Анотація до аналізу ринку:
У рамках дослідження українського ринку продуктів ентерального харчування (ЕХ) фахівцями Компанії Pro-Consulting були детально вивчені такі питання: особливості харчування пацієнтів при неможливості приймати їжу звичайним шляхом; переваги використання збалансованих сумішей для ЕХ; ситуація в охороні здоров’я, а саме дані щодо кількості операцій усього і на 100 000 чоловік (за типом операцій), кількість людей, хворих на рак, число госпіталізованих тощо. Виділено сегменти ринку – рідкі та сухі суміші (останні домінують на ринку). Зазначено, що ринок ЕХ в Україні не насичений, недостатньо розвинений і формується на основі імпортних поставок. Розглянуто асортимент сумішей, особливу увагу приділено збалансованим стандартним полімерним сумішам. Оцінена реальна і потенційна ємності ринку. Перша – як фактичний обсяг імпортованої продукції, при цьому за даними 2011 р. зазначено її скорочення приблизно в 3,5 раза до минулорічного показника. Друга розраховується на основі кількості пацієнтів, яким призначається зондове харчування, і середньорічного обсягу споживання пацієнтом сумішей. Показано, що потенційна ємність ринку для ЕХ слабо змінюється за роками і більш ніж в 67 разів перевищує фактичну ємність в 2011 р. Виконано структурування ємності ринку за регіонами, а також видами сумішей, серед яких виділено спеціальні, суміші для дитячого харчування та інші суміші. Проаналізовано причини низького рівня (близько 6%) споживання спеціальних сумішей. Показано істотну зміну групи країн-імпортерів за період 2009–2011 рр. Описано тенденції розвитку та характеристики ряду зарубіжних ринків. Детально висвітлені аспекти державного регулювання галузі. Охарактеризовано провідних операторів ринку, виконано їх структурування за обсягами реалізованої продукції, партнерами-виробниками, спеціалізацією, регіонами України. Дані щодо ринкової присутності свідчать про домінування компанії ТОВ «Нестле Україна» на вітчизняному ринку, при цьому в грошовому вираженні її частки трохи нижче, ніж у натуральному. Розглянуто конкурентну ситуацію та основні ризики ринку. Подана динаміка цін виробників продукції, згідно з якою середні ціни в 2011 р. зросли в 2,2 раза. Детально проаналізовано структуру собівартості. Вивчено питання споживання продуктів ЕХ: критерії вибору продукції, структурування споживання за рядом аспектів, сегментування споживачів тощо. Глибоко досліджена цільова категорія ринку – фахівці, які рекомендують (призначають) продукцію. Висвітлено питання реклами та канали збуту продуктів ЕХ. Виконано середньострокове прогнозування ряду макроекономічних показників. Проаналізовано очікувані тенденції на ринку продуктів ентерального харчування, спрогнозована фактична і потенційна ємність ринку.
Детальний зміст:
1. Загальна характеристика українського ринку ентерального харчування (ЕХ)
1.1. Опис ринку (історія розвитку, його специфіка, проблеми)
1.2. Аналіз тенденцій розвитку ринку
1.3. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку (з розбивкою за регіонами)
1.4. Сегментація та структурування ринку (у тому числі співвідношення сухі / рідкі суміші для ЕХ)
1.5. Основні характеристики і тенденції розвитку закордонних ринків ЕХ (Росія, європейські країни)
2. Державне регулювання галузі
3. Аналіз імпорту та динаміки реалізації продуктів ЕХ (з поділом на сухі / рідкі)
3.1. Обсяг імпорту і реалізації у кількісних показниках
3.2. Обсяг імпорту і реалізації у вартісних показниках
3.3. Динаміка зростання імпорту та реалізації продуктів ентерального харчування
4. Основні оператори ринку ЕХ
4.1. Перелік основних операторів ринку та їх опис
4.2. Структурування операторів (за сегментами, групами, спеціалізацією, у регіональному розрізі)
4.3. Частки основних операторів ринку
4.4. Ступінь конкуренції та ризики
5. Ціна і ціноутворення на ринку
5.1. Динаміка цін на продукти (як оптових, так і роздрібних)
5.2. Опис факторів, що впливають на формування ціни, структура
5.3. Собівартість продукції, рентабельність
6. Споживання товару на ринку
6.1. Переваги споживачів щодо товару, портрет споживача
6.2. Структурування та сегментація споживання
6.3. Потреба в товарі. Ступінь довіри до призначення фахівцем ЕХ
7. Цільові аудиторії впливу на споживання продуктів
7.1. Категорії фахівців, що рекомендують / призначають продукти ЕХ
7.2. Профайл (портрет) фахівця
7.3. Опис факторів, що впливають на прийняття фахівцем рішення про рекомендацію або призначення.
