Анотація до аналізу ринку:
Досліджуючи український ринок цегли за період 2006–2011 рр., аналітики компанії Pro-Consulting зазначають, що після зростання ємності в докризовий період стався обвал показників у 2009 р. і за минулий після цього час ситуація у виробництві тільки погіршилася. Однак за підсумками січня 2012 р. очікується підвищення попиту на продукцію, зважаючи на відновлення відкладеного будівництва й поліпшення ситуації в Росії та Казахстані, що стимулює експорт. Виділено два сегменти ринку – силікатна і керамічна цегла. У період призупинення активної діяльності ряд операторів здійснив заходи з модернізації виробництва: переведення печей на вугілля та інші альтернативні види палива, інші вдосконалення технологічного процесу. Однак деякі підприємства припинили діяльність через неможливість обслуговувати кредити. Представлені основні гравці ринку із зазначенням їх ринкової частки за 2010–2011 рр. Як тенденції ринку зазначені впровадження інноваційної продукції та збільшення важливості територіальної близькості виробничих потужностей цегельних заводів і споживачів продукції (як фактора скорочення транспортних витрат). Показники зовнішньоекономічної діяльності невеликі порівняно з виробництвом: експорт становить близько 4%, імпорт – до 1%. У 2011 р. 72,4% керамічної цегли придбав Казахстан. Імпортується переважно дорога лицьова цегла з Польщі (44,5%) і Німеччини (28,9%). Зазначена зміна переваг споживачів щодо використовуваних будівельних матеріалів, зумовлена перевагами будівельних блоків із пористих та інших бетонів. Коротенько розглянуті процеси ціноутворення і зазначені чинники зростання цін на керамічну цеглу. Висвітлено основні проблеми ринку цегли в Україні, серед яких високий знос устаткування, зростання цін на енергоносії, зміна технологій у будівництві та ін. Спрогнозовано загострення конкуренції на внутрішньому ринку, а також погіршення ситуації з експортом у зв’язку з жорсткістю митних правил у країнах СНД.
Детальний зміст:
1. Обсяг виробництва цегли на українському ринку
2. Аналіз конкуренції на українському ринку цегли
3. Зовнішня торгівля на українському ринку цегли
4. Переваги споживачів
5. Цінова політика на ринку цегли
6. Основні проблеми ринку
7. Прогнозні показники розвитку українського ринку цегли
Перелік графіків і діаграм:
1. Динаміка обсягу виробництва будівельної цегли на українському ринку в 2006–2011 рр. у натуральному вираженні, млн шт.
2. Основні гравці на ринку керамічного граніту в 2010–2011 рр. у натуральному вираженні, %
3. Динаміка експорту-імпорту будівельної цегли їх кераміки в 2006–2011 рр. у натуральному вираженні, млн шт.
4. Географічна структура експорту-імпорту будівельної цегли з кераміки в 2011 р. на українському ринку, % у натуральному вираженні