2007 року обсяг українського ринку офісних паперів становив близько 82 тисяч тонн. З них імпортовано – 75870 тонн, вироблено у країні з ввезеного в рулонах імпортного паперу - 5,8-6 тис. тонн. У фінансовому вираженні обсяг лише ринку імпортного паперу становив 392'064'400 грн. Незважаючи на скромне споживання офісного паперу на одну особу - як і менше двох кілограмів на рік - наш ринок продовжує зростати як у кількісному, так і в якісному вираженні. Приріст ринку імпортного офісного паперу у 2007 році становив 10,5%. 2007 ознаменувався сильним дефіцитом паперу в першій половині року. Це призвело до значного зростання цін, яке також було підкріплено підвищенням цін заводами-виробниками. У другій половині 2007 року, навпаки, було відзначено величезний надлишок паперу. На паперовому ринку відбувалася одна із найжорсткіших за останні 10 років цінова війна. Фахівці зазначають, що зараз ситуація стабілізувалася - попит і пропозиція врівноважені. Але при цьому уточнюють, що на паперовому ринку часто виникає дисбаланс.

Споживання паперу, в тому числі і офісного, зростає у світі такими темпами, що можна говорити не про бум, а про супербум. Який зв'язок між зростанням споживання паперу та тотальною комп'ютеризацією? Фахівці стверджують, що роздруковується майже кожен третій лист, надісланий електронною поштою, незалежно від його важливості. Це призводить до споживання 115 мільярдів аркушів паперу у всьому світі. Звісно, ​​є й інші причини паперового буму. Це стрімке зростання економіки та збільшення чисельності населення країн Азії — саме там, як передбачається, ринок буде найрозвиненішим. Наразі найбільшим споживачем паперу визнано США. Україна у світовому списку посідає одне з останніх місць.

Найбільшого прибутку українським оптовикам приносять прямі продажі, але й від дистрибуції ніхто не відмовляється. Адже чим більше бажаючих купити – тим вищий прибуток. Серед своїх каналів збуту наші експерти називають корпоративних клієнтів, кінцевих споживачів, мережі та дрібний опт. До речі, саме на прямих продажах заробляють найбільші європейські трейдери. Свої мережі, які забезпечують їм великі обсяги продажів, лідери європейського ринку будували десятиліттями. Нині вони можуть дозволити собі придбати безпосередньо у виробників цікаві для останніх обсяги паперу і, що важливо, продавати їх під власними ТМ. А це – додатковий прибуток.

Упродовж кількох років ціна пачки офісного паперу в Україні залишалася стабільною. За цей час відбулося кілька підвищень цін на целюлозу, енергоносії та й вартість праці в цивілізованому світі зростає з кожним роком. У 2006 році виробники та постачальники офісних паперів сказали "вистачить", і це стало сюрпризом не тільки для споживачів, а й для гравців ринку. Наприкінці року склади постачальників спорожніли, а середня ціна пачки паперу формату А4 зросла із 17 до 24 грн. Але святе місце порожнім не буває – до березня 2007 року папір з'явився у достатній кількості, і ціни знову поповзли вниз.

Дуже конкурентний початок року спричинив те, що папери преміум-класу сильно постраждали, оскільки різниця в ціні між А та С класами була дуже великою. До кінця року ситуація покращала. У С-класі попит та пропозиція вирівнялися. Компанії були змушені диверсифікувати свої закупівлі, і зараз вони намагаються забезпечити продаж не лише С-класу, а й В, і А-класів. У зв'язку з дуже теплим початком зими в Росії лісозаготівельні комбінати були не в змозі забезпечити лісовий баланс деревини. Відсутність необхідних обсягів целюлози призвела до різкого зростання вартості сировини. Також, до початку грудня багато виробників не змогли повною мірою задовольнити запити на постачання паперу в Україну у зв'язку із суттєвим зростанням попиту в Європі. Все це призвело до обмеження потоку паперу на український ринок, що спричинило зростання цін у імпортерів.

Упродовж кількох років ціна пачки офісного паперу в Україні залишалася стабільною. За цей час відбулося кілька підвищень цін на целюлозу, енергоносії та й вартість праці в цивілізованому світі зростає з кожним роком. У 2006 році виробники та постачальники офісних паперів сказали достатньо, і це стало сюрпризом не тільки для споживачів, але і для гравців ринку.

Надзвичайно тепла зима, планове скорочення виробничих потужностей виробниками та ціновий дисбаланс між українським та зарубіжними ринками офісних паперів – це лише верхівка айсбергу, який спричинив дефіцит паперу в Україні. В оцінці минулого року думки операторів українського ринку розійшлися. Для одних він був чи не найскладнішим за останні кілька років, а для інших став роком позитивних змін. Так чи інакше, 2006 року ринок офісних паперів продовжував інтенсивно розвиватися і його загальний обсяг становив 68600 тонн. Приріст ринку не досяг навіть 10%, зупинившись на позначці 9,2%. При цьому споживання офісного паперу в Україні залишається дуже низьким та не сягає 1,5 кг на душу населення. Для порівняння – у Росії цей показник перевищує 2,5 кг, а в Європейському Союзі – 14 кг. До заповітної планки в 14 кг український ринок офісних паперів навряд чи наблизиться - рівень життя не той, хоча 6 кг на одного українського громадянина оператори не вважають такою надхмарною цифрою.

Некрейдований папір для офсетного друку по праву вважається найбільш затребуваним поліграфічним «витратником». Ступінь її популярності варіюється від звично-ажіотажної до кинджально-гострої.

Починаючи роботу над цим матеріалом, ми й припустити не могли, що тема кольорових форматних паперів викличе такий резонанс у наших читачів. Оскільки до редакції надійшло багато дзвінків, вирішили провести невелике додаткове дослідження. Зокрема, як з'ясувалося, наші експерти подали не зовсім коректну інформацію про папір SinarSpectra, а конкретніше про положення, яке він займає на ринку та його технічні характеристики. Тому ми звернулися до представників цієї ТМ в Україні – компанії "КанцОптТорг", які люб'язно погодилися надати нам додаткову інформацію про цей продукт. Думаю, не варто багато міркувати – дані, надані компанією "КанцОптТорг", говорять самі за себе.

Попит має всі причини зміститися у бік сегментованого паперу. До 2004-2005 років. 80% фотокамер будуть цифровими. Відповідно, під них потрібний якісний папір для друку цифрових фотокарток будинку. Істотно зросте парк струменевих принтерів, які зараз коштують лише $200, завдяки власникам домашніх комп'ютерів. Обсяг споживання офісного паперу минулого року в Україні становив 30 тис. т (з них 13 тис. т формату А4), зокрема імпорт – 28 тис.т. Основний потік офісного паперу надходить із Росії, Польщі та Словаччини.

Зв'язатися з нами