Анотація до аналізу ринку:
Аналітики компанії Pro-Consulting досліджували ринок легкових шин в Україну. Зазначено, що на ньому присутні практично всі доступні у світі марки легкових шин, виробники яких прагнуть бути присутніми на українському ринку. Представлений комплекс факторів, що впливають на перспективи розвитку вказаного ринку. Шини для легкових автомобілів у структурі вітчизняного шинного виробництва за 9 місяців 2012 р. складають 92,5% у натуральному вираженні. Динаміка ємності ринку в 2008–2012 рр. з виділенням показників виробництва, експорту та імпорту в натуральному і вартісному вираженні демонструє нестійкий характер. При цьому на ринку переважає імпортна продукція (від 62% до 72% за досліджуваний період), яка також на 21–52% (крім 2009 р.) перевищує показники вітчизняного виробництва. Близько половини ринку складає продукція середнього цінового сегмента, однак зростає обсяг преміям сегмента. Вказані популярні ходові розміри шин в Україні для літнього та зимового періодів, при цьому близько трьох чвертей ринку складають шини діаметром R13, R14 і R15, а в сезонному розрізі частка літніх шин у 2011 р. дорівнює 60%. Зазначено, що держава намагається посилити контроль за аналізованим ринком. На висококонсолідованому ринку шин України домінує виробник ПрАТ «Росава» (частка ринку – 26,4% у натуральному і 26,9% у грошовому вираженні) з торговими марками «ROSAVA» і «VALSA». Поданий перелік інших дев’яти найбільших операторів (за даними 2012 р.) із зазначенням їх частки, основних брендів та асортименту, а також виконано структурування за торговим партнерам із зазначенням фінансових результатів за 2011 р. Виконано рейтингування основних виробників і брендів у натуральному та грошовому вираженні. При аналізі показників експорту вказано на зміну напряму потоків продукції ПрАТ «Росава» з Бразилії до Росії. При цьому більше 50% продукції імпортується з Росії, Південної Кореї та Польщі. Розглянуто критерії вибору шин споживачами, їх переваги структуровані в розрізі торгових марок. Указано на перспективність для ринку регіонів з найбільш високою середньою зарплатою. Приділено увагу питанням брендингу та реклами продукції. Результати середньострокового прогнозування свідчать про очікуване збільшення ємності українського ринку шин в 2013–2017 рр. Виконано SWOT-аналіз ринкового спрямування, висвітлені ризики та бар’єри входу на ринок.