У цій публікації представлені аналітичні відомості щодо ринку оргтехніки України. Розглянуто: основні тренди ринку, динаміка ємності ринку за основними товарними позиціями (офсетний папір, запчастини до принтерів, картриджі, тонери та чорнило для картриджів, оргтехніка) з 2012 - 8 місяців 2017 року.

У даному матеріалі подано звітну інформацію щодо ринку витратних матеріалів України за підсумками 1 півріччя 2017 року. Розглянуто: стан та тенденції ринку друкуючих та витратних матеріалів, динаміка постачання витратних матеріалів в основних технологічних сегментах з 2013-2017 рр., динаміка постачання друкарської периферії за той же період, прогнози щодо ринку до кінця 2017 року.

Дослідження містить аналітичний матеріал щодо ринку витратних матеріалів України за підсумком 2014 року. Представлено наступне: обсяг поставок витратних матеріалів в Україну, темп скорочення цих поставок у річному порівнянні, темпи скорочення поставок по сегментах продукції, темп скорочення продажів безперервної подачі чорнил і картриджів, що перезаправляються в 2014 порівняно з 2013 рр., динаміка поставок з витратних матеріалів 2009-2014 рр., коментар експерта щодо ринку.

Нинішнього року в Україні за допомогою правоохоронних органів було розкрито великий склад із підробленими товарами, де зберігалися витратні матеріали для пристроїв друку практично всіх провідних брендів. У тому числі 200 картриджів HP та близько 4 тонн комплектуючих та тонера для їх заправки. Деталі даної кримінальної справи представник HP не розкрив, що пов'язано з таємницею слідства, але повідомив, що за таких, здавалося б, вражаючих обсягів, наша країна є відносно благополучною порівняно, наприклад, з Росією та Казахстаном, де обсяги незаконної діяльності підробників

Згідно з дослідженням компанії IDC, обсяг українського ринку витратних матеріалів, як оригінальних, так і сумісних, у 2008 році склав 18 млн. штук у кількісному та $235 млн. у грошовому вираженні. Нещодавно компанія IDC представила звіт за 2009 рік, в якому зазначається, що в першому півріччі 2009 року ринок витратних матеріалів України в грошах зменшився порівняно з другим півріччям 2008 року на 16% — до $85 млн. При цьому грошова частка сумісної продукції збільшився з 55% до 70%. Ці цифри включають не тільки оригінальні та сумісні картриджі і тонери, але і перезаправки, що здійснюються як самими користувачами, так і в спеціалізованих сервісах (одна перезаправка прирівнюється до одного картриджу), а також підробки. В IDC зазначають той факт, що в штучному вираженні поставки навіть трохи зросли, проте це не говорить про збільшення обсягів друку, а пояснюється скоріше значним зміщенням попиту перезаправок. За словами Андрія Іщенка, менеджера з реклами та зв'язків з громадськістю компанії «Коніка Мінолта Україна», ситуація і зовсім критична: «За даними однієї з аналітичних компаній частка ринку оригінальних витратних матеріалів в Україні за друге півріччя 2009 року склала 7,9%. час як перезаправка картриджів займає майже

Одним із найперспективніших сегментів українського ІТ-ринку залишаються витратні матеріали, і ця тенденція, за оцінками фахівців IDC, у 2010 році посилюватиметься. Визначальним фактором для зростання даного сегмента є постійне збільшення бази інстальованих друкованих пристроїв, що спричиняє необхідність купувати до них витратні матеріали. За даними IDC, у 2009-2010 роках. обсяги реалізації витратних матеріалів в Україні приблизно вдвічі перевищують обсяг постачання пристроїв друку, що відповідає міжнародній практиці. Так, у 1 півріччі 2010 року обсяг постачання друкарських пристроїв в Україну становив 35 млн. доларів, витратних матеріалів.

У поточному році суттєвого збільшення попиту на витратні матеріали ми не спостерігаємо. Має місце подальший перерозподіл між оригінальними та сумісними на користь останніх. За рахунок цього у лазерному сегменті попит на них зріс на 30%, у струменевому – більш ніж на 20%. У першому випадку це відбувається завдяки переходу на сумісну продукцію корпоративних замовників, а також за рахунок підвищеного попиту серед користувачів нових моделей друкуючих пристроїв. У другому – в основному за рахунок переходу користувачів з картриджів на системи безперервної подачі чорнила (СНПЧ або картриджі, що перезаправляються). У продажах домінують витратні матеріали для лазерного друку – співвідношення складає

На фото: народ обирає принтер у магазині Новинки цього принтерів відрізняються високою продуктивністю, покращеною якістю та швидкістю друку, мінімальним часом виходу пристрою в режим готовності. Серед комфортних рішень є можливість бездротової роботи, on-line-моніторинг, централізоване управління обладнанням. Особливу увагу виробники приділяють зниженню вартості користування апаратом.

Роздрібному покупцю більше не потрібні принтер, сканер та копір окремо. Майбутнє ринку – за багатофункціональними пристроями (МФУ). Останнім часом покупці все частіше воліють купувати не комп'ютери як такі, а домашні офіси, куди, крім системного блоку та монітора, входять також додаткові мультимедійні пристрої - принтери, сканери, МФУ (багатофункціональні пристрої, що дозволяють поєднувати в одному апараті функції принтера, сканера, копіювального апарату), акустичні системи, веб-камери і т.д.

