Як відомо, кліматичні системи забезпечують вентиляцію, очищення, нагрівання, охолодження, зволоження, осушення, ароматизацію та іонізацію повітря у приміщеннях. І вентиляція стоїть на першому місці не випадково. Адже вона необхідна для забезпечення можливості проживання в приміщенні, тоді як всі інші способи обробки повітря, крім нагріву, впливають на комфортність проживання. У зв'язку з поширенням теплозберігаючих технологій, зведенням конструкцій з повітронепроникних матеріалів і герметичних склопакетів роль вентиляції значно зросла, але за інерцією продовжує недооцінюватися. Навіть в офісних та торгових центрах, де спочатку передбачено централізовану систему вентиляції, бувають проблеми. Особливо це стосується підвальних та напівпідвальних приміщень. Найчастіше їх власники або орендарі намагаються вирішити проблему встановленням кондиціонера, іонізатора або очищувача повітря. Хоча звичайні кондиціонери, як правило, не виробляють паркану свіжого повітря зовні приміщення.

Кліматичне обладнання, ідеальне для супермаркетів, не завжди підходить для бутікового ТЦ. Без якісного обладнання, що забезпечує штучне регулювання клімату у будівлі, нині неможливий успіх жодного проекту на ринку комерційної нерухомості. Адже, погодьтеся, складно уявити висококласний торговий центр, в якому орендарі та їхні відвідувачі знемагали б від задухи. Ринок кліматичної техніки пропонує сьогодні переважно два типи систем для централізованого кондиціонування будівель: системи чиллер-фанкойл та мультизональні системи VRF та VRV.

У найближчі п'ять років український ринок вентиляційних систем зростатиме щонайменше на 15% на рік. За оцінками бізнесменів, у 2006 р. порівняно з 2005 р. зростання українського ринку вентиляційних систем становило близько 25%. Слід зазначити, що останні три роки продаж вентиляційних систем зростав досить динамічно - на 25-30% щорічно. Це пов'язано зі збільшенням обсягів будівельних робіт у країні, посиленням санітарних вимог, які пред'являються якості повітрообміну в приміщеннях, підвищенням рівня споживчого попиту до устаткування. "Поступовий вихід українських промислових підприємств із кризи, приплив зарубіжних інвестицій, у тому числі у металургійний комплекс та машинобудівну галузь, сприяють технічному переозброєнню виробничих потужностей, реконструкції систем вентиляції та кондиціювання", - пояснює Олена Торчинська, керівник PR-департаменту ТОВ "ВЕЗА-Україна" (м. Харків; виробництво та реалізація систем вентиляції та кондиціювання; з 2001 р.; 120 чол.).

Якісних вентиляційних систем на українських підприємствах стає дедалі більше. Однак добре обслуговувати обладнання поки що вміють далеко не всі компанії. Незважаючи на загальну стагнацію української економіки, зниження темпів зростання промислового виробництва тощо, обсяги продажів напівпромислових та промислових вентиляційних систем зростають із завидною швидкістю. За оцінками постачальників, минулого року порівняно з 2004 р. ринок збільшився майже на 25%, тоді як 2004 р. обсяг продажів збільшився на 30%. Це не дуже засмутило бізнесменів, оскільки в абсолютних величинах приріст ринку в 2005 р. становив $9-9,5 млн. проти $8-8,5 млн. позаминулого року. Водночас деякі постачальники обладнання зазначають, що "охолодження" ринку було ще більшим. Наприклад, за оцінками Антона Болотіна, технічного менеджера компанії "Юнайтед Елементе" (м. Київ; продаж систем вентиляції та кондиціювання), зростання продажів у 2005 р. порівняно з 2004 р. склало всього близько 20%.

Жорстка конкуренція на ринку побутових кондиціонерів змушує багато торгових і монтажних компаній активно освоювати ринок "промислового холоду, що швидко росте"

За останні 2 роки обсяг продажу майже всіх видів обладнання для систем вентиляції та кондиціонування повітря зріс майже вдвічі і становить, за оцінками операторів "кліматичного" ринку, від $30 млн до $45 млн. Якщо раніше серед кондиціонерів популярністю користувалися переважно спліт-системи, то тепер їх поступово "тіснять" більш прогресивні типи, зокрема канальні системи.

Зв'язатися з нами