7.4. Ранжування факторів за пріоритетністю.
8. Брендинг і реклама
8.1. Види реклами, що використовується для просування ЕХ, канали комунікації зі споживачем і фахівцем
9. Канали збуту продукції
9.1. Існуючі канали продажів продуктів ЕП
9.2. Частка кожного з каналів у загальних продажах
10. Асортимент продукції, представлений на ринку
10.1. Асортимент продуктів для ЕХ
11. Висновки та рекомендації. Прогнозні показники розвитку ринку в 2012–2015 рр.
11.1. Ступінь розвитку ринку ЕХ
11.2. Потенційний об’єм ринку ЕП
11.3. Прогноз розвитку ринку на 2012–2015 рр.
12. Інвестиційна привабливість галузі
12.1. SWOT-аналіз ринку ЕХ
12.2. Існуючі ризики та бар’єри входу на ринок
Перелік таблиць:
1. Основні фактори впливу на розвиток ринку ентерального харчування в Україні в 2010–2011 рр.
2. Кількість проведених операцій (од.) і хворих раком (осіб) у 2000–2011 рр.
3. Розрахунок потенційної ємності ринку ентерального харчування України в 2009–2011 рр.
4. Необхідні процедури для проходження митного контролю при імпорті сумішей для ентерального харчування
5. Обсяг імпорту спеціалізованих сумішей для ЕХ у натуральних показниках з розбивкою на сухі / рідкі, у перерахунку на суху масу, в 2009–2011 рр., кг
6. Обсяг імпорту спеціалізованих сумішей для ЕХ у вартісних показниках з розбивкою на сухі / рідкі, у перерахунку на суху масу, в 2009–2011 рр., тис. грн
7. Обсяги імпорту та реалізації сумішей для ЕХ основними операторами ринку в 2009–2011 рр. у натуральному (кг) і грошовому (тис. грн) вираженнях
8. Сегментування ринку сумішей для ЕХ в Україні в 2011 рр.
9. Фактори прийняття рішення про призначення ентерального харчування спеціалізованими сумішами для пацієнтів
10. Фактори прийняття рішення про рекомендацію ентерального харчування спеціалізованими сумішами для пацієнтів
11. Основні групи сумішей для ЕХ, представлені на ринку України в 2009–2011 рр.
12. Основні тенденції, що очікуються в 2012–2015 рр. на ринку ЕХ
13. Загальний SWOT-аналіз українського ринку ентерального харчування
14. Ризики на ринку ентерального харчування України
Перелік графіків і діаграм:
1. Динаміка кількості операцій у 2000–2011 рр. на 100 000 населення
2. Динаміка кількості хворих на рак у 2000–2011 рр. на 100 000 населення
3. Динаміка кількості госпіталізованих в 2000–2011 рр. на 100 000 населення
4. Реальна ємність ринку спеціалізованих сумішей для ЕХ у 2009–2011 рр. у натуральному вираженні (в перерахунку на суху масу), кг
5. Динаміка потенційної ємності ринку ентерального харчування України в 2009–2011 рр.
6. Регіональна структура ємності ринку ентерального харчування України, %
7. Структура ринку ентерального харчування в розрізі видів сумішей: спеціальні, дитяче харчування, інші суміші з натуральних продуктів, у перерахунку на рідку масу в 2011 р. у натуральному вираженні, %
8. Структура ринку спеціалізованих сумішей для ЕХ у розрізі критерію сухі / рідкі в перерахунку на суху масу в 2009–2011 рр. у натуральному вираженні, %
9. Структура ринку спеціалізованих сумішей для ЕХ у розрізі критерію сухі / рідкі в перерахунку на суху масу в 2009–2011 рр. у грошовому вираженні, %
10. Структура походження продукції, представленої на ринку, в розрізі країн у 2009–2011 рр. у натуральному вираженні в перерахунку на суху масу, %
11. Структура походження продукції, представленої на ринку, в розрізі країн у 2009–2011 рр. у грошовому вираженні в перерахунку на суху масу, %
12. Аудиторія використання методу ентерального харчування в розрізі типу поживної суміші в Росії у 2011 р., %
13. Обсяг імпорту спеціалізованих сумішей для ЕХ з розбивкою на сухі / рідкі, у перерахунку на суху масу, в 2009–2011 рр. у натуральних показниках, кг
14. Обсяг імпорту спеціалізованих сумішей для ЕХ з розбивкою на сухі / рідкі в 2009–2011 рр. у вартісних показниках, тис. грн
15. Динаміка імпорту сухих сумішей в 2009–2011 рр. у натуральному (кг) і грошовому (тис. грн) вираженнях, %
16. Динаміка імпорту рідких сумішей в 2009–2011 рр. у натуральному (кг) і грошовому (тис. грн) вираженнях у перерахунку на суху масу, %
17. Динаміка імпорту сумішей для ентерального харчування в 2009–2011 рр. у натуральному (кг) і грошовому (тис. грн) вираженнях, %
18. Структура основних операторів ринку в розрізі обсягів реалізованої продукції у 2009–2011 рр. у натуральному вираженні
19. Структура основних операторів ринку в розрізі обсягів реалізованої продукції у 2009–2011 рр. у грошовому вираженні
20. Структура основних операторів ринку в розрізі іноземних партнерів-виробників у 2009–2011 рр.
