В огляді подано інформацію щодо ситуації на українському ринку пакувального обладнання. Розглядається наступне: основні регіональні ринки для продажу пакувального обладнання, попит на якісну упаковку для продуктів харчування, країни-лідери на ринку пакувального обладнання їх частки в даному сегменті, ціни на обладнання українського виробника, лідери на українському ринку з продажу стрічково-пакувальних (стрепінгу) машин, обладнання, що користується популярністю в Україні.
Матеріал, представлений у цьому огляді, містить інформацію щодо ситуації на українському ринку пакувального обладнання. Розглядається таке: перелік українських виробників та дистриб'юторів пакувального обладнання для кондитерських, пекарень, хлібобулочних комбінатів, спеціалізація представлених компаній, а також адресу.
Упакований хліб та хлібобулочні вироби – продукція вигідна як з позиції кінцевого споживача, так і для виробника. У сегменті упаковки на ринку хлібопекарської продукції відзначаються характерні тенденції, які впливають на розвиток суміжних ринків пакувальних машин та полімерних матеріалів. З поступовою втратою хлібом статусу стратегічного соціального продукту поступово змінюються й позиції щодо необхідності упаковування хліба та хлібобулочних виробів. Звичайно, якщо йдеться про невеликі пекарні, що реалізують свою продукцію через мережу спеціалізованих кіосків або булочних, або про цехи власної випічки в сегменті HoReCa, то питання пакування в цих випадках не загострюються і мають більше маркетинговий характер.
На наших очах відбуваються кардинальні зміни у використанні упаковки для харчових продуктів, напоїв та промислової продукції. Досить згадати радянські часи чи навіть перші роки незалежності України, які повертають нас до неефективної, блякої, важкої споживчої упаковки, дерев'яних чи металевих транспортних скриньок. Сьогодні навіть важко уявити наше життя без супермаркетів, які докорінно перевернули наші уявлення про упаковку харчових продуктів та напоїв. Саме супермаркети (їхні прообрази були магазини самообслуговування) революційним чином змінили споживчу упаковку, її структуру, форму, конструкцію, розширили асортимент пакувальних матеріалів, збільшивши в рази та на порядки (в різних країнах по-різному) продаж продуктів харчування у фасованому вигляді.
Поява величезних супермаркетів, жорстка конкуренція та збільшені вимоги покупців до якості та зовнішнього вигляду товару – причина збільшення попиту на продукцію у вакуумній упаковці. Вакуумна упаковка значно продовжує термін зберігання продуктів, надає товару більш естетичний зовнішній вигляд, зберігає його свіжим, а також надійно захищає від втрати смакових якостей. Саме тому вакуумна упаковка сьогодні є одним із найбільш затребуваних видів упаковки у харчовій промисловості. Однією з переваг вакуумної упаковки спеціалісти називають її ...
В останні роки в Україні зростає попит на малопродуктивне обладнання для виготовлення упаковки, друку етикеток з боку як невеликих компаній-початківців, так і великих гравців. За словами виробників та постачальників обладнання для випуску упаковки та етикетки, останні 2-3 роки в країні зростає попит на обладнання невисокої продуктивності. Ця тенденція обумовлена, з одного боку, тим, що на ринку з'являються нові гравці, які бажають, не влазячи в мільйонні кредити (залежно від виду обладнання коштує до $150 тис.), спробувати щастя на шляху поліграфістів або пакувальників. З іншого боку, в агрегатах невисокої потужності зацікавлені й великі компанії, які не хочуть завантажувати наявне потужне обладнання виконанням замовлень малих та середніх тиражів (20-40 тис. екземплярів).
В останньому номері нашого журналу («Упаковка», № I, С. 27-30) надруковано статтю журналіста з Німеччини, доктора X. Мейєра «Ринок пакувального обладнання в Україні». Опублікований матеріал мав оглядовий аналітичний характер. Але саме те, що аналіз українського пакувального ринку, тенденцій та перспектив його розвитку було проведено професійним західним журналістом і стало особливістю цієї публікації. Ці нотатки для нас цінні тим, що зроблені з позиції людини з країни з розвиненою ринковою економікою, із усталеним законодавством, зі стабільними нормами та порядком ведення бізнесу.
Щоб правильно осмислити шлях, пройдений нашими пакувальниками, не зайве згадати час, коли дратівлива західна упаковка, що несподівано звалилася на наші голови, змусила повернути погляд харчовиків у бік пакувального обладнання. Безумовно, відповідних нам зарубіжних зразків знайшлося достатньо. Але залежність України від імпорту пакувального обладнання не могла тривати вічно. Тому вітчизняним машинобудівникам не залишалося нічого іншого, як форсувати освоєння виробництва цієї техніки. Незважаючи на те, що пакувальна галузь у нашій країні наймолодша з усіх і ще не в змозі забезпечити різним обладнанням ринок, проте зростання її з кожним роком очевидне.
Щоб правильно осмислити шлях, пройдений нашими пакувальниками, не зайве згадати час, коли дратівлива західна упаковка, що несподівано звалилася на наші голови, змусила повернути погляд харчовиків у бік пакувального обладнання. Безумовно, відповідних нам зарубіжних зразків знайшлося достатньо. Але залежність України від імпорту пакувального обладнання не могла тривати вічно. Тому вітчизняним машинобудівникам не залишалося нічого іншого, як форсувати освоєння виробництва цієї техніки. Незважаючи на те, що пакувальна галузь у нашій країні наймолодша з усіх і ще не в змозі забезпечити різним обладнанням ринок, проте зростання її з кожним роком очевидне. В даний час основна частина вітчизняного пакувального обладнання виробляється на українських машинобудівних підприємствах - це акціонерні товариства, створені на базі заводів даного профілю, що діють з радянських часів.