На українському комп'ютерному ринку багатофункціональні пристрої витісняють своїх попередників. З кожним роком бізнес стає дедалі динамічнішим. Це вимагає максимальної гнучкості та ефективності всіх етапах його організації, зокрема у роботі з паперами. У зв'язку з цим попит на багатофункціональні пристрої (МФУ), що поєднують в одному корпусі кілька функцій, зростає з кожним роком. Причому розвиток високих технологій та поява на ринку нових моделей роблять ціни доступнішими. Продажі зростатимуть і надалі, стверджують експерти. При цьому виробники підуть шляхом підвищення «інтелектуальності» пристроїв.

За оцінкою фахівців, останні роки ринок принтерів та МФУ динамічно розвивається, і з кожним роком показники реалізації цих пристроїв зростають. Так, начальник відділу продажів компанії "НТТ Систем Лтд" Микола Загородній констатує, що, зокрема, обсяги продажу обладнання торгової марки Куосега, яку представляє на українському ринку "НТТ Систем", порівняно з минулим роком збільшились у середньому на 24%. Основними факторами, що визначають цю тенденцію, є перехід корпоративного сектора на нові, економічніші схеми управління документообігом, а також впровадження мережевих технологій. За словами експерта відділу системних рішень представництва компанії Panasonic в Україні Світлани Муравей, про зростання продажів МФУ можна говорити як у сегменті обладнання для домашнього, так і професійного офісу. Користувачі вже не мають сумнівів при виборі "оркестру" моноустроїв або лише одного МФУ, що покриває всі потреби офісу в документообігу. На користь вибору МФУ каже вже набутий успішний досвід використання пристроїв у домашньому офісі. Крім того, виробники пропонують все більш надійні та економічні рішення. Ці два фактори призводять до збільшення попиту на МФУ у всіх сегментах ринку.

На українському ринку зараз представлено продукцію понад десять виробників офісних друкарських пристроїв. Це торгові марки Hewlett-Packard, Canon, Samsung, Epson, Oki, Xerox, Kyocera, Ricoh, Minolta. За словами Юрія Сербіна, всегментеструйних МФУ переважають вендори Hewlett-Packard, Canon, Epson, Lexmark. Лідерство залишається за Hewlett-Packard, якому належить більшість ринку. Найбільше зростання продажів спостерігається у сегменті МФУ. Це пов'язано з тим, що сучасний користувач все частіше на чільне місце ставить зручність і функціональність техніки. Можливість за допомогою одного офісного пристрою швидко вирішити декілька завдань, оцінили користувачі в усьому світі. Клієнти на практиці переконалися, наскільки зручні, надійні та економічні МФУ, причому це стосується як техніки для домашнього користування, так і малого офісу.

У 2007-му багатофункціональні пристрої займуть щонайменше 60% ринку друкарських пристроїв. Перелом у споживчих уподобаннях настав наприкінці 2005 року, коли з'явилися моделі багатофункціональних пристроїв (МФУ) з покращеною якістю друку та став можливим фотодрук. З 2005-го продаж МФУ зріс більш ніж у п'ять разів — зараз вони займають майже 50% ринку друкарських пристроїв. Зростання популярності пристроїв багато в чому пояснюється зниженням цін. Виробники явно зробили ставку на розвиток цього сегмента - багатофункціональні пристрої за останні півтора роки подешевшали більш ніж у півтора рази.

Цей клас офісної комп'ютерної техніки, до якої спочатку ставилися з деякою побоюванням, вже перетворився на необхідний інструмент бізнесу. Причому аналізуючи розподіл пропозицій багатофункціональних пристроїв за ціновими діапазонами, можна дійти невтішного висновку, що це апарати затребувані переважають у всіх сегментах ділову активність: від персональних користувачів домашньому офісі до корпоративних підрозділів, які з десятків співробітників. Підтверджуючи торішні тенденції, наймасовішими залишаються пропозиції в початковому класі, куди входять багатофункціональні пристрої з роздрібною ціною до $300.

Незважаючи на постійну жорстку конкуренцію виробників, вітчизняний ринок кольорових лазерних принтерів демонструє завидну стабільність. Динаміка середніх цін популярних моделей за минулі півроку дуже невисока, тут немає різких стрибків і провалів.

Можна констатувати, що з розвитку ринку струменевих функціональних механізмів чинник новизни вже втратив своє колишнє значення.

Застосування лазерних принтерів для персональної роботи в офісі вже давно стало звичайним явищем. Більше того, на підприємствах сьогодні збільшується зворотна тенденція: навіть у невеликих відділах замикати монохромний висновок із кількох робочих місць на один мережевий пристрій.

Вітчизняний ринок мультимедійних проекторів входить у фазу стабільного розвитку. Серед торгових марок, які найбільше впливають на структуру прайс-листів вітчизняних постачальників, впевнено виділяється трійка лідерів: Epson, Toshiba і NEC.

З 2005 року кардинально змінюється структура українського ринку друкарського та копіювального обладнання. Частка принтерів і багатофункціональних пристроїв (МФУ) зростає і зростатиме, тоді як сегмент копірів, потихеньку усихає і усихатиме найближчими роками.

Зв'язатися з нами