Анотація до аналізу ринку:
Аналітики компанії Pro-Consulting, досліджуючи показники тютюнового ринку України, відзначають істотне скорочення ємності ринку (майже на третину в порівнянні з даними за 2008 рік у натуральному вираженні), яке супроводжувалося збільшенням частки нелегальної тютюнової продукції (контрабанди). При цьому кількість курців в Україні досить значне. Всього в країні налічується близько 9 мільйонів активних курців, які складають третину всього працездатного населення країни; курять кожен другий чоловік і кожна п’ята жінка. Україна посідає 17 місце в списку країн – лідерів за кількістю курців. На українському ринку тютюну переважає продукція вітчизняного виробництва, її частка зберігається на рівні 95–96%. Що стосується зовнішньоекономічних операцій на ринку сигарет, то має місце коливальний характер обсягу експортованої продукції при збереженні в цілому стійкого зростання імпорту як у натуральному, так і в грошовому вираженні. При цьому в географічній структурі експорту сигарет переважають Молдова і Грузія (разом близько двох третин ринку), а імпорту – Росія (приблизно з такою ж часткою ринку). Зазначено, що український ринок тютюнових виробів ділять між собою 4 головні гравці, що займають в цілому 95% ринку, лідером серед яких є Philip Morris Україна. Представлено структуру споживання сигарет у розрізі статі, частоти куріння, віку. Розглянуто цінову політику на вітчизняному тютюновому ринку. Вказано на ймовірність подальшого збільшення частки нелегальної продукції, що пов’язано із введенням нових ставок акцизу на цигарки. Виконано прогнозування ємності досліджуваного ринку в натуральних показниках, що свідчить про очікуване зниження абсолютних даних при практично незмінних темпах спадання ємності ринку.
Детальний зміст:
1. Баланс ринку
2. Структура ринку
3. Основні гравці на ринку
4. Споживання
5. Цінова політика
6. Прогнози розвитку ринк
Перелік таблиць:
1. Індекси цін на сигарети в Україні за підсумками 2009–2012 рр.
Перелік графіків і діаграм:
1. Динаміка ємності ринку сигарет України у 2007–2012 рр. у натуральному вираженні, млрд. шт., %
2. Структура ринку сигарет в Україні за походженням продукції (імпортна/вітчизняна) у 2008–2012 рр. у натуральному вираженні, %
3. Динаміка імпорту й експорту сигарет на українському ринку за підсумками 2009–2012 рр. у натуральному вираженні, тис. тонн, %
4. Динаміка імпорту й експорту сигарет на українському ринку за підсумками 2009–2012 рр. у грошовому вираженні, млн. грн., %
5. Географічна структура експорту сигарет з України у 2012 р. в натуральному вираженні, %
6. Географічна структура імпорту сигарет з України у 2012 р. в натуральному вираженні, %
7. Частка основних операторів ринку сигарет в Україні у 2012 р. в натуральному вираженні, %
8. Регіональна структура споживання сигарет в Україні станом на 2012 р. у грошовому вираженні, %
9. Структура продажів тютюнових виробів через торгову мережу та мережу ресторанного господарства в Україні за підсумками 2008–2011 рр. у натуральному вираженні (млрд. шт.)
10. Структура українського населення залежно від способу життя за підсумками 2012 р., %
11. Структура споживання сигарет в Україні за підсумками 2012 р., %
12. Структура споживання сигарет залежно від статевої ознаки за підсумками 2012 р., %
13. Структура споживання сигарет залежно від віку за підсумками 2012 р., %
14. Структура грошових витрат споживачів на тютюнові вироби в Україні за підсумками 2011 р. в грошовому вираженні, грн.
15. Основні причини, що спонукають українців почати курити, %
16. Динаміка середньої експортної ціни на сигарети в Україні за підсумками 2009–2012 рр., грн./шт.
17. Динаміка середньої імпортної ціни на сигарети в Україні за підсумками 2009–2012 рр., грн./шт.
18. Прогноз ринку сигарет України на 2013–2016 рр., млрд. шт.