наступні:
1. Імпортозалежність. Понад 95% ринку – імпортна продукція, отже, ринок залежить від торгових відносин із країнами-партнерами.
2. Логістика. Залежність від доступності перевезення (митні обмеження, вартість палива).
3. Купівельна спроможність населення. За високої купівельної спроможності зростає попит більш дорогу продукцію.
4. Демографічна ситуація. Зниження рівня населення країни негативно позначається кількості потенційних споживачів.
5. Стан здоров’я населення.
6. Зміни в культурі сприйняття та носіння окулярів.
Основні тенденції ринку оптики сформовані, в основному, споживчими факторами, що склалися через війну в країні. До них відносять:
• поступове відновлення потужностей виробництва окулярів та лінз,
• зростання обсягів постачання товарів для корекції зору та інших видів окулярів, серед яких антиблікові, лижні, комп’ютерні, 3D, для плавання тощо, що можуть використовуватися не тільки у цивільному житті, а й для військових потреб,
• зниження частки сонцезахисних окулярів у 2023 р., що викликано перенасиченням ринку сонцезахисних окулярів у 2022 році ,
• зростання частки тіньового ринку,
• розширення частки ринку українських брендів (серед сектору сонцезахисних окулярів),
• зростання частки електронної комерції.
Після пандемії коронавірусу та повномасштабного вторгнення, незважаючи на складні умови, у 2023 році прослідковується позитивна динаміка відновлення виробництва окулярів та лінз в Україні. За оцінкою, загальний темп приросту по виробництву досліджуваних товарів складав у 2023 році 63 % від попереднього року. Дослідження показало, що ринок оптики в Україні є імпортозалежним, та завдяки налагодженню постачань із-за кордону, обсяг імпорту продукції достатньо зріс та вже перевищив довоєнні показники.
Не зважаючи на війну в країні, прогнозується подальше зростання споживання товарів сектору оптики, часткове повернення українців з-за кордону та відповідно підвищення попиту на окуляри та лінзи.
1. Аналіз тенденцій ринку оптики в Україні
2. Виробництво оптичних товарів в Україні
3. Зовнішня торгівля оптикою в Україні
4. Споживачі і їх уподобання
5. Висновки
1. Обсяг офіційного ринку оптики в Україні у 2021-2023 рр., у вартісному вираженні, млн. грн.
1. Географічна структура імпорту продукції в Україну у 2023 рр., у натуральному вираженні, %
2. Сегментація обсягів ринку оптики в Україні за ціновими сегментами у 2023 р. у вартісному вираженні, %