21. Структура основних операторів ринку в розрізі продукції у 2009–2011 рр.
22. Структура основних операторів ринку в розрізі регіонального розміщення у 2009–2011 рр.
23. Частки основних операторів у натуральному вираженні в 2009–2011 рр., %
24. Частки основних операторів у грошовому вираженні в 2009–2011 рр., %
25. Карта конкурентних груп на ринку сумішей для ЕХ за результатами 2011 р.
26. Динаміка цін на імпортну продукцію в Україні в розрізі цін виробників у 2009–2011 рр., грн / кг
27. Динаміка цін на імпортну продукцію в Україні в розрізі видів продукції в 2009–2011 рр., грн / кг
28. Динаміка середньої імпортної ціни на суміші для ЕХ у 2009–2011 рр., грн / кг
29. Динаміка оптових цін на продукцію в Україні в розрізі видів продукції у 2009–2011 рр., грн / кг
30. Динаміка роздрібних цін на продукцію в Україні в розрізі видів продукції у 2009–2011 рр., грн / кг
31. Структура ціни на суміші для ЕХ, %
32. Структура собівартості сумішей для ентерального харчування в 2011 р., %
33. Структура ціни продукції, реалізованої кінцевому споживачеві в Україні в 2011 р., %
34. Фактори, що впливають на вибір сумішей для ЕХ на українському ринку, в 2011 р., %
35. Сегментація споживання в розрізі цільових груп споживачів у 2010–2011 рр., %
36. Структура споживання в розрізі груп продукції у 2009–2011 рр. у натуральному вираженні (без урахування високого цінового сегмента), %
37. Структура споживання в розрізі груп продукції у 2009–2011 рр. у грошовому вираженні (без урахування високого цінового сегмента), %
38. Структура споживання в розрізі видів продукції у 2009–2011 рр. у натуральному вираженні, %
39. Структура споживання в розрізі видів продукції у 2009–2011 рр. у грошовому вираженні, %
40. Сегментування споживачів сумішей для ЕХ залежно від цінового критерію в 2011 р.
41. Структура споживання сумішей для ЕХ залежно від цінового критерію в 2011 р. у натуральному вираженні, %
42. Категорії фахівців, що призначають ентеральне харчування
43. Характеристика фахівця, який рекомендує продукти ЕХ
44. Ранжування факторів, що впливають на прийняття рішення про призначення ЕХ, у порядку пріоритетності
45. Ранжування факторів, що впливають на прийняття рішення про рекомендації певного продукту для ЕХ, у порядку пріоритетності
46. Схема розподілу продукції зарубіжними виробниками на українському ринку ЕХ у 2009–2011 рр.
47. Структура каналів збуту продукції вітчизняними операторами в 2011 р. у натуральному вираженні, %
48. Структура каналів збуту продукції вітчизняними операторами в 2011 р. у грошовому вираженні, %
49. Прогнозована кількість пацієнтів, яким приписують ЕХ в Україні, в 2012–2015 рр., осіб
50. Прогнозована потенційна ємність ринку ЕХ України в 2012–2015 рр. у натуральному вираженні в перерахунку на рідку масу, тонн
51. Прогноз ВВП України в 2009–2015 рр., млн грн
52. Прогноз доходів населення України в 2009–2015 рр., млн грн
53. Прогноз заробітної плати населення України в 2009–2015 рр., млн грн
54. Прогноз рівня госпіталізації населення України в 2009–2015 рр., на 100 000 осіб
55. Прогнозні показники розвитку ринку ЕХ у 2012-2015 рр. у натуральному вираженні в перерахунку на суху і рідку масу, кг